Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Started by danesten,

Hej äger en - 16 gt o h retar mig på bromsgnissel!! någon mer som har samma problem. Vad kan man göra åt det Med vänlig hälsning,

• 3 svar
    • 766 visningar
  2. Tjena har lite funderingar på att byta fälgar framöver. så min fråga vad är det för ET på originalfälgarna på 2016 och har nån satt på en annan ET för att få ut hjulen längre ut mot skärmkanten och vad har ni då ET för några spacer går ju inte då de kostar skitmycket då det måste ha nya bultfästen på spacern.. förslag tas tacksamt emot gärna bilder ifall ni har det påsatta jo en annan fråga ifall ni har satt på större fälgar exempel 22" för att fylla ut hjulhusets tomrum, vad har ni för tum osv vet att rullomkretsen blir större dvs högre hastighet mot hastighetsmätaren men det kan det vara värt 😄

3. Started by Gtttggg,

Jag har monterat 20” shelby Gunmetal hjul på mustangen. 9,5x20” fram. 11x20” bak.

4. Hallå... Nyligen köpt en automat 2016 GT (V8) och är nybörjare. Bilen kommer stå i garage tills i vår. Ärligt så tycket jag bilen är lite läskig att köra (provkörning hos bilfirman som sålde) Säljaren tryckte till rätt bra och fick däcksläpp bak i även höga farter ,sen när jag skulle köra så,ställde han in "Wet mode" ? heter det så ? Hur.. nu min fråga till er mer rutinerade.... Hur lär jag mej framföra bilen på säkert sätt ? Är över 60 bast,och kommer INTE tok köra ändå.. Tacksam för era svar. Med vänlig hälsning Björn

• Haha
      • Like
    • 14 svar
    • 1,7k visningar
  5. Started by Duckster,

Hittar ingen riktig tråd om detta, men det finns ju väldigt många videos om att just använda Catch cans. (GT 2018) Ser ut som en enkel mod, fortsätter garantin att gälla? Försiktig moddare så börjar med dämparna till bakluckan hehe .)

• 2 svar
    • 770 visningar
  6. https://youtu.be/WjE2O13mGIY Martin

• 1 svar
    • 700 visningar
  7. Tjena Köpte bilen i höstas (GT 2016) och bakdäcken som satt på var väldigt slitna på mitten, misstänker att förra ägare haft för lite luft i däcken (?) Precis köpt nya 275 40 19 Klisterlappen på b stolpen säger 2.2bar men känns inte det väldigt lågt? Så till frågan, vad kör ni med för tryck fram och bak? Mvh Christian

• 5 svar
    • 1,2k visningar
  8. Started by Daniel brinc,

Vill inhandla ett sådant men verkar som att den amerikanska programvaran inte funkar på europeiska bilar ! Vet någon om man kan få tag på den europeiska programvaran ?

• 9 svar
    • 1,2k visningar
  9. Started by pools,

Hej! Är det nån som vet hur GT-märket på bakluckan är fästat? Varje gång man tvättar bilen kommer det in vatten under märket. Sen rinner det fram varje gång man stänger luckan. Även efter flera dagar. Jag vill ta loss det och lägga in en silikonsträng så att det aldrig kommer in nåt vatten där. Mvh. P-O

10. Started by Darkis,

Upptäckte idag att jag saknar stolsvärmarefunktionen i båda stolarna (Recaro) fram, trodde det var standard när det är sv såld, tydligen inte, hur många av er har den lyxen 😂 elspeglar har man och eluppvärmda sådana men stolarna vilket skämt !

• Like
      • Haha
    • 11 svar
    • 1,1k visningar
  11. Started by Gt musse,

Hej. Är det någon som vet färgkoden till fälgarna på Mustang -15? Bifogar en bild.

