Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 594 topics in this forum
-
Då jag satt på varningsblinkersen så slutade blinkers att fungera. Har bytt en säkring som var trasig. Fungerar fortfarande inte. Kan det vara blinkersrelät? Var sitter det?
-
- 3 svar
- 1,6k visningar
-
-
Finns det nåt bra tätmedel att pyttsa i motoroljan?
-
- 11 svar
- 3,2k visningar
- 1 follower
-
-
Fick påpekande på mina framljus Halv/hel att det fanns en hinna över glaset som försämrade ljusflödet. Besiktningsmannen menade att det gick att åtgärda "med någon sorts blästring". Finns det någon som haft detta problem? Fick ett tips att rengöra med växellådsolja, låter lite "hokus pokus" men det kommer "från vanligtvis välunderrättat håll" som man sa innan internet tiden.
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
- 1 follower
-
-
Har precis köpt min första mustang vilket länge varit en dröm. Det blev en 96a 4,6L med manuell växellåda. Den både går och låter som den ska förutom ett skrammel som kommer när jag växlar från 1an till 2an på lågt varv. Någon som har något tipps på vad det kan vara?
-
- 4 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har köpt mig en Mustang GT -01. Fick givetvis bara med en nyckel vilket känns lite sådär om man strular till det. Smidigaste vore kanske att åka till Grufman och låta dem fixa nya nycklar, bor dock 30 mil från dem så känns lite långt att åka. Hade istället tänkt göra som så att jag fixar nyckelämnen på typ eBay eller Grufman och låter min lokala låssmed slipa till dem. Sen ska ju dock någon programmera in dem till bilen. Läst på mycket om själva programmeringen och vet rätt bra hur det går till, att däremot hitta någon som vet att de kan programmera in dem känns svårare. Mycket hysch-hysch och okunskap verkar det som... Vart och pratat med min lokala Fordverkstad vilka t…
-
-
- 7 svar
- 3k visningar
- 2 followers
-
-
Jag har 5,0 1995 där kylfläkten går hela tiden. När bilen är kall så går den inte men så fort den startar första gången så stannar den inte. Nu har fläkten börja låta illa så jag måsta byta den och laga felet. Men jag vet inte var jag ska börja. Om jag lämnar in den så är det nån som vet någon i Haninge som är bra på detta. Tacksam för hjälp. Weine
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej alla. Ny både som Mustang-ägare och här på forumet. Är nu innehavare av en Ford Mustang GT V8 -1998 Har egentligen två frågor. Köpte bilen med vetskap om att AC:n inte fungerade. Hur dyrt är detta att laga? Vill påpeka att jag inte är någon mekaniker och har tummen lite mitt i handen när det gäller motorer. Tyvärr visade det sig också att elinställningen av förarstolen inte fungerade. Man hör tydligt att strömmen går fram för det klickar till i elmotorn under stolen och det rör sig lite - eller mer hoppar till en bråkdel av en sekund. Påpekade detta till förra ägaren men då han ägt bilen sen 2003 och bara kört den själv så har han inte använt knappen på flera år. Han …
-
- 7 svar
- 2,5k visningar
-
-
Hej på er, Har lite funderingar kring Mustangcabbar i synnerhet dessa tre en 99 & två 02:or. http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mustang_GT_Cab_V8_manuell_47556505.htm?sa=1 (Legat ute ett tag, överpris!?) http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mustang_GT___V8___CAB___MANUELL_48754843.htm?sa=1 http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mustang_GT_V8_Cab_46688141.htm?sa=1 (Legat ute ett tag, varför, överpris!?) - Hur törstiga är dom? - Har naturligtvis laddat ned Grufmans köpguide och läst mig till att en 02:a borde ha bytt insug (från plaströr till aluminium, borde ej behöva kollas från 02?) - Fruns krav för en extra bil.... Fyra platser (hur är det med det, får kidsen plats …
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
jag har en mustang 99 och skall ta bort startmotorn men får bara loss 2 bultar kommer inte åt den sista . Är någon som har tips behöver jag ta bort servopumpen som sitter i vägen(jag tror att det är den)
-
- 2 svar
- 866 visningar
-
-
Undrar om någon kan hjälpa mig. Har köpt en Mustang Gt från 2000 med V8. Vad ska jag ha för olja i den nu när jag byter. Tacksam för svar. V.H Katarina.
-
- 5 svar
- 1,9k visningar
-
-
min motorlampa lyste förra veckan, blev livrädd såklart, verkstad som lästa av koden, något med återvinning av bensin ångorna(?) någon som har haft samma problem?
