Andersdal August 9, 2010 Report August 9, 2010 Skulle ha fatt i fyra st 6 X 14 tums fälgar till min 69:a. Har ju 5 tums nu. Tänkte lacka i bilens färg och sedan sätta en liten 10 tums kapsel. Borde finnas begagnat. Vet att bultdelning är 4,5. Kapseln är ovanlig. tror att den satt på maverick och fairlane oxå.Någon som har någon ide? Citera
JanneJ August 9, 2010 Report August 9, 2010 Varför inte 7"http://www.blocket.se/uppsala/Ford_Must ... ?ca=16&w=3 Citera
Andersdal August 9, 2010 Author Report August 9, 2010 Har sett dem. Har bra 205/70 14 tums däck, tror att 7:orna blir för breda. Citera
MrTurbo_1645 August 12, 2010 Report August 12, 2010 Jag har kört med 195or på 7" fälgar! Dessutom är tyskstuk modernt. Citera
Andersdal October 17, 2010 Author Report October 17, 2010 Har tänkt om lite. 14 x 7 kan nog vara rätt. Är det galaxie eller fairlane man skall kolla efter? Har köpt 4 st Mustang dog dish kapslar som är 10,5 tum i diameter som jag har tänkt använda. Tips om fälgar mottages gärna. Citera
JohnB October 17, 2010 Report October 17, 2010 Tja, har 4 stk 15" plåtisar hemma på Tirsdag. 2 stk 7" og 2 stk 8". Kom från en Boss 302 som nu finns i Sverige! Bossen blev kjøpt ny med ett endamål. Dragracing Hjulen blev køpt når Bossen va ny. Har forskat lite om 8 x 15 va nåt tilval, men ingen riktig konklusjon ennu http://www.boss302.com/smf/index.php?topic=50492.0JohnB Citera
Andersdal October 17, 2010 Author Report October 17, 2010 Ska kolla lite i Donald Farrs bok, Boss 302, om jag kan hitta något. Boken nämns ju i den länken som du hade med. Jag har ju bra däck, 8mm kvar däck dimension 205/70x14 viklet går att ha på 7 tummare om jag har fattat rätt. Citera
Andersdal November 21, 2010 Author Report November 21, 2010 Är det verkligen så svårt att få tag på 14 X 7 tums fälgar??Vanliga plåtfälgar. Har ute på köpes annons men inga napp förutom Edamannen.Borde finnas, i våras var det på blocket såg jag ett par gånger,men då tänkte jag mig 6 tummare. Citera
JH November 21, 2010 Report November 21, 2010 Är det verkligen så svårt att få tag på 14 X 7 tums fälgar??Vanliga plåtfälgar. Har ute på köpes annons men inga napp förutom Edamannen.Borde finnas, i våras var det på blocket såg jag ett par gånger,men då tänkte jag mig 6 tummare.Ja...... det är och har alltid varit svårt att få tag i 14x7 tums original plåtfälgar. Citera
Ingo November 23, 2010 Report November 23, 2010 Tänk på att mopar också brukar fungera... Men nog borde det finnas plåtfälgar att få tag på... Citera
fast66 November 24, 2010 Report November 24, 2010 inte många modeller som kom med 14X7. Tex MachI'or som oftast såldes med 351or här, hade inte dessa hjul som standard. Trol endast big block och Bossar - inte så många som kommit hit öht..och detta gäller även andra Ford modeller.Fairlane tex hade ju 5 tummare på de i Sverige vanliga modellerna.Har inte sett mkt 7-tummare ens på skrotar i USA!Chrysler passar avs bultdelning, men har annan infästning för de lilla navkapseln (om man vill ha sån) Citera
ThomasFB November 24, 2010 Report November 24, 2010 Är det verkligen så svårt att få tag på 14 X 7 tums fälgar??Ja, det är det. Leta efter MoPar Police Special, MoPar Standard Steel Wheel, eller fälgar till äldre Ford truck. Citera
Andersdal November 25, 2010 Author Report November 25, 2010 Vill ha tag på 14 x 7 eller 15 x 7 ford fälgar för att kunna ha de kapslar som jag har köpt.Mopar har jag kollat på vad med en mindre kapsel, i alla fall de jag kollade på.Kolla på länken så ser ni hur jag tänker mig det hela. min är candy apple oxå fast en 302 men det syns ju knappt på bilderna. Ser fräckt ut tycker jag.http://www.mustangmonthly.com/featuredv ... index.html Citera
