Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
599 topics in this forum
-
Hittar ingen riktig tråd om detta, men det finns ju väldigt många videos om att just använda Catch cans. (GT 2018) Ser ut som en enkel mod, fortsätter garantin att gälla? Försiktig moddare så börjar med dämparna till bakluckan hehe .)
-
- 2 svar
- 757 visningar
-
-
https://youtu.be/WjE2O13mGIY Martin
-
- 1 svar
- 679 visningar
-
-
Tjena Köpte bilen i höstas (GT 2016) och bakdäcken som satt på var väldigt slitna på mitten, misstänker att förra ägare haft för lite luft i däcken (?) Precis köpt nya 275 40 19 Klisterlappen på b stolpen säger 2.2bar men känns inte det väldigt lågt? Så till frågan, vad kör ni med för tryck fram och bak? Mvh Christian
-
- 5 svar
- 1,2k visningar
-
-
Vill inhandla ett sådant men verkar som att den amerikanska programvaran inte funkar på europeiska bilar ! Vet någon om man kan få tag på den europeiska programvaran ?
-
- 9 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej! Är det nån som vet hur GT-märket på bakluckan är fästat? Varje gång man tvättar bilen kommer det in vatten under märket. Sen rinner det fram varje gång man stänger luckan. Även efter flera dagar. Jag vill ta loss det och lägga in en silikonsträng så att det aldrig kommer in nåt vatten där. Mvh. P-O
-
- 6 svar
- 1,8k visningar
-
-
Upptäckte idag att jag saknar stolsvärmarefunktionen i båda stolarna (Recaro) fram, trodde det var standard när det är sv såld, tydligen inte, hur många av er har den lyxen 😂 elspeglar har man och eluppvärmda sådana men stolarna vilket skämt !
-
-
- 11 svar
- 1k visningar
-
-
Hej. Är det någon som vet färgkoden till fälgarna på Mustang -15? Bifogar en bild.
-
- 0 svar
- 650 visningar
-
-
-
- 8 svar
- 1,6k visningar
-
-
Vad har Mustang 2016 för däcktrycksmätare ? i ventilen? och ska man köpa nya vid fälgbyte och däckbyte, eller går det återanvända eller flytta över till nya hjulet ? och måste det synkas med speciellt dator innan mätaren i bilen kan användas? ja vet roliga frågor låter som man aldrig haft en bil men det är skillnad på europeska märken
-
-
- 9 svar
- 805 visningar
- 1 follower
-
-
Jag säger som Gert Fylking: ÄNTLIGEN! Ford har idag officiellt lanserat GT500 på Detroit-mässan: https://www.mustang6g.com/forums/threads/official-2020-shelby-gt500-mustang-press-release-specifications-photos-videos.115819/ Processen har ju pågått så länge att man började misströsta och tro att Ford skulle hoppa över GT500:an och istället satsa på en nyare teknikplattform. +700 kompressormatade hästar ska ge 0-100 på 3,5 sekunder (hur man nu ska undvika hjulspinn). Nu har man lite nytt att drömma om, mörka vinterdagar! Ska börja skriva till tomten redan nu...
-
-
- 78 svar
- 7,5k visningar
- 1 follower
-
-
Hur vet man om det behövs en Hjulinställning ? Ser väl det att däcken är onormalt konstigt slitna ? men då är det försent finns det andra sätt ? Var halt ute och lyckades inte bromsa i tid utan kom emot en trottoarkant i ganska hög hastighet, däcket fick en stor bit gummi bort men blev inte punktering. Fälgen fick sig en synlig smäll. Någon som gör vid skadade fälgar nära Älmhult ? Tack 🙂
-
- 20 svar
- 2k visningar
-
-
La upp en liten review
-
- 0 svar
- 622 visningar
-
-
Ferrari 488 fälgar omgjorda till mussen.
-
-
- 11 svar
- 1,9k visningar
- 1 follower
-
-
Hur har det gått för er med era motorer som hade tickande ljud som påminner gammal skrivmaskin? Det har varit tyst om ämnet.
-
- 9 svar
- 1,4k visningar
-
-
Testkört mustangen men kan inte riktigt komma mig för just nu att beställa en då leveranstiden är så lång. Men kan samtidigt inte släppa önskan att köpa en så just nu är jag i infoläge. Försökt sammanställt försäkringskostnaden men det är lite svårt då försäkringsbolagen är sega på att vilja ge ett pris på en icke köpt bil. Undrar därför om några här kunde hjälpa till även intressant att veta om det skiljer sig mellan bolagen.
