Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 600 topics in this forum
-
Jag har köpt nya speglar till bilen och nu undrar jag hur man får bort dom? Måste man ta bort hela dörrsidan för att kunna ta bort dom? Det sitter även en högtalare på insidan spegeln som man förmodligen måste bort med. Nån som vet hur man gör? Mvh Tommy
-
- 6 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hejsan det är så att jag skall byta olja i bakaxeln och köper man Motorcraft Syntetisk bakaxelolja 75w-140 så skall man även ha i friktionsmodifierare . Nu har jag hittat Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 och om jag fattat rätt så behövs inget friktionsmodifierare i den. http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9038792&contentId=7070977 Rätta mig om jag har fel.
-
- 0 svar
- 1,6k visningar
- 1 follower
-
-
Jag söker tips och hjälp med att få ett bättre muller i min GT 2001. Finns det någon bra firma eller hemmapulare i NÖ Skåne som kan vara till hjälp. Jag är ingen meckare själv. Vad byter man till för avgassystem? Kan man läsa någonstans på nätet? Sökte här på vårt Forum, men hittade inga tips. Tack på förhand.
-
- 18 svar
- 4,5k visningar
-
-
Hejsan Har läst era inlägg vad gäller radio-cd-spelarenstrulet i våra bilar. Problem 1 verkar var att de under 2010 inte kan ta alla våra svenska kanaler. Tydligen kan man programmera om de som inte är äldre än 2010 att ta mellan/jämna kanaler. Mitt prblem är lika ,men cd-spelaren är helt hopplös,låter som en kulspruta ca 15sikunder så fort man startar bilen. har laddat in 3 st cd-skivor(tar ej in fler).Är det någon som har hittat något bättre som gör att man slutar irretera sig på kanalstrulet och cd-växlaren så man får allt löst på en gång. Helst vill man ju att (önsketänkande) att det ska funka med storleken också. MVH Håkan Klaesson
-
- 8 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hallå allihopa. Är en nybliven ägare till en Mustang GT -04 automat med kenne bell kompressor monterad. Nu är det så att jag vill börja att uppgradera lite saker och behöver således lite förslag och råd från er kunniga Mustangägare. Jag kommer att rada upp dom olika delarna som jag vill göra nått åt och ni får hemskt gärna också svara i den ordningen så att det blir lättare för mig att hålla koll =). Ni får gärna länka till delarna: 1: Preppning av vxl-låda. Vad går det att göra åt dessa vxl-lådor? Lameller, shiftkit, ventilhus? Märke, modell? 2: Bakaxel. Kraftigare diff, vilken? Ändring av utväxling, är det nödvändigt? 3: Bromsar. Förslag på bra uppgraderingskitt. 4…
-
- 17 svar
- 2,9k visningar
-
-
Behöver en handhållen tuner, vilken är det som gäller och vart köper man den? *Behöver kunna ställa om växlingstryck och växlingspunkter i lådan. *kalibrering vid byte av utväxling. *Ändra tillslagstemp på kylfläkten. *Läsa och ta bort felkoder. Ju mer man kan ändra desto bättre. [TABLE=class: rgMasterTable] [TR=class: rgRow] [/TR] [TR=class: rgAltRow] [/TR] [TR=class: rgRow] [/TR] [TR=class: rgAltRow] [/TR] [TR=class: rgRow] [/TR] [TR=class: rgAltRow] [/TR] [TR=class: rgRow] [/TR] [TR=class: rgAltRow] [/TR] [TR=class: rgRow] [/TR] [TR=class: rgAltRow] [/TR] [TR=class: rgRow] [/TR] [TR=class: rgAltRow] [/TR] [TR=class: rgRow] [/TR] [TR=class: rgAltRow] [/TR] [TR=class…
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Tja. Jag har blivit erbjuden att köpa en Ford racing utväxling samt lager och skims som var tänkt att sitta på en -06 mustang en gång i tiden, passar den utväxlingen på min 04?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej, Köpte idag min Musse GT -95a. Har ett litet problem, min hastihetsmätare visar inte korrekt. Har så den både visar Miles och Km/H men den verkar inte korrekt inställd. Har sett att hjulen kan spela in där. Vi kan säga att jag kör ca 90km/h på mätaren då kanske jag ligger i 70km/h. Vad kan jag göra åt saken. Finns de några enkla sätt eller äre bara o lämna in till nån? En liten fråga till gällande framlyktorna. Såg att om det var tre piggar på ljusen i fram så är det amerikanska lysen och får inte användas i sverige? Jag har dessa piggar, men som jag förstår utav besiktningspappren(förra ägaren som besiktat den) så har den gått igenom. Hälsningar Daniel
-
- 26 svar
- 5,4k visningar
-
-
Jag har en polare som sitter på en växellåda från en -01 bullit mustang, T45 heter visst lådan. Han har även mellanaxel, svänghjul ,tryckplatta och lameller från samma bil. Vad mer skulle behövas för en konvertering till manuell låda förutom pedalställ och utväxling i bakaxel? Bilen är en GT -04 // Tommy
-
- 14 svar
- 4,7k visningar
- 1 follower
-
-
Har ett missljud i framvagnen på min 95:a GT, det hörs när man styr åt bägge hållen och även lite när bilen fjädrar. Tar man tag i hjulet och försöker röra det hörs också gnirkandet. Har inte lyckats lokalisera vad det är än mer än att det verkar komma från vänster sida. Tänkte inte på om det lät från början när jag hämtade hem bilen eller om det dök upp efter att jag kört hem den. Bilen är extremt stötig (sänkt ca 2") och stenhård i fjädringen fram. Märkte det när jag körde hem den på tjälskadade vägar i slutet av mars. Körde också i ett potthål som jag inte såg, det small till duktigt. Hoppas att det inte ställde till något. Bilen känns annars helt ok, det märks inget p…
-
- 21 svar
- 3,5k visningar
-
-
Vad ska de va för sorts glykol? kan man köra med vanlig blå, eller ska de va nå special? /Magnus
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
Vad gör man åt tomgången som varierar mellan 400-900 varv? Årsmod. 2002 V8?
