Jump to content

Bilder på min -05 börjar ta sig


LelleStang

Recommended Posts

Min -05 är köpt på Exlusivecars med all utr utom upgrade wheels.Tunad med Steeda filter och uppgraderad CPU, avgas från Ferrita, stripad av Exlucivecars. Bullit 18x9 med 245/40 fram 275/40 bak, sänkt med Eibach pro kit, Plenum cover, engine start button. Funderar på en kompressor i vinter men vet inte vilken. Alla förslag välkommnas.

Link to comment
Share on other sites

SKITSNYGGT VERKLIGEN !!!

Startknappen var AS-COOL ....... Den MÅSTE jag ha..... Resten vill jag ha med för den delen..... Får bli nästa sommar...... Slut på kosing..... Ska bygga ett garage nu i höst till bilen, startknappen får vänta.

Link to comment
Share on other sites

Snyggt,, men jag tycker utan att låta överlägsen att bilen skall vara röd. Men din va snygg så ta inte det fel bara.

Vore kul och få höra den nångång. Vad mera genererar det i hk med tanke på det du gjort?

Link to comment
Share on other sites

Tack, Röd ja jag var länge inne på att ta en röd men ändrade mig precis innan jag beställde den. Såg en röd på Bilsportmässan i fjol och höll på att ändra mig igen.

Jag är nöjd med min Satin Silver den är både diskret och vulgo när folk sent omsider upptäcker den?

Hk? tja enligt Exclusivcecar som tagit fram trimmet skall det ge 360? har inget att jämföra med så det är väl det då? Den är i alla fall betydligt rappare.

Mvh/Lennart

Link to comment
Share on other sites

Grymt snygg bil, vill oxå ha.

Gissa om jag skulle beställa om jag kom över pengarna som krävs! Garanterat samma dag. Jag är en del ute på vägarna och kör,, i Småland och har sett några ute på "byn". Tycker det dräller av dem, men det är väl bara för att man är så avundsjuk och sugen på densamma.

Kikade lite extra på 05:an på Elmia i Jkpg. Det enda som jag tycker inte är vackert är väl just mittkonsollen, med värmepaketet som ser ut som på alla andra bilar. Såg någonstans att det redan finns ute billet vred i alu för värmereglagen att köpa, så jag är väl inte helt fel ute där.

En annan cool option som jag sett är hästen i grillen som finns med starsnstripes istället för chrome.

Även i senaste Mustang Monthly var det en hel del styling tips för just 05.an. Färgen hinner inte torka förrän det är dags att bygga om dem...

Link to comment
Share on other sites

Synd att bryta stämningen med bilderna på era fina bilar... men ÄR det inte en grön Vauxhall viva som syns i övre kant på första bilden...

Nostalgi... kan ha fel... !

Hej

Du har inte fel, det är mkt riktigt en Vauxhall. En kompis till mig som äger den, riktigt skapligt skick, ingen rost tex. V6 aut servo. Faktistk till salu minn inte riktigt hur mycket men det var någonstans runt 10 000 ett fynd tycker jag för den som tycker Vauxhall är kul.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Ok, här komme en bild på min bil, som faktiskt är såld per i söndags så jag ljög litegrann :cry:

Ang sänkning och fälgar så tycker jag det gjorde underverk för den styltiga looken, men komfort, forget about it ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok, här komme en bild på min bil, som faktiskt är såld per i söndags så jag ljög litegrann :cry:

Ang sänkning och fälgar så tycker jag det gjorde underverk för den styltiga looken, men komfort, forget about it ;)

Hur mycket lät du den sänkas då?

vad för sänkningsfjädrar?

Link to comment
Share on other sites

Hej LelleStang.

Såg din bil på Exclusive när jag hämtade ut min egen i förra veckan, snygg.

Uppgraderad CPU säger du. Var gjorde du det och vilka förändringar innebär det (gasrespons, bränsleförbrukning etc.) ? Kosta?

Hälsn.

Link to comment
Share on other sites

Hej LelleStang.

Såg din bil på Exclusive när jag hämtade ut min egen i förra veckan, snygg.

Uppgraderad CPU säger du. Var gjorde du det och vilka förändringar innebär det (gasrespons, bränsleförbrukning etc.) ? Kosta?

Hälsn.

Hej ras

Förra vecka? det var inte min bil du såg den har inte varit i Sthlm sedan 2 Juni!

Trimningen utfördes av Exclusivecar byte bakre ljuddämpare och Steeda sportluftfilter + omprogramering av CPU. Pris ca 18000 har inte fått räkningen ännu.

Snabbare gasrespons ja, har tyvärr inte haft möjlighet att bromsa eller göra ngn tidtagning men visst det går undan riktigt hyffsat, men som alltid mycket vill ha mer?

Effekt enl uppgift ca360hk?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Är det Diablosports Predator du använder? Har hört att SCT ska vara bättre enligt vissa, men kan vara en smaksak... Vilken bakljud.. anvämnder du , är det Ferrita eller ngt amerikanskt märke?

Link to comment
Share on other sites

Är det Diablosports Predator du använder? Har hört att SCT ska vara bättre enligt vissa, men kan vara en smaksak... Vilken bakljud.. anvämnder du , är det Ferrita eller ngt amerikanskt märke?

Det är Ferrita avgas, då jag inte själv gjort upptateringen så kan jag inte säga vilken "apparat" som använts, men gissar på SCT då Exclusivecar har ett samarbete med Pernolf som säljer just dessa.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Förresten blev lite orolig när jag såg att bränsleröret ligger helt "naket" i hjulhuset. Inte kul om man kör på nån planka eller nåt som då kanske slår sönder röret med katastrof som följd. Hur fan kan man placerar röret så???

Ta fram ficklampan och kolla, man blir mörkrädd...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...