Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
603 topics in this forum
-
-
Var lite oförsiktig med dammsugaren på en tvättstation, trodde inte den kunde repa. Men vet bättre nu. Så vem runt Osby, Älmhult polerar (tar bort ) ytliga tvättrepor bra ? Tack 🙂
-
-
- 12 svar
- 1,4k visningar
-
-
-
Hej Har en fråga Jag har en Mustang 2015 års modell När jag Lägger i Backen och backar och bromsar lite som kommer det ett litet knäppljud från frambromsarna Lika om jag lägger in Driven och bromsar lite så blir det samma ljud men bara när jag gör så Det hörs inget när jag bromsar normalt det är inga fel på bromsverkan annars Är det något som är fel eller är det normalt att låter så? Hör gärna av ER Tack på förhand Anders Karlström
-
- 3 svar
- 925 visningar
-
-
Som gammal dragracer så kan jag inte hålla mig från att försöka få bra mycket bättre drag under galoscherna än vad vad min 2018 5.0GT, A10, har som standard. Sen var tomten så snäll så han kom med dom här grejorna :-). Det kommer ta en del tid att både få grejorna och installera dom, räknar inte med att ha installerat före tidig sommar. Men tänkte dela lite erfarenheter här om det kan vara av intresse. Jag är också intresserad av era erfarenheter från liknande installationer, gärna Whipple, men även kompressor kit i allmänhet. Vad har gått bra, mindre bra, vilken effekt har ni fått ut, vem är snabbast i Sverige, hur har det gått med besiktning, har ni gjort avi…
-
-
- 79 svar
- 10,8k visningar
-
-
Tjenare. Jag är på väg att smaska på en uppsättning 275/35R20 102Y fram och 305/35R20 104Y bak och undrar vad för tryck jag skall köra med. Baserat på följande tabell och original 32PSI med 96Y fram och 101Y bak så får jag fram att jag skall ha 26 PSI fram och 28-29 PSI bak enligt följande standardtabell. Detta låter lite lågt i mina öron, men samtidigt bör ju lägre tryck följa med bredare sulor så jag kanske är på rätt spår?
-
- 8 svar
- 2,1k visningar
-
-
Fick tyvärr in vatten i ena bakljuset då det visade sig att tätningspluggen antingen var felaktigt monterad eller helt enkelt inte monterad. Bilen har gått i regn 1 gång på 3 år i princip och då stod det helt plötsligt 3 cm vatten i vänster bakljus 🙄 Efter att ha rivit ur och fått bort vattnet så kan jag konstatera att endast mittendelen på ljuset funkar som det skall, dvs. tänds vid inbromsning och vid blinkerspåslag. De övriga två delarna är såvitt jag kan se döda. Dock funkar den lägre belysningsgraden vid upplåsning, vet inte om det är olika dioder som lyser då?? Jag trodde dioder var mer eller mindre odödliga men det stämmer säkert inte; vad ska man m…
-
- 4 svar
- 975 visningar
-
-
Behöver tips på var jag kan få hjälp att byta diverse grejer på min Mustang med Procharger! Auktoriserade verkstäder vill inte peta i det! Och gärna i Stockholm/ Uppsala området. Tacksam för svar!
-
- 4 svar
- 1k visningar
-
-
Säkert inget nytt , men har testat googla chassinummer på importerade nyare Mustanger till salu på blocket. Och flera av dessa dyker upp på aktionssidor för krockade . En del är duktigt smällda . Finns så klart fina ärliga importer men ett tips är förutom carfax så googla chassinumret innan köp. Här ett exempel på en var till salu hel och fin på blocket .
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
-
-
Någon som haft P061A felkod på sin 2015-2017 Mustang gt Beskrivning av larmet. Internal Control module torque performance ett meddelande som inte tänder motorlampan. Tacksam för hjälp
-
- 5 svar
- 1,5k visningar
-
-
Efter att ha monterat Procharger så har kopplingen börjat att slira, inte helt oväntat! så då är frågan om någon har något bra förslag på uppgradering! Grufman har en McLeod RST Twin disc för upp till 800hk, om den kan vara något?