-
- 4 svar
- 2k visningar
-
-
-
Har förstått att det är svårt att hitta batteri som passar våra bilar. Efter tredje försöket hittade jag ett som passade. Varta D21. Kostar en tusenlapp drygt hos autoexperten. http://www.autokatalogen.se/afw/malmo/view_article_info.do?articleIdNo=526878&nodeIdNo=294821 You're welcome
-
Igår började elhissen på förarsidan strula på min 95:a, ena stunden helt ok, helt plötsligt stannar inte motorn i ändlägena utan "rappar över". Motorn går men vill inte riktigt köra upp rutan hela vägen utan "rappar över" innan den är helt uppe. Med lite draghjälp går det att få upp rutan helt. Nån som har koll på konstruktionen och kanske nån idé om vad som kan vara fel? Skulle vara bra att veta hur det ser ut innan jag river isär. Micke
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
hejsan.. Har fått ett problem nu när bilen har stått i vinter.. När jag gasar på så kommer ett rasslande ljud.. Inte så högt som om toppen skulle gått.. Kan det va katalysatorn som gett upp? Är en 03:à
-
- 5 svar
- 1,4k visningar
-
-
-
Efter 15 år så gav limmet på min innerbackspegel upp och blev hängande i sin kabel. Någon som kan tipsa om vad man ska använda för att limma tillbaka spegeln?
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
Finns det någon här inne som är en jäkel på elektronik som har lust/möjlighet att fixa till min ABS control module på min 95a GT? Något gör att den inte leder fram ström till pumpen och därför sätter felkod.... mvh Andreas
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hejsan! Jag tänkte kolla ifall någon vet vart jag kan få tag på eller har "skönare" nackstöd till mussen innan säsongen drar igång. De som sitter på nu är väldigt låga och går att höja ett par centimeter på sin höjd samt att de inte går att tilta frammåt. Jag har sett att vissa modeller har andra nackstöd som är högre samt tiltbara, jag skulle väldigt gärna vilja få tag på några sånna Ha det bra alla!
-
- 0 svar
- 918 visningar
-
-
Hej! Mina vindrutetorkare fungerar inte sen i somras, så va ute i garaget å letade fel häromdagen.. hittade en säkring som är trasig,och inte håller om man sätter i en ny.. är nr 32, alltså den som går till 'Generic Electronic Module (GEM), alltså den lilla lådan under ratten som bla har med torkarna att göra.. Är detta något vanligt problem? vad kan vara felet, ska man plocka upp den å se om man ser något eller ska man skaffa sig en ny sån? kan det vara nåt annat troligt fel? /Magnus
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Tjena, Någon som vet någon installatör i stockholmstrakten....säg 10 mils radie....som installerar till en vettig penning? Många verkar lite avvaktande till gear installation map shimsandet.... Tacksam för hjälp
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej är ny på forumet och har lite funderingar. Är det sträckbultar till "kamaxelöverfallen" och vevstakarna för montering på vevaxeln? Tacksam för svar. Bilen i fråga är en 02-as Mustang. Mvh Per
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Är det någon som har ett bra förslag på en styrväxel som ger snabbare respons än original SN-95a? Den är allt lite vevig att åka med, svårt att hinna med när bakändan är på äventyr...
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Hej igen! Har ju ett Mach460 i min 95 GT. Hade först tänkt riva ut det och behålla bara högtalarna som jag gjort en gång innan men det fungerar ovanligt bra så tänkte behålla det ett tag. Finns det ett enkelt sätt att göra en auxingång för MP3- spelare till den. Vill minnas att det inte var några DIN-kontakter i systemet utan mest flatkablar. Har inte kvar mitt schema över anläggningen sist jag meka med ett sånt här system var 1998.... Några goda råd?? Eller ett kopplingsschema eller länk till? /Terner
-
- 2 svar
- 2k visningar
-