Jump to content

17" fälgar snyggt eller ej??


Recommended Posts

Har funderat på AR TT2 17" fälgar till min -68 mustang. Men är lite fundersam om det blir snyggt med så mycket fälg och lite däck, eller börjar det se japsaktigt ut? (Japsaktigt = nutids japansk drifterbil där man inte ser däcken pga de enorma krom/alu fälgarna)

Nån som har bilder från sidan sett??

Link to comment
Share on other sites

Har funderat på AR TT2 17" fälgar till min -68 mustang. Men är lite fundersam om det blir snyggt med så mycket fälg och lite däck, eller börjar det se japsaktigt ut? (Japsaktigt = nutids japansk drifterbil där man inte ser däcken pga de enorma krom/alu fälgarna)

Nån som har bilder från sidan sett??

17" är klockrent, inga krom bara..

Ett 235/45 däck ger lite lagom med gummi så du slipper japsutseendet.

Link to comment
Share on other sites

Tror det beror lite på fälgtyp också. Den som Lars B har passar bra med mer däck, ARs TT är helt ok som 17".

Kanske det också är litge skillnad på om dom sitter på en HT eller FB.

För min del lutar det nog åt 17" AR TT, trots att dom är rätt dyra. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha!! Jaaa, den där baken!!! :--

Tur att alla har olika smak! För hur skulle det gå med en odelad bak? :shock:

Nä, skämtåsido... Gillar du fälgarna? KÖP DEM!!!! Det är DIN bil och DU skall vara nöjd! BASTA!

Jag har sneglat lite på ett par...eller snarare 4st :roll: av modellen: American Racing HOPSTER i 17"

För jag älskar...eller jag och min fru...älskar dessa Kromade.. lite anorlunda.. lite större fälgar till våran ´67 HT

Har idag American Racing 15" (kolla mitt projekt) som är gråa med polerad kant. Gillade modellen förut..och vissa säger att FAAAN BYT ALDRIG DEM!!!! Men...Nä, jag vill ha nåt "lite" anorlunda och kommer köpa dem nästa år då budgeten kanske återhämtat sig efter renoveringen i vintras :D

Så, Näää, lyssna på dig själv och köp de fälgar du vill ha! Du har mitt fulla stöd för jag tycker ochså de är snygga! :thumbup:

Så! Basta på gott folk! Det är lite kyligt ute! :--

Link to comment
Share on other sites

Jag har också haft American Racing TT2 på min 67:a vilket det såg bra ut förresten men jag hade bara 16" med 215-55 profil så jag liksom hade halvmycket däck och lite större fälgar. Alltså nygammal stil typ.

Välj de fälgar du vill ha och lyssna inte på andras åsikter. Du kommer ångra det i efterhand.

Link to comment
Share on other sites

Jag har också haft American Racing TT2 på min 67:a vilket det såg bra ut förresten men jag hade bara 16" med 215-55 profil så jag liksom hade halvmycket däck och lite större fälgar. Alltså nygammal stil typ.

Välj de fälgar du vill ha och lyssna inte på andras åsikter. Du kommer ångra det i efterhand.

Klart jag kommer att välja enligt egen smak, men ett forum som detta är ju jättebra för att få fram tips och nya ideer som man inte själv tänkt på. 8)

http://asp.americanracing.com/dealerlin ... SB4271.jpg

AR har ju också en Cobra style fälgmodell. Undrar hur den skulle se ut på en HT musse...

Link to comment
Share on other sites

Jag har också haft American Racing TT2 på min 67:a vilket det såg bra ut förresten men jag hade bara 16" med 215-55 profil så jag liksom hade halvmycket däck och lite större fälgar. Alltså nygammal stil typ.

Välj de fälgar du vill ha och lyssna inte på andras åsikter. Du kommer ångra det i efterhand.

Klart jag kommer att välja enligt egen smak, men ett forum som detta är ju jättebra för att få fram tips och nya ideer som man inte själv tänkt på. 8)

http://asp.americanracing.com/dealerlin ... SB4271.jpg

AR har ju också en Cobra style fälgmodell. Undrar hur den skulle se ut på en HT musse...

Snyggt val. Påminner om Ellinor-fälgen. Om du står mellan Cobra style och TT 2, kan du få problem att välja om du finner båda lika snygga. ;)

Link to comment
Share on other sites

Coolt, AR har en application guide där man kan välja biltyp och årtal, och få en lista på passande fälgmodeller. http://asp.americanracing.com/appguides ... carID=3700

Cobra fälgarna är grymt snygga som så, men jag har svårt att se dom på en svartmetallic HT musse. Det borde kanske nog vara färre och bredare ekrar, eller eventuellt outlaw II. Dom är också grymma!

F..n nu blev det svårt att välja i godisaffären :lol:

Link to comment
Share on other sites

I all upphetsning om utseendet: Glöm inte det där med back-spacing och tillgängligt utrymme. Jag fick återvända till däcknissen och handla smalare framdäck - de jag köpte från början tog i skärmkanterna när det svängdes.

/Lasse

Link to comment
Share on other sites

Fick ett bra paketpris på AR TT2, så det blir nog dom. :thumbup:

Kan nån på raken säga vilken offset man skall ha? För 17x7 så finns det bara en offset = 0mm. Men för 17x8 finns det att välja mellan -11mm och +8mm.

Tänkte sätta 215/45-17 fram och 235/45-17 bak.

Och bilen var ju som sagt en -68 HT med trummor.

Link to comment
Share on other sites

Det skall/bör vara ca 4,5"/11,4cm backspacing (anliggningsyta> innerkant fälg.)

/Tommy.

Ok, det betyder att jag skall ha -11mm offset (=4" backspacing) på 17x8 fälgarna. Jag får väl ta och mäta ikväll och se hur långt de kommer ut vid bakskärmen.

17x7 har inget annat val än 4" backspacing (0 offset).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Snygg färg. Den ser ut att vara lite mörkare röd än den normala klarröda.

skarp iakttagelse! faktum är att det är en 3-skikts Candy apple red med en gnutta Cherry red, lagd på silverbas :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tänkte återuppliva tråden då jag har en fråga om ARTT2.

GoTrading.se har en kampanj för kompletta 17".

Passar de på en 65-a fastback som är sänkt? Tänkte isf på 235/45/17 däck.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...