-
- 6 svar
- 981 visningar
-
-
Jag har en fundering angående den inte så vackra sidomarkeringsreflexen som sitter på bakre kofångaren. Är denna verkligen nödvändig? Kan man med gott samvete tona den svart eller hitta på något annat kul som inte sticker så i ögonen? Enligt Transportstyrelsens Författningssamling TFS 2013:63 står det nämligen på sidan 140: "106 § Bil vars längd överstiger sex meter ska ha sidomarkeringsreflex/- reflexer som vid belysning återkastar orangegult ljus åt sidan. Släpvagn ska ha sidomarkeringsreflex/-reflexer som vid belysning återkastar orangegult ljus åt sidan." Enligt denna definition är det inte ett krav (bilen är 4783mm) utan jag misstänker att de…
-
- 11 svar
- 1,6k visningar
-
-
Jag börjar bli lite sugen på att testa på E85 konvertering på min 2018 (lite miljösamvete, men dessutom ge skapligt med effekt för en vettig slant + jag gillar lukten/doften 😄) men har lite funderingar som kanske någon har svar på. 1) Flexifuelsensor antar jag är något som måste kompletteras med om man inte vill byta map mellan tankningar av olika bränslen? 2) Leverantörer som har något färdigt för EU-Mustang 2018-> med eller utan flexifuelsensor? 3) För som jag förstått det så blir det inget bra att beställa från staterna och använda deras tune på en EU-modell?
-
- 8 svar
- 1,3k visningar
-
-
Körde på Emmaboda i helgen Bästa tiden 12.53@185.69 km/h, banan är opreppad. Har inte sett någon mer video eller tidkort ifrån någon EU 18/19 Mustang ännu. Antagligen inte första men....
-
-
- 8 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har en svensk såld 2017 här bilen känns nästan lite halvförstörd av all j#vla tectyl som dom har sprutat på; här krävs en massiv arbets insatts för att få bukt med allt kladd
-
-
- 5 svar
- 931 visningar
-
-
-
Hej Ska åka och titta på en GT 2015 med automat. Är inte så insatt i de nyare årsmodellerna och behöver tips på vad vi ska titta efter? Några standardfel som brukar förekomma? Ngt man bör tänka på? Mvh /Ronis
-
- 1 svar
- 801 visningar
-
-
Går det? och i så fall hur gör man för att dörrarna ska låsas automatiskt vid körning ( tappat handbok )
-
- 1 svar
- 818 visningar
-
-
Installerade x-pipe på bilen. I min mening så blev det ingen skillnad. Är det GPF som dämpar ljudet generellt på EU 2018/2019?
-
- 0 svar
- 744 visningar
-
-
Kan man köra som vanligt över farthinder, eller måste man ta det extra försiktigt? Finns det några nackdelar? // Andreas
-
-
- 27 svar
- 4,2k visningar
-
-
Hej Har en Mustang GT-17 som jag sänkte med Eibach Sportline i vintras. Körde 10 mil sedan hjulinställning, allt fungerar perfekt ytterligare 50 mil. Igår fick jag plötsligt missljud i framvagnen vid ett farthinder. Det hörs nu vid varje gupp på samma vis. Låter lite swosch när fjädern komprimerar sedan några knäppljud. Om jag greppar en topplagring och gungar kraftigt så knäpper det någonstans hela tiden. Hissat bilen och kollat men allt verkar sitta som det ska? Någon som har ett tips på vad det kan vara? Satte bumpstopen på fel håll fram men det borde inte ha betydelse. Har aldrig varit nära att bottna. Bilen har gått 350 mil sedan ny.
-
- 0 svar
- 560 visningar
-
-
Valet är svårt. Ska man låta montera stripes på sin GT 2018? Färg på bil: Race Red Alternativ: Inga stripes. Svarta eller Vita stripes. Vad tycker ni andra är snyggast? Så här blev resultatet. Har en svart rand på sidorna längst ner också.
-
-
- 25 svar
- 6k visningar
-
-
Hej Jag har en 2015 Mustang GT som är importerad Det är ditsatta blinkers av diodtyp under ordinarie Baklysen Jag skulle vilja ha vandrande blinkers där Tänkte höra om det är någon som vet hur man gör för att få det (behövs det relä till det 1 eller 2 st) Tack på förhand
-
-
- 13 svar
- 2,4k visningar
-
-
-
- 5 svar
- 746 visningar
-
-
Hej! Har kollat på alla trådar om X-pipa, (kan ha missat någon) är det någon som har ett ljudklipp från byte av mittersta dämparen till X-pipa? Skulle gärna vilja prova men vill inte att det ska låta för mycket. Att köpa en X-pipa för 5 000:- bara för att upptäcka att det inte blev bra, lockar inte. /P-O
-
- 20 svar
- 2,1k visningar
-