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig , är så trött på stereon i bilen nu! en kort beskrivning: När jag köpte bilen var original stereon borta och en eftermarknadsmaskin insatt. Den var inkopplad så att slutstegen inte användes. Jag började med att beställa hem en adapter från USA så att jag skulle kunna köra med slutstegen, detta funkade inget vidare så då fixade jag egna kontakter efter en beskrivning som jag fått härifrån forumet... Detta funkade bra till att börja med tills det började glappa så nu får jag inte kontakt riktigt bra i kontakten längre... Nu kommer mina frågor: 1. Finns det någon som har erfarenhet av att klippa kablarna till orginal kontakten i…
-
- 16 svar
- 3k visningar
- 2 followers
-
-
Tjenare! Ny på forumet och även ny på mustanger. Nu är det så här att min mustang gt 5.0 94a började vibrera och ha en massa oljud här om dan och jag tittade på den idag och såg att svängningsdämparen har gått sönder och "yttre ringen" eller vad jag nu ska kalla den så är lös. Och nu undrar jag om det finns nån vänlig själ som kan guida mig igenom ett byte? Något jag behöver tänka på eller är det bara att riva löst och dit med ny? Har som sagt inte meckat mustang förut eller v8 heller för den delen. //Richard Redlig
-
- 14 svar
- 2,5k visningar
- 1 follower
-
-
Finns det någon här som har erfarenhet av konventionell trimning av 5.0 motorn 94-95, dvs toppar, insug kam och headers, sen behöver man väl större insprutare och spjällhus kanske något mer, stroker kit till 347...möjligheterna är ju många...funderar mest över mappning som verkar vara lite kinkig på dessa, är det överhuvudtaget något att fundera över...finns det någon i sverige som mappar dessa? Skulle ju vara skoj med lite mer under huven, typ 350hp... Hur är det med automatlådan, har shift-kit men lådan är väl inte så stark men kanske funkar om man inte kör dragracing. Finnns ju starkare att köpa men då börjar det sticka iväg kostnadsmässigt. Byta converter till högre s…
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
Så, nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och börjat skruva. Bilen är en i stort sett standard 5.0 GT från 1995. Ni som läst på denna forumsidan kan känna igen vissa delar och ni har rätt. Jag har köpt i stort sett allt av någon lite längre upp i norr.... I alla fall så är nu toppar och insug tillsammans med all hjälp utrustning demonterat. ARP bultar på väg, ramlar in i början av veckan. Nya lyftare ska beställas tillsammans med ny vattenpump. Det roligaste av allt är att det finns inga spår av slitage i cylindrarna, honingsmärken finns kvar och inga vändkanter!!
-
- 6 svar
- 1,6k visningar
-
-
Under förra året hade jag problem med att bilen stannade några gånger. Bytte tändspole, tänd modul, fördelarlock och rotor. Sedan gick den bra under hösten 2012. Nu i vår inga problem för än i förra veckan. Bilen stannade under gång och har sedan startat ett par gånger men stannar efter några minuter (stillastående). Vid bogsering hem har den startat vid dessa två tillfällen. Alltså det verkar som den går att dra igång ?!?!. Har tittat på tändningen och det kommer en gnista väldigt sporadiskt. Bilen är flyttgods och utrustad med startspärr - som antagligen är monterad i USA och av RFID typ. (Se bif. bild på taggen). Undrar om detta kan vara boven i dramat? Kontrollboxen…
-
Hej! Skulle behöva hjälp med att felsöka eller få tips om vad det kan vara för fel. ettans cylinder får ingen gnista , jag har testat byta tändspole men problemet kvarstår, testat byta plats på både spole och stift till en annan cylinder men ingen skillnad. Skulle behöva tips vart man kan hitta kopplingschema till tändningsystemet. Tacksam för hjälp , vill ju ut å åka med den.
-
- 8 svar
- 1,5k visningar
-
-
då undrar jag följande, mina glas på lyktorna framtill är inte klara, de känns som det är en beläggning på dessa, putsar jag med tex glas rengöring går det bort och kommer tillbaka strax efteråt, vad kan detta vara och några tips att få glaset rent/klart?
-
- 6 svar
- 1,2k visningar
-
-
Någon som kan ge tips angående misständningar som uppstår vid varvtal runt 1000-1500 när motorn går utan någon speciell belastning.
-
- 0 svar
- 908 visningar
-
-
Hej, Har nu läcksökt och provtryckt systemet och det är tätt och påfyllt. Men verkar vara något annat fel då kompressor inte kopplar till. Förmodar att det finns många möjliga felkällor men skulle ändå vara tacksam för lite tips, idéer och tankar var man skall leta vidare. Reläer, säkringar etc. Blir lite varmt då bilen är svart. Vid fint väder inga problem för då cabbar jag ner men vid lite sämre väder och motorväg är det inte så trevligt att köra nercabbat.
-
Har problem med att hitta ett alternativt bilbatteri till Mustang -96 har ett Banner batteri idag som är kasst men ett nytt med detta artikelnummer finns inte .har svårt att hitta något annat i denna djungel av batterier då mått och poler ska vara rätt vad har ni föt batterier ? Med vänlig hälsning, Tomas
-
- 6 svar
- 1,9k visningar
-
-
Ser efter senaste regnet att det är kondens i höger bakljus, det vänstra är ok. Finns det någon enkel fix på detta? Ser lite trist ut tycker jag även om allt funkar. Har hört att man kan borra ventilationshål på insidan i bagaget men stämmer detta?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Min son har flyttat hem från USA. Bilen är inte flyttgods utan privatimporterad från USA. En Ford Mustang cab årsmodell 1996. Den ankommer slutet på juli 2013. Vad skall man tänka på för att kunna registrera bilen. 1.Dvs vad skall man åtgärda på årsmodell 96 för att bilen skall bli godkänd ? 2. Tips på ngn verkstad i Stockholmsområdet som kan åtgärda ?
-
- 4 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej Passar -95a framlampor till en -01a? Har en någon konstig beläggning på mina framlampor 01a
-
- 2 svar
- 964 visningar
-