Jump to content

Varning för bilhandlare!


Lasse cmc625

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Nästan så man börjar tröttna rätt rejält på dom där Wasabil nu! Dom har ju tagit över hela blocket.se

Import och bilar som står hos handlare i sverige borde vara två olika kategorier tycker jag.

Vadå nästan? Jag är gött trött på dom redan nu. Jo inport av bil, skulle ju inte skada om de låg i en egen kategori.

Link to comment
Share on other sites

Nån mer än jag som lagt märke till snakebite500@"hotbrev".com på Blocket?

Han säljer tydligen Mustanger på löpande band direkt från USA, han ger tillochmed detaljerade beskrivningar på en -05 cabbe som "är till salu så fort dom släps", och har redan ett pris på den.

Han byter också namn rätt ofta, ena annonsen heter han Per-Olof, och andra annonsen heter han Bo Johansson.

Skumt? :?

Link to comment
Share on other sites

Var och kollade på wasa bil!

Såg ett objekt "en mach 1 1969"

skille bara iorningsställas och kostade sedan 179 000 kr:(

Kan bara undra hur mycket de betalat för detta objekt och en snabb renovering lär inte fixa prob på sikt

Robban

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Har precis läst artikeln och det som gör mig mest upprörd är det som står i slutet i stil med, "jag inser att jag skulle förlora ett mål i rätten och därför får killen tillbaka sina pengar".

Med en sån inställning till sina kunder så blir man snart av med alla, dvs man har ingen känsla för kundvård överhuvudtaget utan så fort pengarna är på kontot vill man aldrig mer veta av kunden, jag tycker det känns oseriöst.

Personligen tror jag aldrig att killen skulle ha fått ett öre tillbaka om det inte vore för artikeln, synd att den inte publicerades i en tidning med större läsarkrets bara.

Jag vill också poängtera att jag aldrig har gjort affärer med det i artikeln nämnda företaget eller liknande företag och därför inte har några "förstahandsuppgifter" utan har format min uppfattning utifrån det jag läst i annonser och på forum som detta.

Link to comment
Share on other sites

JH gå och köp tidningen mkt bra artikel som är svår att övrsätta här då det är flera sidor.Det är synd att det finns så många tattarbilhandlare som tar hem skrotbilar och bara fuskrenoverar och säljer vidare för dyra pengar.Man har sett för många nu käns det som :shock: ,men hela tiden kommer det nya som vill tjäna pengar på oss som tycker det är roligt med en kul bil.Jag skulle rekomendera alla som ska köpa bil ta med en som kan hur en bil ska vara eller betala för tjänsten så blir ni inte lurade.

Link to comment
Share on other sites

[quote name="Micke B")

Någon som läst nya nr av Wheels?

Jag läste artikeln också och killen hade tur som fick sina pengar tillbaka men artikeln i Wheels hjälpte nog lite på traven. Det är sorgligt att folk ska vara oärliga när det finns folk som drömmer om att vilja köpa sin drömbil..

Link to comment
Share on other sites

Liten sammanfattning:

Kille ville ha en 68 Charger i topp skick. I detta fallet Wasabil sa att de hade en kanonfin bil i USA de kunde ta hem till honom. 285000:- betalade han. Det skulle vara nyrenoverad 440 motor, låda mycket nytt och bytt, såg rätt fin ut på bild.

Sanningen var Nylackad dåligmask på kromdelar häftade trösklar med 15 cm lucka, spacklad och övergångar inslipade i spacklet, golvplåtarna var ditsvetsade av någon som troligtvis har epilepsi,, skitfult.

Ramsned, knäckt balk under golv, rosthål i balkar var lappade med taffligt tillklippta bitar. motor och låda ej renoverade, skuffgolv på lagt på gamla och dithäfat m.m.

Oberoende besiktningsman värderade till 100000.

Gjort upp i godo, men Wasabil verkade inte särskilt ångerfull, eller tyckt att de blåst honom. Betalade för att tysta ner historien.

//Tommy. 8)

Link to comment
Share on other sites

Liten sammanfattning:

Sanningen var Nylackad dåligmask på kromdelar häftade trösklar med 15 cm lucka, spacklad och övergångar inslipade i spacklet, golvplåtarna var ditsvetsade av någon som troligtvis har epilepsi,, skitfult.

Ramsned, knäckt balk under golv, rosthål i balkar var lappade med taffligt tillklippta bitar. motor och låda ej renoverade, skuffgolv på lagt på gamla och dithäfat m.m.

//Tommy. 8)

För tankarna till 'Drömkåken' med Björn Skifs. Fast i bilform.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jag har också hört Wasa har bytt namn på firman. Förvånar mig inte alls de kommer byta igen för de flesta vet nog att firman heter Auto Europe.

Varför heter de inte Bluff och Båg AB istället? ;) Då är de åtminstone ärliga med verksamheten. haha

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.blocket.se/vi/13190878.htm?ca=16_s letar man på nätet så finns denna länk kopplad till annonsen man kan undra om dom glömde den! (hade jag kunnat suddat namnet på annosören hade jag givetvis gjort det. var och en måste alltid bilda sig en uppfattning om värde och skick och vad man som kund uppskattar och vill att sin egen bil ska innehålla för det är ju alltid en själv som ska trivas med sin bil :D )

http://s233.photobucket.com/albums/ee23/67eleanorAL/?

action=view&current=DSCF3969.jpg

Link to comment
Share on other sites

Detta jag nu skriver är helt neutralt, men eftersom jag gör försäkringsbesiktningar åt MHRF så gjorde jag förra året en besiktning på en Mustang cab köpt osedd genom Wasa bil. Kanonfin vill jag säga. Ägaren till bilen har åkt på träffar och även fått priser flera ggr.

Link to comment
Share on other sites

http://www.blocket.se/vi/13190878.htm?ca=16_s letar man på nätet så finns denna länk kopplad till annonsen man kan undra om dom glömde den!

http://s233.photobucket.com/albums/ee23/67eleanorAL/?

action=view&current=DSCF3969.jpg

Om man kollar reg.nummret som står i Blocket-annonsen, mot bilregistret så får man ett ganska intressant resultat... En SAAB! :roll:

Link to comment
Share on other sites

yepp :) lite kul faktiskt.. dessutom en saab som ägs av auto europe sportbilsagenten..:)

Regnr: RLS185 Färg: MBLÅ

Fabrikat: SAAB 9-3 SE 5D 2.0T

Årsmodell: Fordonsslag: PB

Fordonsår: 2000

Chassinummer: YS3DE58T5Y2035141

Senaste EU-regbevis del 2: 2006-07-24

Upplysningar: Kredit

Ägare/Brukare

Namn: AUTO EUROPE SPORTBILSAGENTEN AB

Adress: KLOCKARV 112

Postnr: 151 61 Förvärvsdatum: 2007-08-24

Ort: SÖDERTÄLJE

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...