-
- 35 svar
- 6,2k visningar
-
-
Har varit och hämtat min Musse 2016 från lackaren och eftersom de rev ner halva bilen sotrt sett dörrpaneler, sidospeglar ,handtagerna så funkar inte 2 saker efteråt Det är är sensorn på förarsidan känner inte av mitt finger eller hand så att den skall låsa upp, får göra det via fjärrkontrollen, däremot funkar det via passagerar dörren och sen så fungerar inte mina bashögtalare i förardörrarna längre... så min fråga vad har lackaren gjort för misstag! lösa kablar ? glömt plugga in dem? måste musse kodas om? eller kan man glömma överhuvudtaget sånt? sen skall iväg med bilen i morrn måndag för underedsbehandling, så frågan är skall jag vänta med…
-
- 8 svar
- 1k visningar
- 1 follower
-
-
Hej har 2 frågor: Nån som vet artikelnr på dörrhögtalare som sitter framdörrna 2016 GT och vilken storlek 6,5 tum eller 8tum och gärna om ni har bytt ut dem och isåfall till vad och för nåra som passar direkt utan massa jobb anpassning... och sen artikelnr på hjubultarna för Ditec trog dem för hårt så de är deformerade allaihopa men göngorna ser helt oki ut, de jag har fått av vissa är helt snea.. Med vänlig hälsning, DarKis
-
-
- 16 svar
- 1,3k visningar
- 1 follower
-
-
-
- 0 svar
- 727 visningar
-
-
Ford var först med Mach 1, sen kom iMac och Mach e som inte va så kul men nu kanske det kommer lite roligare saker på Machtemat igen 🙂 https://carbuzz.com/news/ford-mustang-mach-1-is-making-a-comeback
-
- 2 svar
- 876 visningar
-
-
Så har hämtat ut BOSS ifrån WrapMyCar som gjorde jobbet för 2200kr 3 rutor . Mycket prisvärt billigast i hela sverige kan jag tro 😄 ursäkta regndropparna på bildern precis hemkommen från regnet ute
-
-
- 22 svar
- 3,9k visningar
- 1 follower
-
-
Ja nu när info kommit ut vad säger ni. Får jag välja den som min nästa tjänstebil så kommer jag kanske göra det. Översatt till svenska priser så kommer den den troligen kosta från 550000:- minus 60000:- i bonus. Då blir den bakhjulsdriven med ca 40 mils räckvidd, laddeffekten verkar vara 100kW så man laddar runt 8 mil på 10 minuter. Mellanmodellen är väl dock den man vill ha med 50-60 mils räckvidd och fyrhjulsdrift med 333hk men den hamnar nog runt 650-700000:- Sedan kommer GT:n med 0-100 runt 3,5-4 sekunder med pris från runt 800000:- Priser enligt ovan är 44000, 50000 och 60000 dollar. I USA kan man få 12500 dollar i miljöbonus i viss…
-
-
- 26 svar
- 3,2k visningar
-
-
I sverige är vi rätt vana vid att ställa av bilar under vinterhalvåret. antar att de flesta här redan känner till följande punkter men jag lägger upp det ändå
-
- 0 svar
- 717 visningar
-
-
Efter att min telefon har blivit lagad och återställd försöker jag lägga in fordpass igen. Har laddat ner appen till telefonen och klickat ja tillåt alla avtal. och den står och laddar sen händer inte mer kommer inte vidare i bilen står det på appen att den sammlar information. vad ska man göra för att kringå det här den kan väl inte ladda hur länge som helst ?
-
-
- 2 svar
- 826 visningar
-
-
Min bil har stått ganska länge och nu är den strömlös . En 2016 cab manuell. Tog mig in i bilen med nyckelbladet, men när jag sätter på laddaren ( Cteck) drar larmet igång och går ej stänga av . Batteriet är helt tomt så gick ej slå på tändningen .Kopplade loss batteripolen och låter den ladda nu . Men nu säger Ford det sitter ett backupbatteri till larmet som kanske måste kopplas loss . Eller kommer allt bara funka som vanligt igen när batteriet är uppladdat?
-
- 11 svar
- 1,7k visningar
-