Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Started by MartinvR,

Hej alla! Ägare av en 2017 Mustang Ecoboost sen maj i år. Planerar att köra året runt och har nu tagit in lite offerter på vinterdäck och fälgar. Ni som är mer kunniga, har ni några rekommendationer vad gäller val av däck/fälg samt vad rimligt pris för dessa är? Tack på förhand! Mvh Martin

• 10 svar
    • 1,9k visningar
  2. Started by kanske mustang,

Ja som rubriken lyder behöver råd så jag kanske kan undvika de värsta misstagen. Vad ska man tänka på, vad bör man undvika ? En sak som man bör undvika om man gillar garantier är kanske importerat. Finns det fler ?? Någon med erfarenhet från Brandtbil.se ?? Ferrita avgasrör är det något med MYCKET ljud ? vill inte ha något som är för högt det är sportigt ja men jag vill ha komforten i bilen kvar så gärna bara lite mer v8 ljud än orginalet :) Fick finanseringsförslag på 72 månader och kontantinsats har betalat mer än halva bilen då verkar vara en form av leasing ? Huur brukar de här bilarna stå sig i värde Säljaren trodde att de kun…

• Like
    • 29 svar
    • 3,8k visningar
  3. Started by Razvan,

Hej Jag äger en 2016 GT manuell som jag kört i ca 1 vecka. Jag har märkt idag när jag gav full gas i 3:s växel att bilen tvekade några sekunder och sen bar det iväg. När jag gav full gas låg jag vid 2300 rpm. Bilen kändes orkeslös i några sekunder. Jag har tankat 95 oktan. Någon annan som har/haft samma problem? Tacksam för svar.

• Like
    • 26 svar
    • 6,4k visningar
  4. Started by Carpimp,

Tjena. Jag har en GT från 2015 med vanliga sportstolarna som är eljusterbara. Och andra bilmärken jag har provat har alltid haft lägre stolar om dom inte var eljusterbara. Så jag funderar lite på om Recarostolarna är lägre. För jag har hela tiden jag har ägt min bil tyckt att stolarna är lite högt monterade, men när jag tog ut den på bana och hade en hjälm på mig så var det rent ohållbart. Jag måste sitta lägre. Nu har jag hört att recarostolarna är lite smala för tjockisar som mig, men det är trots allt lättare att banta på bredden än längden. :-) MVH Morgan.

• 5 svar
    • 1,4k visningar
  5. Started by Junkers,

Det börjar komma in bilar som varit i bromsbänk och resultaten ligger mellan 490 och 510hk i nya motorn. Den nya motorn mäter enormt mycket bättre än den gamla, 436hk på hjulen är troligen över 500hk från motorn med normala förluster och det är bredare jämnare register.

6. Started by juzzi,

Hej har ny Eibach sänkningssats till mustang med nya bumpgummi .helt nyt ommonterat i lådan mycke bra kvalitets fjädrar runt om säljes billigt 2200 Skr. Ger mycke bättre handling o grymt snygt utseende 0739023284 Kungälv

• 1 svar
    • 1,5k visningar
  7. Started by Musse16,

Hej. Är det någon som vet hur man nollställer accelerometer på 2016 GT ? Eller är värdera fasta.

• 0 svar
    • 950 visningar
  8. Started by Monticello,

Har monterat ett Steeda axle back system. Låter lite mulligare nu [emoji3]

• Like
    • 49 svar
    • 13,5k visningar
  9. Started by Gtttggg,

I samband med att mina nya ljuddämpare monterades, passade jag på att titta på underredet när bilen var upphissad. Rostskydd på de svenska mustangerna finns knappt. Jag såg lite tectyl här och där. Mest på bakaxeln och bakre delen på avgassystemet där det inte behövs. Trösklar, skärmkanter och hjulhus bla är mestadels grundfärgad som min gamla GT -07 vilket den var privatimport. Om nån tänker köra sin mustang på vintern: gör en underredsbehandling.

• 7 svar
    • 2,4k visningar
  10. Started by Morrizza,

Hej, jag har för mig att jag sett denna fråga tidigare här men hittar den inte! Det är så att hästen som speglas ned i vägen när man öppnar dörren på förarsidan ser ut som en vit blaffa på min bil. Jag undrar om någon varit med om detta? Går det på vagnskadegarantin och vad kostar det?

• 5 svar
    • 1,7k visningar
  11. Started by MChrill,

Har importerat en 2016 5.0GT från staterna. Som ni kanske vet så är det röda bakljus med våg-funktion i blinkers. Detta är inte lagligt i Sverige så nu har jag köpt en modul som tar bort själva vågfunktionen. Nu behöver jag antingen byta bakljusen till Europa modellen eller monter LED-stripp blinkers. Jag föredrar den senare varianten då Europa ljusen inte kommer göra sig på bilen plus att de kostar 12000:- Är det någon som har en aning om var man kan köpa, tunna, mycket tunna led-stripps som är vattentäta? Är det någon som har motsvarande monterat på sin bil och köpt själv för montering eller köpt en bil av en handlare som har monterat dessa innan besiktning? Vet att de…

• Like
    • 9 svar
    • 3,8k visningar
  12. Started by Gtttggg,

När jag tog bort smågrus från hjulhusen, märkte jag att bakre innerskärmarnas skruvar satt lösa. Det sitter 5 st per sida men kan finnas fler som jag inte kommer åt pga hjulen. Man hittar dessa skruvar genom att känna slags gummitoppar/hattar som sticker ut men det är egentligen skruvarna och går att dra åt för hand. Jag kan tänka mig att fler kör omkring med lösa skruvar så kolla om de sitter fast. Vore synd att tappa skruvar och ev skapa störande ljud som består av fladdrande innerskärmar.

