Mustang 1974-1993
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1974-1993
311 topics in this forum
-
Hej på er. Jag har en M II GHIA -74 med V6´a. Lacken är illgrön mettalic på typiskt 70tals vis & bilen är i bra skick. Min far hade den innan mig & han gjorde en helrenovering av bilen för ca: 13 år sen. Den rullade några sommrar efter det men hamnade sen i hans lada. Nu har jag som sagt tagit över bilen & kommer att försöka hålla den i orginalskick. Det jag dock inte vill ha orginal är avgassystemet & jag tänkte byta till nåt roligare i helgen. Som det ser ut nu så går grenrören ihop till ett rör strax bakom motorn, sen ser det ut som vanligt med 2 st ljuddämpare, en fram & en bak. Frågan är om man ska ha 3" eller 2" system? Tänkte ha en fullflödes d…
-
- 1 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hejsan! Jag har drabbats av Mustang feber o har lite frågor till er som har erfarenhet av Mustanger. Jag har plöjt igenom forumet men inte hittat så mycket om just modellerna runt 88. Är det en bil att satsa på som första Mustang. Hade varit taksam för lite info starka o svaga punkter. Bilen har rullat 9000mil,har varit i sverige sen 92 och har haft 9 ägare. Det är en V8 på 5.0L med manuell låda. Mvh/Henrik
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hur breda däck kan man få att passa hjulhuset bak på en 88:a? Självklart går man ju ner i profil. Har för mig att fälgen är 7" så den ska inte vara gränssättande. //Björn
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
hej jag håller på att montera bilen inför lack men jag har problem med dörrlåset på bilen när jag stänger dörren så går den att vicka fram och tillbaka och det pga av att bulten som skall låsas i låset verkar vara för liten?? byglarna klämmer inte riktigt åt runt bulten.. ni kan väl höra av er ifall ni har några tipps på vad jag gjort för fel.. mvh fredrik karlsson
-
- 0 svar
- 1,5k visningar
-
-
tänkte att det kunde vara kul att få höra vad ni tycker om 74-78 mustangerna deras för och nackdelar. om det är nån här som trimmat en riktigt rejält eller om dem bara duger till att köra gammelmormor i
-
- 29 svar
- 5,9k visningar
-
-
Nu har bilen äntligen kommit! Hurra!!! Fick min Mustang II '75 med V8 idag. Den behöver lite kärlek och omtanke men är ganska fräsh på det stora hela. Skall knäppa lite bilder då jag får lånat en kamera. (Min kamera dog ganska olägligt)
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej är det någon som har bytt värmeelement på en mustang 93
-
- 12 svar
- 2,8k visningar
-
-
Ja, jag letar efter en '74 eller '75 musse. Har hittat en men vet inte riktigt vad dessa brukar kosta här i Sverige? Import från USA är inte gratis men man kan hitta bra bilar till billiga pengar. Vill ha en rostfri '74 eller '75 fastback...
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
Kan man "bygga" om en Musse II - 74 så att den liknar en Cobra utvändigt? Vet någon om det finns typ byggsatser, bakvinge och spoiler?
-
- 3 svar
- 1,8k visningar
-
-
Någon som har en liggande ? Slå en pling till Mats Eriksson tel: 0503 - 141 00
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
Har hittat en Mustang -74 i toppskick som har gått 7500 mil som ett gammalt par har haft. De begär 60000 för den! Kan det vara ett rimligt pris för denna bil? Då jag förstår att de inte är så jätte populära! Bilen är som ny och helt original.
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
Är det någon som har nån länk till nån projektsida med nån riktigt våldsamt moddad Fox? Minst 500hk, lite styling och riktigt bra byggbilder osv! Behöver inspiration av ett redan färdigt bygge... Gärna 87-93. //Björn
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
-
-
... och tyckte att jag kunde dela med mig utav en.
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej, Är det någon som vet om det är samma typ av Oxygen (O2) sensorer på alla Mustang 5.0 87-93 ? Tacksam för alla svar (och funderingar) /Lasse
-
- 8 svar
- 1,8k visningar
-
-
Finns det någon med en 90 eller årsmodell i närheten som skulle vilja hälsa på mig i garaget i Helsingborg ? Skule vilja dokumentera lite vart alla kablar går på kabelhärvan till insprutet. Vad jag behöver är att lyfta den i fronten på pallbockar och ta lite foton och så. Har rett ut det mesta men lite frågor återstår. Jag bjuder på fika och vem vet jag har kanske nåt du behöver? Mvh Terner
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Till er som kan dessa årgångar.Har alla GT-87 med automat den 4växlade AOD eller fanns det även 3 växlade. Tack på förhand.