• 0 svar
    • 661 visningar
  12. Started by rottis,

• 8 svar
    • 1,6k visningar
  13. Started by FastMagnus,

om man skulle behöva en ny Quick sats till bromsarna fram på sin mustang så kostar dom 1250kr på Ford; men Audi RS6 har samma grejer och där kan man till exempel köpa styrpinnarna löst för 96 kr/st, bara så ni vet 🙂

• 1 svar
    • 787 visningar
  14. Started by Darkis,

Vad har Mustang 2016 för däcktrycksmätare ? i ventilen? och ska man köpa nya vid fälgbyte och däckbyte, eller går det återanvända eller flytta över till nya hjulet ? och måste det synkas med speciellt dator innan mätaren i bilen kan användas? ja vet roliga frågor låter som man aldrig haft en bil men det är skillnad på europeska märken

15. Started by BigShadow,

Jag säger som Gert Fylking: ÄNTLIGEN! Ford har idag officiellt lanserat GT500 på Detroit-mässan: https://www.mustang6g.com/forums/threads/official-2020-shelby-gt500-mustang-press-release-specifications-photos-videos.115819/ Processen har ju pågått så länge att man började misströsta och tro att Ford skulle hoppa över GT500:an och istället satsa på en nyare teknikplattform. +700 kompressormatade hästar ska ge 0-100 på 3,5 sekunder (hur man nu ska undvika hjulspinn). Nu har man lite nytt att drömma om, mörka vinterdagar! Ska börja skriva till tomten redan nu...

16. Started by kanske mustang,

Hur vet man om det behövs en Hjulinställning ? Ser väl det att däcken är onormalt konstigt slitna ? men då är det försent finns det andra sätt ? Var halt ute och lyckades inte bromsa i tid utan kom emot en trottoarkant i ganska hög hastighet, däcket fick en stor bit gummi bort men blev inte punktering. Fälgen fick sig en synlig smäll. Någon som gör vid skadade fälgar nära Älmhult ? Tack 🙂

• 20 svar
    • 2,1k visningar
  17. La upp en liten review

• 0 svar
    • 632 visningar
  18. Started by Nutte,

Ferrari 488 fälgar omgjorda till mussen.

19. Started by Gtttggg,

Hur har det gått för er med era motorer som hade tickande ljud som påminner gammal skrivmaskin? Det har varit tyst om ämnet.

20. Started by TQL,

Testkört mustangen men kan inte riktigt komma mig för just nu att beställa en då leveranstiden är så lång. Men kan samtidigt inte släppa önskan att köpa en så just nu är jag i infoläge. Försökt sammanställt försäkringskostnaden men det är lite svårt då försäkringsbolagen är sega på att vilja ge ett pris på en icke köpt bil. Undrar därför om några här kunde hjälpa till även intressant att veta om det skiljer sig mellan bolagen.

• 35 svar
    • 6,3k visningar
  21. Har varit och hämtat min Musse 2016 från lackaren och eftersom de rev ner halva bilen sotrt sett dörrpaneler, sidospeglar ,handtagerna så funkar inte 2 saker efteråt Det är är sensorn på förarsidan känner inte av mitt finger eller hand så att den skall låsa upp, får göra det via fjärrkontrollen, däremot funkar det via passagerar dörren och sen så fungerar inte mina bashögtalare i förardörrarna längre... så min fråga vad har lackaren gjort för misstag! lösa kablar ? glömt plugga in dem? måste musse kodas om? eller kan man glömma överhuvudtaget sånt? sen skall iväg med bilen i morrn måndag för underedsbehandling, så frågan är skall jag vänta med…

22. Started by Darkis,

Hej har 2 frågor: Nån som vet artikelnr på dörrhögtalare som sitter framdörrna 2016 GT och vilken storlek 6,5 tum eller 8tum och gärna om ni har bytt ut dem och isåfall till vad och för nåra som passar direkt utan massa jobb anpassning... och sen artikelnr på hjubultarna för Ditec trog dem för hårt så de är deformerade allaihopa men göngorna ser helt oki ut, de jag har fått av vissa är helt snea.. Med vänlig hälsning, DarKis

23. Started by RRS550,

• 0 svar
    • 741 visningar
  24. Started by Mustangmike,

Ford var först med Mach 1, sen kom iMac och Mach e som inte va så kul men nu kanske det kommer lite roligare saker på Machtemat igen 🙂 https://carbuzz.com/news/ford-mustang-mach-1-is-making-a-comeback

• 2 svar
    • 892 visningar
  25. Started by Darkis,

Så har hämtat ut BOSS ifrån WrapMyCar som gjorde jobbet för 2200kr 3 rutor . Mycket prisvärt billigast i hela sverige kan jag tro 😄 ursäkta regndropparna på bildern precis hemkommen från regnet ute