Jump to content

Vad händer med era Mustanger i vinter?


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Det blir inte så mkt i år...

Ska byta till en något vassare kam, och när allt ändå är nerplockat så byter jag ju kamdrivning ,vattenpump och svängdämparen som har sett sina bästa dagar..

Sen ska jag byta bladfjädrar också..

Och om jag mot förmodan skulle ha råd så blir det ett nytt avgassystem med....

Link to comment
Share on other sites

tja vad händer, nyrenoverad och ompackad servopump ska monteras.

Injusterade och bytt ventiler, håller på med inredningen, sätter lister.

Lite småpill.

Funderar även på att underreds behandla henne, hon är rostfri under.

Och skall så förbli.....

Kul med en bil som inte skitar ned. hade tur jag som hittade ett bra ex.

Förresten, så finns dt rost nu när jag börjar tänka på det, batterihyllan ser lite rostig ut, men det har jag ju en ny.

SEdan kan man väla kalla det en rostfri bil, yänker på alla annonser man läst, där ämnet rost behandlas. 99-9% rostfri och bla bla bla.

Hahahaha.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Försöker säkra sommaren 2006 med att helt gå igenom

en totalt bortgömd 70 HT.

Jag redan fixat massor, troligen klar i mars 2006, då taljoxen

börjar sjunga. ;)

Är det där din bil? :shock:

Senast jag såg den på bild var det ju en burk.. Du måste verkligen ha jobbat på bra :!:

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag aldrig fick sålt min volvo, som då tar upp för mycket plats så har jag ingen möjlighet att meka förens senare i vår.

Då blir det nog "bara" byte av toppar och insug.

Nya baklysen (86GT, 93cobra) och nya framlysen ska monteras på.

har väldigt stora planer för denna vinter, men det kommer flera, har inga som helst planer att sälja bilen.

Link to comment
Share on other sites

Min HT ska nog få ny lack. Sedan ska inredningen sättas in. Stolarna ska kläs om.

Fastbacken ska underredsbehandlas. Subframe connectors ska på, nya stötdämpare fram och ny hjulupphängning bak. Sen ska nog den bilen också skickas iväg för lackering. Sen är det väll vår när det är klart.

mike

Link to comment
Share on other sites

Skall byta delar av golvet, fortsätta med renoveringen av elsystemet, hoppas kunna lägga in den nya mattan till våren samt montera 3 punktsbältena som är på väg hem, hoppas även hinna med shelbysänkningen samt montera de nya 620 lbs fjädrarna fram.

Flytta bak och installera det nya optimabatteriet i skuff.

Den nyrenoverade bakaxeln skall få nya bladfjädrar som är på väg över havet. Likaså KYB dämpare runt om samt 3/4" kräng hämmare bak subframeconectors, exportstag, montecarlostag samt ett nytt bakljuskit är på väg hem. De gamla var modifierade med folie för att reflektera ljuset! Vill ha nya fina till mina led lampor med rinnande blinkers. Har även planerat för att klona till GT med ny gt grusplåt samt gt pipor.

He-He undrar hur mycket som verkligen blir gjort i vinter.

Idag var det riktigt kallt för 1:a ggn i år -8C(Småland). :--

Nästa beställning blir skivkonv. kit kompl. med bromssservo.

Skivbromskit bak ligger hemma i garaget och väntar, nästan komplett. 8)

Link to comment
Share on other sites

Med en 2005 så är det ju inte så mycket mer än att putsa lite :-)... fast, vänta nu, nog skrev jag Predator tuner + Steeda CAI på önskelistan till tomten ...........och något bra axleback avgas kanske åker på...

Link to comment
Share on other sites

Tja, det finns så mkt man vill göra, men varken tid elle pengar att göra det med. Har läst på lite om just bränsleinsprut. Finns oändligt med modeller, typer och varianter. Vi tänkte också korta vår 9" bakaxel till "8"-längd". Sen har vi ett litet spöke som jävlas lite i våra nya bromskivor fram.

Så ser väl min vinter (då jag är hemma) ut.

Niklas

Link to comment
Share on other sites

Vinterns "att göra lista"

-Ny förgasare

-Nya fjädrar och stötdämpare bak

-Nya lager och packningar i bakaxeln

-Höger golv byts ut

-Rostlagning i bagagerumsgolvet och i bakre hjulhusen

-Målning av underredet

-Nytt avgassystem

Sedan skall samtliga dörrlister bytas. Ny matta och ljudisolering skall också in i bilen. Detta blir ett litet projekt nästa vinter. Därefter är min musse klar förutom att elsystemet skall bytas ut :shock:

God jul!

