Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kolla fågelbadet

Featured Replies

Nu när det regnar efter en fin sommar tycker jag att ni skall kolla era fågelbad så det inte är stopp i avrinningen.

Har nu haft några bilar där det skvalat in massa vatten som berott på skräp i fågelbadet.

:wave:

• Author
Fågelbadet? :wtf: Vart är det du menar?

svarta plasten framför vindrutan

om dräneringshålet är igensatt rinner det rakt in i bilen via friksluftfiltert som sitter på passagerarsidan

Det låter som en bra ide att kolla upp, särskilt nu när det kommer lite skurar då och då.

om dräneringshålet är igensatt rinner det rakt in i bilen via friksluftfiltert som sitter på passagerarsidan

Hmmm... är det därför Grufman tipsar om att kolla golvmattan på passagerarsidan enligt hans köpguide från hemsidan?

• Author

Hmmm... är det därför Grufman tipsar om att kolla golvmattan på passagerarsidan enligt hans köpguide från hemsidan?

nej det är klåparna på Ford som inte lyckats sätta ihop bilen på ett bra sätt som gör att de läcker :thumbdown:

nej det är klåparna på Ford som inte lyckats sätta ihop bilen på ett bra sätt som gör att de läcker :thumbdown:

Aha, det var synd..

• 2 years later...
  • 2 years later...

Får fan inte loss skruvhelveterna grrrrrrrrrr vill/vågar inte bända runt plasten någon som har ett tips ?

Får fan inte loss skruvhelveterna grrrrrrrrrr vill/vågar inte bända runt plasten någon som har ett tips ?

Onödigt att ta bort plasten om du inte ska byta kupefilter. Bara ryck loss gummitutorna och klipp av dom till hälften.

Ursäkta mig för min okunnighet men hur kommer jag åt gummitutorna utan att ta bort plasten då ?

Ursäkta mig för min okunnighet men hur kommer jag åt gummitutorna utan att ta bort plasten då ?

Man kommer åt dom enkelt från motorrummet, en bit ner. En på vardera sidan om motorn i nederkant på torpedväggen.

Ornitologiska föreningen i Stockholm har sektionsmöte i Mustangen, nästa vecka körs höstgäddan i bagageluckan...:D

• 8 months later...

Har vattenläcka i min på höger fram,har bilen inne på ford nu för har en junction box som är kass. Men vart läcker det in,enda jag hittar är fågelbadet o det skall dom ha kollat,ser att det är ett vanligt fel men vad gör man?skall man torka utmed avfuktare o låta det vara..

Man måste ta bort plasten under torkarna, där finns det ett dräneringshål varje sida. Är det igentäppt så läcker det in i kupéfiltret och in i kupén. Kolla upp det :) Ta ut så mycket du kan och torka upp, lyft upp golvmatta osv

Ok,kan man köpa nya såna tätningar??Min enegelska är inte den bästa så hänger inte med på allt..