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
hej jag har 2 frågor angående min MII:a, 1. jag undrar om det finns något smidigt eller mindre smidigt sätt att sänka den i bakänden (inte som vanliga fjädrar att kapa) 2. vilka mått det är på fälgarna orginal, jag ska byta vill köra med 195/55-15 i sommar och inte som innan 185/70-13 på orinal fälg. Vill då veta ofset , navcentrum m.m. // Micke
-
- 13 svar
- 3,8k visningar
-
-
Ni som kör med vässade foxar , vad har ni för koppling ? Kör själv med en King cobra vilken gärna slirar sen jag fick på slicks .
-
- 16 svar
- 2,7k visningar
-
-
Hej, har förgasar problem. Motorkraft 2-port förgasare (v6-76års). Varvräknaren går upp och ner på tomgången så jag skruvade på mix blandnings skruvarna och öppnade de tre fulla varv var och då blev det jämn och fin tomgång MEN varven ligger nu på 1100 och går inte att sänka med tomgångsskruven mer. Vad ska jag göra???. Hur många varv brukar mixblandningen vara öppen?
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
jo nu tänkte ja liva upp denna delen av forumet nu ... det känns ju lite som om vi 74+ får slåss lite för at bli accepterade som mustangägare . men det är nu dags att bevisa motsatsen heh.. här kommer jag posta bilder på min bil och dess pågående renovering och modifiering.. det första jag såg på bilen är ju dess fruktansvärt fula kofångare så dem var det första som gick rätt till tippen sen så fick man ju syn på dess snygga upphängningar hmm tror bilen blev 11 kilo lättare när man fått bort dem facktiskt... tänkte sen utföra shelbysänkningen på bilen ifall det går.. skall kolla närmare på det håller just nu på med att se över motorn och tänkte sen göra inredningen.. t…
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Tjena Mustangvänner. Tänkte ett tag sälja min Mustang men har nu bestämt mig för att inte göra det. Jag har en Mustang GT-87 Cab. Jag skulle vilja ha lite tips hur jag piffar upp motor, ljud etc...är ganska grön när det gäller bilar och motorer. Hur får jag fetare ljud i den. Tycker den är lite för tyst nu. Tror att den är helt orginal. Kan man trimma den på något enkelt sätt?? Tänkte inte sätta i en kompressor men man kan kanske få lite mera fart i den på något annat sätt?? Tackar på förhand... Mvh CMC 1698
-
- 10 svar
- 1,9k visningar
-
-
Jag har ett problem med mussen. Så fort jag kommer upp över 45km/h så börjar det tjuta förjävligt i framvagnen från bägge sidorna, detta har varit ett till och frånproblem under hela våren. Till en början var det bara på ena sidan. Jag funderar vad det kan vara för fel och tror på hjullagren, men borde inte fälgarna bli lite varma om man kör så ett tag? Var tvungen att stanna och känna efter häromdagen, men kände ingen speciell värme. Senast det inträffade hade jag kört ganska fort, ca:140 km/h (ja, för mig är det fort) i ca 45 min.
-
- 20 svar
- 3k visningar
-
-
Jag behöver en billigare bil att köra året runt med, och ni som har 4cylindriga, hur är dom att köra med på vintern? och hur är bränsleförbrukningen? alla synpunkter välkomnas!
-
- 6 svar
- 1,5k visningar
-
-
Jag bytte för några år sedan stötdämparna ena bladfjädern bak efter att den rostat (!) av. Jag köpte en begagnad från bilskroten. Denna var naturligtvis inte mycket bättre än fjädern på andra sidan. Hela bakvagnen är ganska säckig och fjädringen bak slår i botten vid högre fart över t.ex. järnvägsövergångar när vi åker två vuxna och ett barn i bilen. Vilken firma säljer nya bladfjädrar till denna bil? Finns det krängningshämmare bak att köpa till?
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-