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Alltså, man ska ju inte pilla och meka om man inte behöver det, men...

Ett nytt växellådsfäste, termostat och remmar ska väl kunna tillföra ytterligare vällustupplevelser till våren.

Lyckas jag sen justera in dörrarna 100% och får ordning på varvräknaren och konsollen... ja då blir det nog alldeles för bra!

Tror jag skiter i allt, läser Mustangforum och räknar dagarna till våren!

En riktigt god jul på er allihop!

PS. Sally hälsar. DS

Link to comment
Share on other sites

Håller med Toni.

Det får nog bli att sätta i brytarlöst tändsystem när vårsolen tittar fram. Men det lär ju ta 30 minuter att monterar så det skall jag väl hinna med.... Det blir ändå ett större projekt än förra året, för då bytte jag bara returfjäder till gasreglaget och det tog bara fem minuter :D

Missuppfatta mig inte, jag är avundsjuk på er som har tid och plats med bilprojekt att pyssla med under vintern. Någon gång i framtiden när jobb och familj tar mindre tid kanske det blir möjligt även för mig......

Link to comment
Share on other sites

Missuppfatta mig inte, jag är avundsjuk på er som har tid och plats med bilprojekt att pyssla med under vintern. Någon gång i framtiden när jobb och familj tar mindre tid kanske det blir möjligt även för mig......

Vem fan har tid och plats ;)

Man tar sej tid och man slänger ut ungarnas och tantens saker ur garaget bara :--:--

Hoppas bara att hon inte lyckas komma på att gå in och läsa ens inlägg på forumet bara :roll:

Link to comment
Share on other sites

Missuppfatta mig inte, jag är avundsjuk på er som har tid och plats med bilprojekt att pyssla med under vintern. Någon gång i framtiden när jobb och familj tar mindre tid kanske det blir möjligt även för mig......

Oj då...och jag som precis har blivit pappa. :shock: Jag får innerligt hoppas att jag får tid att fixa med Mussen i vinter

så att det inte blir 10 års väntan på att få starta V8:an igen.

För att nämna nåt och inte lova för mycket om vinterns/vårens planer så ska jag lacka och montera en shelby huv i glasfiber.

Ang. ungar och respektive så håller jag en låg profil då min sambo sitter och läser på forumet ibland... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jag själv har haft ett sabbats år med mussen pga husrenovering, men har just börjar mecka med mussen..

Har fått den lackad svart i motorrummet och invändligt i kupen.

Har också fått taket och bakskärmarna uppspacklade.

Nu i Januari åker den i väg på lakering..sedan är det bara att börja montera..blir kanske att köra lite till sensommaren 2006.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hade tänkt att fixa till bakaxeln + lite annat småfix, det dunkar lite när jag skiftar mellan drive och back. Tänkte i höstas att ta det i lung takt under den långa vintern, men nu har ju halva gått så nu måste jag väl börja. Tog bara en sista "tur" först. Nej så dum är jag inte skulle bara ha in dottern Volvo i garaget för en mindre rep.

Hoppas våren kommer snart, lagom när jag blir klar.

Mvh

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Konsolen reparerad, nya strålkastare, ska fixa lite lackskador.....

Fast mussen tar för mycket plats i garaget enligt hustrun... Dom kan inte öppna frysen och dra ut lådorna!! "Bra, lägre matkostnader, ät hos kompisarna". Vidar får julgrejerna vara framme till i påsk, då dom inte kommer åt "lagret" ovanför bilen.

Förstår inte att folk blir upprörda när man mekar??

(Sedan har man ju hojen osså)

Link to comment
Share on other sites

Efter att övervägt att sälja Mach1:an, har ja nu börjat renovering..

Får se vart det slutar!

En vevtapp var helt slut= veven skrot.

förmodligen pga skit i motorn..

Motorn ska bli riktigt bra nu!

Tackar RPM-racing som renoverar den!

Även växellådan ses över, nya bussningar osv.

Får se hur det blir med karossen. Hade vart kul med en fin svart blank hellack. och nya fälgar och och och..

Allt kan väl händ som det känns nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...