Mustang 1974-1993
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1974-1993
311 topics in this forum
-
Hej Har försökt söka på detta men inte hittat något. Någon som vet vad som kan vara sönder när man har en pulserande bromsverkan vid inbromsning? Ska man byta huvud cylinder eller e det fel på olja kanske? Mvh Dennis
-
- 4 svar
- 984 visningar
- 1 follower
-
-
Hej Måste få reda på vad detta är som ni ser på bilden. Skickar detta via min mobil så jag kan inte göra en pil i bilden men det är den grunkan som sitter långt ner i bilden å e smord av olja. Skulle behöva byta den då den läcker olja. Hade varit tacksamt.
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Dela gärna med er vad ni sett på skrotarna, eller var ni ev skrotat era II-or:D Jag vet att Osby har...men dom är dyra;)
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
- 1 follower
-
-
Har bytt bromsrör och behöver ny bromsolja, men vilken av alla olika sorter och Dot ...passar ???
-
- 6 svar
- 1,5k visningar
- 1 follower
-
-
Tjena! Undrar om nån har en orginal ratt till en fox? Modellen MED airbag. Skulle köpa rattnav för att byta till nåt häftigare men tydligen finns det inte till modellen med airbag utan måste tillverkas efter en orginal ratt. Nån som har en fox med airbag ratt som bytat? i så fall var hitta ni ert nav? Annars så köper/lånar jag gärna er orginal ratt
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej har en Ford mustang -75 och vill byta motor från 6a till en 302som jag köpt och undrar nu hur lättaste sättet är att få den att passa utan orginal fästen till 75an då jag ej kan hitta fästen. kanske finns någon som har fästen här på forumet som kan sälja eller bara grymma tips från någon som gjort det innan tack på förhand mvh Daniel
-
- 2 svar
- 2k visningar
- 1 follower
-
-
Måste man lyfta motorn för att kunna byta startmotor på en mustang II mach 1 1975 eller finns det något annat trix?
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
- 1 follower
-
-
Jag har precis hämtat hem en ford mustang II mach 1 302 v8 1975 från malmö Jag undrar vilken olja man skall köpa till denna motorn och vilket oljefilter? Finns det på biltema eller måste man beställa på nätet. Simpla frågor men någonstans skall man börja.
-
- 6 svar
- 3,9k visningar
- 1 follower
-
-
Det är så att jag har kommit över en mustang från 75 som inte är helt ihopsatt. Så nu undrar jag om det finns trevliga människor som skulle vilja hänga med i mitt projekt. Ju fler desto roligare. Den saknar dock stötfångare. Frågan är om det är lätt att få tag på sådana eller om det finns stötfångare från andra modeller eller bilar som skulle passa.
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
-
-
Givetvis kommer 50-årsjubileet att uppmärksammas under Bilsport Performance & Custom Show under påskhelgen. Just nu jagar vi en 1979 års pace car till den speciella jubileumsmontern på Elmia. Någon som känner till en sådan Mustang? Tacksam för alla tips! Magnus Karlsson, Bilsport Classic magnus.karlsson@bilsport.se
-
- 6 svar
- 3,7k visningar
-
-
Hur får man tag i en vänster framskärm till en Ford Mustang mach II 1975 ?
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
- 1 follower
-
-
Hej! börjar få lite vårkänslor och undrar över avgaset på foxen. Det är ju en -87a och behöver således inte alla de kattar den utrustats med, för besiktning alltså! Jag vet att grenrören är trånga men det blir för dyrt att uppgradera med riktiga grejor, speciellt från staterna med frakt osv. Det är ju en cab så racer blir det inte men lite mer ljud skulle inte skada, vad tror ni om att helt sonika ta bort dem och ersätta med "raka rör"? Kommer det att bli töntigt och sätter den rent av felkoder? Nu undantar vi alla kommentarer om ekorrarnas välbefinnande.... Jag kör så lite och åker oftast diesel :-) Med vänlig hälsning, Per
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
- 1 follower
-
-
Hej på er och gott nytt år! Mustangen sover vintervila och andra projekt tar upp tiden men en sak retade mig, och min dotter med nytt körkort :-), när vi ställde in bilen. Det är en 87a 5.0 manuell som är i välvårdat och servat skick på alla sätt men den har egenheten att vara skapligt svår att komma igång med från stillastående. Bäst förklarat, tror jag, känns det som om varvet sjunker för lågt när man släpper kopplingen. Det går naturligtvis att slira på kopplingen och ge mer gas men det blir inte precis den typen av start man önskar om ni förstår. När man hittat dragläget så får man finlira och låta den först dala och sedan hitta grundgas igen, börjar man hjälpa den me…
-
- 8 svar
- 2,8k visningar
-
-
Är det någon som vet hur man justerar en skuff i sidled på en MachI-1970?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har en mach 2 årsmodell 1975 v8 som påbörjats till cobrareplika,någon som vet var man får tag på scoop frontspoiler och" ankstjärten" bak,eller är det bara att försöka gjuta själv. Tacksam för hjälp......... Mvh Baretta2
-
- 6 svar
- 2,9k visningar
-
-
Jag funderar på att sänka Foxen en bit. Men de är ju lite svårt att få tag på saker till dom här bilarna i sverige. Jag har hört att jag kan ta en fjädersats från en SN-95:a. Är de någon som vet? Eller finns de någon som jag inte hittat som kanske säljer sänksatser?