mhdin November 25, 2010 Report November 25, 2010 Vill ha tag på 14 x 7 eller 15 x 7 ford fälgar för att kunna ha de kapslar som jag har köpt.Mopar har jag kollat på vad med en mindre kapsel, i alla fall de jag kollade på.Kolla på länken så ser ni hur jag tänker mig det hela. min är candy apple oxå fast en 302 men det syns ju knappt på bilderna. Ser fräckt ut tycker jag.http://www.mustangmonthly.com/featuredv ... index.htmlDet där såg riktigt bra ut. Citera
Andreas Holmgren cmc924 December 25, 2010 Report December 25, 2010 HejTycker att det är jäkligt fräckt med plåtisar och liten kapsel, har själv kört med det på min -70 FB.Vad jag vet så är som tidigare nämnt 7" breda fälgar ganska svåra att få tag i. De satt nog bara på Mach1:or som inte beställdes med Magnum 500 fälgar. Hur som helst, ovanliga.Jag köpte vanliga 6" breda plåtisar och fick dem breddade 1" för att få på den djupa De Luxe kapseln från -70. Har dock inte haft den på ngn gång utan körde först helt utan kapsel och bara blank svart lackade fälgar, lite rått. Varierade med liten kapsel då och då.Din kapsel passar ju på 6" fälgen iaf men jag håller med om att 7" ser lite fräckare ut med den bredare fälgbanan.Kolla med någon lokal fälgfirma om de känner någon som kan bredda och som dessutom kan göra det bra, ingen som breddar till EPA traktorer hemma i smedjan d.v.s./Andreascmc 924 Citera
Jonasm January 3, 2011 Report January 3, 2011 Såg att de fanns plåtisar på blocket nu. original till -69anhttp://www.blocket.se/kiruna/Ford_Musta ... m?ca=2&w=3http://www.blocket.se/vasterbotten/Ford ... m?ca=2&w=1 Citera
nafets January 3, 2011 Report January 3, 2011 Har en 69-ht som jag köpte 1978. På den tiden var det riktigt skämmigt att åka med orginalhjul, så dom byttes omgående mot kromade.Men jag har faktiskt plåtisarna kvar med orginalkapslar. Dom är i polerat rostfritt med en svart ring i ytterkanten. Innuti ringen står det i relief Ford Motorcompany. Har inte haft en tanke på dom hjulen tills jag läste denna tråd, så dom skall jag kanske vara rädd om.Har även orginalreservhjulet med ett Firestone 500 däck med vit sida.MvhStefan Citera
Andersdal January 18, 2011 Author Report January 18, 2011 Har köpt 5 st Ford orginalfälgar 14 x 7, D00Z-1007B. Kontaktade Blocket om den annonsen som Janne J skickade med i första inlägget. Annonsen var inne i somras och fanns inte kvar. Blocket fick länken till annonsen av mig och mailade annonsören och lämnade min mailadress. Annonsören mailade mig, jag frågade om fälgarna fanns kvar och det gjorde de.Nu blir det blästring och lackering, kapseln som jag köpt passade också, kanon. Tänker ha alla 5 till min bil och sälja mina 5, 14 x 6 or med kapslar. Det kan ju vara någon som vill ha dem. Detta blir kanon. Citera
mhdin January 18, 2011 Report January 18, 2011 Har köpt 5 st Ford orginalfälgar 14 x 7, D00Z-1007B. Kontaktade Blocket om den annonsen som Janne J skickade med i första inlägget. Annonsen var inne i somras och fanns inte kvar. Blocket fick länken till annonsen av mig och mailade annonsören och lämnade min mailadress. Annonsören mailade mig, jag frågade om fälgarna fanns kvar och det gjorde de.Nu blir det blästring och lackering, kapseln som jag köpt passade också, kanon. Tänker ha alla 5 till min bil och sälja mina 5, 14 x 6 or med kapslar. Det kan ju vara någon som vill ha dem. Detta blir kanon.Grattis, lägg in ett foto när det är klart. Citera
Andersdal June 8, 2011 Author Report June 8, 2011 Har fått ditt fälgarna och kapslarna, är nöjd med stuket. Citera
b-ckis cmc2368 November 14, 2011 Report November 14, 2011 hej john! har du kvar 15" plåtisarna? kan väl maila mej isf? och skicka bilder på: b-ckis@hotmail.commed vänliga hälsningar robin bäckström Citera
Recommended Posts