Corvette August 4, 2010 Report August 4, 2010 Nu när det regnar efter en fin sommar tycker jag att ni skall kolla era fågelbad så det inte är stopp i avrinningen.Har nu haft några bilar där det skvalat in massa vatten som berott på skräp i fågelbadet. Citera
Corvette August 5, 2010 Author Report August 5, 2010 Fågelbadet? Vart är det du menar?svarta plasten framför vindrutanom dräneringshålet är igensatt rinner det rakt in i bilen via friksluftfiltert som sitter på passagerarsidan Citera
Charliee August 5, 2010 Report August 5, 2010 Det låter som en bra ide att kolla upp, särskilt nu när det kommer lite skurar då och då. Citera
Gtttggg August 5, 2010 Report August 5, 2010 svarta plasten framför vindrutanom dräneringshålet är igensatt rinner det rakt in i bilen via friksluftfiltert som sitter på passagerarsidanHmmm... är det därför Grufman tipsar om att kolla golvmattan på passagerarsidan enligt hans köpguide från hemsidan? Citera
Corvette August 6, 2010 Author Report August 6, 2010 svarta plasten framför vindrutanom dräneringshålet är igensatt rinner det rakt in i bilen via friksluftfiltert som sitter på passagerarsidanHmmm... är det därför Grufman tipsar om att kolla golvmattan på passagerarsidan enligt hans köpguide från hemsidan?nej det är klåparna på Ford som inte lyckats sätta ihop bilen på ett bra sätt som gör att de läcker Citera
Gtttggg August 6, 2010 Report August 6, 2010 nej det är klåparna på Ford som inte lyckats sätta ihop bilen på ett bra sätt som gör att de läcker Aha, det var synd.. Citera
Chimera May 14, 2013 Report May 14, 2013 2 bilar till idag med översvämning Jag har översvämning bakom förarsätet. Tips? Citera
Corvette May 17, 2013 Author Report May 17, 2013 Fågelbadet? Vart är det du menar?det härhttp://grufmanbil.se/webshop/mektips/flooded_mustang.pdf Citera
Chimera May 17, 2013 Report May 17, 2013 det härhttp://grufmanbil.se/webshop/mektips/flooded_mustang.pdfTack, men mektipset från Grufmanbil gäller läckage fram. Dessa strutar har jag kollat.Alla mattor är torra förutom vänster bak.Mvh Citera
NIB666 September 15, 2015 Report September 15, 2015 Får fan inte loss skruvhelveterna grrrrrrrrrr vill/vågar inte bända runt plasten någon som har ett tips ? Citera
RoTe September 15, 2015 Report September 15, 2015 Får fan inte loss skruvhelveterna grrrrrrrrrr vill/vågar inte bända runt plasten någon som har ett tips ?Onödigt att ta bort plasten om du inte ska byta kupefilter. Bara ryck loss gummitutorna och klipp av dom till hälften. Citera
NIB666 September 16, 2015 Report September 16, 2015 Ursäkta mig för min okunnighet men hur kommer jag åt gummitutorna utan att ta bort plasten då ? Citera
RoTe September 16, 2015 Report September 16, 2015 Ursäkta mig för min okunnighet men hur kommer jag åt gummitutorna utan att ta bort plasten då ?Man kommer åt dom enkelt från motorrummet, en bit ner. En på vardera sidan om motorn i nederkant på torpedväggen. Citera
Wallace September 21, 2015 Report September 21, 2015 Ornitologiska föreningen i Stockholm har sektionsmöte i Mustangen, nästa vecka körs höstgäddan i bagageluckan... 1 Citera
Kragan May 28, 2016 Report May 28, 2016 Har vattenläcka i min på höger fram,har bilen inne på ford nu för har en junction box som är kass. Men vart läcker det in,enda jag hittar är fågelbadet o det skall dom ha kollat,ser att det är ett vanligt fel men vad gör man?skall man torka utmed avfuktare o låta det vara.. Citera
Wallentin May 29, 2016 Report May 29, 2016 Man måste ta bort plasten under torkarna, där finns det ett dräneringshål varje sida. Är det igentäppt så läcker det in i kupéfiltret och in i kupén. Kolla upp det :) Ta ut så mycket du kan och torka upp, lyft upp golvmatta osv Citera
monkeyman May 30, 2016 Report May 30, 2016 Kan även vara tätningarna där själva plasten sitter, kolla denna: Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Kragan May 30, 2016 Report May 30, 2016 Ok,kan man köpa nya såna tätningar??Min enegelska är inte den bästa så hänger inte med på allt.. Citera
monkeyman June 2, 2016 Report June 2, 2016 Japp, Cowl grommets kallas de.. http://m.ebay.com/itm/2005-2014-Ford-Mustang-Cowl-Top-Panel-Retainer-Grommet-new-OEM-9R3Z-63517C58-A-/231827886736?nav=SEARCH Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
monkeyman June 2, 2016 Report June 2, 2016 Finns en artikel här från Ford: http://www.stangpit.com/wp-content/images/docs/s197-tsb/08-26-07.pdf Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Recommended Posts