-
- 3 svar
- 1,8k visningar
- 1 follower
-
-
Hej! Undrar om någon funderat på hur mycket prylar som passar på våra Foxar från SN95-sortimentet som borde vara rikligare i vårt land, inte minst begagnat? Jag hittade info om headers vilka, åtminstone i vissa fabrikat, tydligen skall passa! Det och stötdämpare/fjädrar osv skulle vara kul att höra erfarenheter om /Med vänlig hälsning Per
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej! Köpte mig en gt-cab 87a lite hastigt och lustigt för en vecka sedan. Bilen är riktigt fin men självklart går ju hjärnan igång på lite förbättringar och lite förebyggande service så jag undrar var ni köper era grejor? Grufman, Hansen och Norrlands känner jag till men det är ju just service, jag tänker nytt avgas, nytt lamellpaket till diffen, ny slutväxel osv, och till rimliga priser eller är det direkt från USA som gäller? Med vänlig hälsning, Per
-
- 7 svar
- 2k visningar
-
-
Hejsan, jag är ute efter såna här till min 75:a Ghia men har ingen aning vad dem kallas, har någon kanske nån aning och kanske en länk till nån sida där man kan få tag i dem?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
- 1 follower
-
-
Ikväll när jag gasa på lite så började det väsa från motorn. Det kommer från ena sidan nånstans. Hörs i princip nästan bara på tomgång eller vid gas. Cruisande så märks inget. Den går som vanligt vad jag kan erfara. Kan det vara grenröret som spruckit eller nåt? Sen har jag lite småproblem med vxllådan också. Den kan inte riktigt bestämma sig ibland vilken växel som ska användas. Gör bara så vid accelleration från stillastående. Tex vid start på ettan, trycker jag lite hårdare på gasen så flippar den mellan 1-2-1-2 nån sekund, och sen likadant mellan 2-3-2-3. Men bara ibland. Gör likadant vid kickdown. Nu har jag inte testat så noga med att växla manuellt, men det verkar…
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Har en 87:a cab som bältena fram inte "låser" längre. Är det nån som provat Mekonomens 3-punktsbälten?? Ifall dom passat förståss ;-) Undrar C-G.
-
- 7 svar
- 2,1k visningar
-
-
Söker en gummigenomföring till påfyllningsröret ner i tanken till en fox 87:a Är bråttom som bara fasen så om någon har detta så hojta till !
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej! Är det någon som har koll på måtten på en bensintank till en Mustang -88, d.v.s. längd, bredd och höjd samt volym? Vilken sida sitter tankpåfyllningen på?
-
- 4 svar
- 1,8k visningar
- 1 follower
-
-
Hej ja tänkte att jag skulle serva upp mustang 92 an innan jag börjar åka och undrar om någon har ett serviceschema till den.
-
- 0 svar
- 963 visningar
-
-
Go morron/Go förmiddag/ Eftermiddag osv.. Har nu suttit och funderat i min ensamhet, har ett evigt klonkande från mitt bakparti, troligtvis är de ju från bakaxeln, vad jag fått fram de till så är de ett hjullager, men klonkat kommer även när du svänger, kör där de är ojämt osv.. kan de vara hjullagret som orsakar detta eller kan de vara nått annat ? Nån som kan ha en aning? Ska tillägga att de är en Mustang 2.3 85a!
-
- 13 svar
- 3,9k visningar
-