• 0 svar
    • 1k visningar
  13. Started by Yasir.A,

Hej jag undrar om någon här har bytt sin blow of valve i en Ecoboost ? Isåfall hur låter den nya, märker du något skillnad i boosten? Vart fick du tag i det och för vilket pris ?

14. Started by Gtttggg,

Nån som har uppdaterat sin gps i bilen för ett bra pris? Kartprogrammet missade rondell/korsning några gånger samt par nya vägar som finns i verkligheten. Detta inträffade i Värmland, Skåne och Danmark. Som ni märker, har jag kört hel del med mustangen i år.

• 6 svar
    • 1,3k visningar
  15. Started by MrStarhouse,

Hur är det egentligen med första service på en Gt 2016? Ska det göras nån första väldigt tidigt oljebyte? jag läste nånstans i instruktionsboken om service intervall, men nu hittar jag det inte igen. Var ser man service intervallen?

• Like
    • 5 svar
    • 2k visningar
  16. Started by carls,

Har en Manuel Mustang GT från 2015 som går lite ryckigt.Har rengjort spjällhuset men det blev inte bättre.Vet inte om man ska göra någon justering efter rengöring.Bilen har gått 5000 mil. Calle

• 5 svar
    • 1,3k visningar
  17. Started by Torbjörn G,

Jag är sedan några veckor tillbaks Mustang ägare. Det slog mig häromdagen när jag började köra iväg och parkeringsbromsen var åtdragen att det inte hördes någon ljudsignal som varnade för åtdragen parkeringsbroms! Varningslampan i instrumenteringen lyser men ingen ljudsignal. I online manualen beskrivs det att det skall finnas (Parking brake chime). Har ni någon ljudsignal på era bilar? Mvh Torbjörn

• 4 svar
    • 935 visningar
  18. Started by MrStarhouse,

Liten fråga. Jag har precis skaffat en 2016 GT. Märkte just nu att i skärmkanten på bakhjulen, i bakkanten, sitter ett litet plastskydd som jag misstänker ska skydda mot stensprut från däcken. Detta finns dock bara på höger sida. Är det så även på era bilar, eller har dom glömt nåt på min?

• 30 svar
    • 4,5k visningar
  19. Started by Ludster,

Hej Jag bor i USA ska snart flytta hem till Sverige permanent. Företaget min pappa jobba för betalar för importeringen och allt sådant. Jag vill veta vad jag kommer behöva ändra på Mustangen när den kommer till Sverige för att få den registrerad. Vi har inte köpt bilen ännu men ska göra inom de närmsta veckorna. Tack

• 6 svar
    • 3,2k visningar
  20. Started by MrStarhouse,

Jag köpte min 2016 lätt begagnad och undrar bara vilka dokument so följer med en ny bil. Dom dokument so fanns med min är: - instruktions bok - quick guide - vagnskade garanti lapp - putsduk. ska det finnas nåt mer?

• 0 svar
    • 779 visningar
  21. Started by Junkers,

Råkade ut för sjunkande däcktryck när bilen kördes över 100km/h. Det visade sig vara ett hål i däckventilen mot fälgen som orsakade detta, tätt i låg fart men mycket pys i hög fart. Däckhandlaren beställde ventil och sensor hos Volvo som monterades idag, priset hos Volvo var 295:- för ventil inkl ny sensor så krångla inte med import och tänk på att EU-bilar inte har samma sensorer som i USA. Se bara till att fixa instruktioner för sensorinlärning för det var av den lite mer ovanliga sorten, en lång harang av tändning av-på broms mm sedan tutade bilen och en sensor i taget aktiverades med tut mellan varje. Tog en stund innan däckfirman lurade ut detta, innan…

• 0 svar
    • 848 visningar
  22. Started by Gtttggg,

Är det nån mer än jag som har lacksläpp på fälgarna? Ser ut som stenskott på originalfälgens ekrar. Garantiärende?

• 0 svar
    • 806 visningar
  23. Started by Per Berglund,

Har noterat att de Europeiska Mustangerna har en hel del lite trista avvikelser. Vilka problem skulle man händelsevis råka ut för om man importerande en lätt begagnad 2016 Mustang direkt från USA?

• Like
    • 7 svar
    • 2,1k visningar
  24. Started by badass,

har skapat en grupp på facebook som heter S550 sweden. tänkte att det är lättare där så vi kan hjälpa varandra med tips om olika grejer som vi gör med våra bilar samt anordna nån renodlad s550 träff under sommaren. träffade en bunt med s550 ägare på barkarbyträffen och intresset för en gemensam grupp var stort så kom in och säg hej i gruppen =)

• Like
    • 14 svar
    • 1,6k visningar
  25. Started by Razvan,

Jag tänkte ta upp detta gällande förbrukning på våra Mustanger. Enligt specifikationerna ska förbrukningen vid blandad körning ligga på runt 1.35 l/m för manuell och 1,24 för automat. Detta betyder 299 g respektive 296 g Co2/km. Hur kan det komma sig att en Porsche Cayenne turbo S som väger 2310 i tjänstevikt har också en V8 på 4.8 liter ligga på en förbrukning av 1.15 vid blandat körning? Den är typ 500 kg tyngre än Mustangen samt större fordon. Bentley Continental GTC V8 S -17 Tjänstevikt 2568 kg och 530HK . Förbrukning 1.11 l/m. Nästan 800 kg tyngre bil. Är det på grund att de är kanske turboladdade eller?

• Like
    • 9 svar
    • 2,1k visningar