Jump to content

Frakt?????


Thony

Recommended Posts

Vad ska man välja av nedanstående fraktsätt från USA?

Tänkte beställa en hurstshifter, ett installationskit och kanske lite mer prylar när jag ändå håller på.

Jag vill gärna ha grejerna inom cirka tio dagar från beställning. De angivna priserna på frakt gäller shiftern och installationskittet, uppgifterna fick jag av Summit.

Priority Mail® International 66.7

Express Mail® International 82.35

DHL Worldwide Priority Express 116.76

FedEx International Priority® 127.15

FedEx International Economy® 131.55

UPS Worldwide Saver 145.2

UPS Worldwide Expedited 145.4

Tacksam för råd

MVH

Link to comment
Share on other sites

De 2 första alt är med största sannolikhet med USPS, som inte alls är något dåligt alternativ. Gå in på deras hemsida o kolla upp förutsättningarna för dem båda. Bara för att "dyra fraktbolaget" lovar t.ex "inom 48 h" så kan det ändå innebära att det ligger hos tullen par dagar innan de behagar hantera det. Jag har använt USPS flera ggr, och kommer att göra det igen, de har trackers på sin hemsida, och fungerar alldeles utmärkt.

mvh

Jocke, vars paketrekord på motordelar från USA till Malmö är 18h 8)

Link to comment
Share on other sites

UPS och DHL är ganska dyrt och lite jobbigt då man oftast måste vara tillgänglig att ta emot godset.

UPS är extra jobbiga då dom inte ens hör av sig ibland när som ska lämna godset.

Hux flux får man ett telefonsamtal att dom står utanför dörren och vill ha pengar.

Men de fungerar utmärkt och snabba men är mer riktade mot företag än privatpersoner

Jag rekommenderar också USPS!

Det kommer till ditt postkontor och de är mycket billigare än UPS eller DHL som du själv ser.

Klart smidigare att bara få en post avi och åka och hämta ut själv

Tar ofta ett par dagar extra men hur bråttom har man egentligen?

Just Summit har en grymt bra service att välja frakt.

På fliken "Customer Service" har dom en live chat där du får direkt

svar på vilka frakter som finns tillgängliga och vad det kommer kosta.

Lägg ordern och sen klicka på "Live Chat" så kan du kommunicera i lugn och ro.

Telefon känns stressande för många så detta är perfekt

Link to comment
Share on other sites

Första gången jag beställde tog jag det billigaste alternativet (de hade då). Kommer inte ihåg va de hette.. "surface post" eller något liknande?

Då fick man inget tracking nr. Av 3st lådor så fick jag 2st efter 2 veckor o den sista efter ~2mån (om inte minnet sviker). Leverans tiden hade ingen betydelse, men det var ett eländigt nagelbitande o inte veta om den skulle behaga komma överhuvudtaget.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vad du än gör, använd inte UPS. Dom har misslyckats duktigt i 100% av de fall någon skickat saker till mig med dom, och dom anstränger sig inte det minsta för att lösa problemen. Värst var det när vi låg på shetland med trasig mast på segelbåten, och UPS sverige dyrt och heligt lovat att de levererar gods till shetland, sen ringde cd från skottland och sa att jag kunde komma och hämta grejerna. Shetland? nej dit kunde dom under inga omständigheter leverera något...

TNT är dom jag har bäst erfarenhet av.

Ange leveransadress till din arbetsplats, om det funkar för dig, ifall du anlitar något kurirbolag. Dom kör ut dagtid och aviserar inte.

Link to comment
Share on other sites

Jag använder USPS så långt det bara går. Eftersom det är svenska Posten som sköter det på vår sida går det undan med förtullning och man hämtar ut paketet i matbutiken där man bor. Nu börjar dock DHL komma med ganska många "Service points" som fungerar på samma sätt men de är inte lika väl representerade än.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...