mrcyberbob May 28, 2008 Report May 28, 2008 Vad tror ni, som renoverat mussar förr..går den här att rädda ?Större delen av golvet verkar vara borta.http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Tru ... otohosting Citera
bjornpersson May 28, 2008 Report May 28, 2008 Jag skulle säga att den självklart är reparerbar men det tar nog två vintrar . Golvet går ju fint att byta i ett, två eller fyra stycken. Problemet är väl om den är krockad och måste rätas och om rosten är allt för jäklig förutom golvet ...Det verkar ju vara fina papper annars! Citera
JH May 29, 2008 Report May 29, 2008 Jag brukar var den sista idioten när det gäller dåliga bilar till salu, men den här tror jag att jag skulle undvika. Allt går att rädda, men detta är ett jättejobb och dyrt.Den är kanonrostig, och det du ser i rost kan du säkert tredubbla. Om du blästrar den får du förmodligen bara fragment kvar av nederdelen på bilen. Den har också vissa krockskador , och har en annan underlack på olika ställen. Den är grön, röd och svart.... vilket gäller. Jag tycker det verkar som en rosthög ihoplockad av olika delar.Det saknas förmodligen en del. Är det det enbart vägen dit som är målet, så kan du ju spekulera i utmaningen, men tänk dig för. Citera
mrcyberbob May 29, 2008 Author Report May 29, 2008 Tack, det som gör det intressant är självklart färgkoderna..men som sagt..mycket jobb och dyrt Citera
JohanT5 May 29, 2008 Report May 29, 2008 Allt går att laga, men frågan är: Är det värt det?Mycket jobb, men vill man lägga ner tid så är det faktiskt riktigt roligt att både svetsa rost och skruva. Citera
JH May 30, 2008 Report May 30, 2008 Allt går att laga, men frågan är: Är det värt det?Mycket jobb, men vill man lägga ner tid så är det faktiskt riktigt roligt att både svetsa rost och skruva.Håller med om nöjet och utmaningen. Fast hur många är beredda att ge sig på ett sånt här objekt. Frakter och avgifter kostar också mer än bilen är värd, och det betyder ju att utgångspriset är betydligt högre redan från början än man tänkt sig, när den står hemma i Sverige. Citera
Ingo May 30, 2008 Report May 30, 2008 Jag tror nog att våran 73,a var värre ändå,,, ,så det är nog svårt att få den att bli "orginal". Men eftersom den inte var gratis heller så blir det ju mer tveksamt.Och det är ju jättesvårt att få överblick över hur komplett bilen är när den är delvis nerrplockad också. Citera
JanneJ May 30, 2008 Report May 30, 2008 Intressant tanke..Vad kostar det?vi gissar på:plåt: 50000:- plus jobb om du inte gör det självlack: 50000:-drivlina renovering: 75000:-hjulupphängningar: 10000:-inredning: 20000:-el: 5000:-hjul och däck: 15000:-bromsar: 5000:-krom och lister gummi,kofångare mm: 25000:-bultar och fästmaterial: 5000:-summa: 260000:-plus inköp och frakttotalt ca 300'blir den värd det?ja förmodligen Citera
Lars Brisman May 30, 2008 Report May 30, 2008 Alltid svårt att analysera sina egentliga önskningar och behov.Mitt tips: Ta det lungt och tänk efter.Hälsn.Lasse B Citera
JanneJ May 30, 2008 Report May 30, 2008 kontentan av mitt resonemang:har du 300' över och behöver något att göra dom kommande åren, köp den.har du 300' och vill köra nu, köp en färdig. Citera
pools May 30, 2008 Report May 30, 2008 Hej!Sen alla små detaljer som tillkommer, lister av alla slag, gummi, krom, emblem,små, små detaljer som inte finns på rucklet. För 300' får du en mycket fin bil,som ändå kanske måste kompletteras både här och där. Mycket beroende på hur du vill ha din bil. Fint exemplar eller helt original. Och då pratar vi STORApengar!!Mitt råd: om du vill köpa ett objekt, hitta nåt bättre, vill du ha ett hobbyprojekt,hitta nåt bättre!Men, frågan var ju om den gick att rädda? Självklart! Och jag hoppas attnågon verkligen gör det, det är ju ändå en Musse. (eller varit) Ingen Musseska behöva möta detta öde.Mvh. Citera
FastMagnus May 30, 2008 Report May 30, 2008 dom har nu producerat över 9 miljoner mustanger en till varje svenne tänk vilket vackert land det kunde bliinget att tvecka på dra dit strå till stacken http://www.automotorsport.se/news/14246 ... -miljoner/men att orka slutföra ett totalobjekt kräver själv deciplin och att orka slutföra+ som Janne J skrev money money money Citera
Anders CMC601 May 30, 2008 Report May 30, 2008 Den är mkt rostig. Inte barea golv, men även balkar, torqueboxes och bakskämar ska bytas.Mekaniskt ät det säkert också mycket jobb.Bättre objekt finns att tilgå lite närmare. Kolla länken här:http://www.mustangklubben.dk/forum/vis_ ... 9168&grp=3Lycka till. Citera
JH May 31, 2008 Report May 31, 2008 Den är mkt rostig. Inte barea golv, men även balkar, torqueboxes och bakskämar ska bytas.Mekaniskt ät det säkert också mycket jobb.Bättre objekt finns att tilgå lite närmare. Kolla länken här:http://www.mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?ID=129168&grp=3Lycka till.Minst lika prisvärd, inte samma motorfamilj, men karossmässigt bättre Citera
Dr Frelin May 31, 2008 Report May 31, 2008 Man betalar väl en hel del bara för att det är rätt familj i det här läget, eller? Jag säger, kör hårt om du har tid och pengar! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.