Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 596 topics in this forum
-
Ser efter senaste regnet att det är kondens i höger bakljus, det vänstra är ok. Finns det någon enkel fix på detta? Ser lite trist ut tycker jag även om allt funkar. Har hört att man kan borra ventilationshål på insidan i bagaget men stämmer detta?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Min son har flyttat hem från USA. Bilen är inte flyttgods utan privatimporterad från USA. En Ford Mustang cab årsmodell 1996. Den ankommer slutet på juli 2013. Vad skall man tänka på för att kunna registrera bilen. 1.Dvs vad skall man åtgärda på årsmodell 96 för att bilen skall bli godkänd ? 2. Tips på ngn verkstad i Stockholmsområdet som kan åtgärda ?
-
- 4 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej Passar -95a framlampor till en -01a? Har en någon konstig beläggning på mina framlampor 01a
-
- 2 svar
- 989 visningar
-
-
Hej alla Idag kollade jag på en -03 cab i ok skick som jag tänkte lägga bud på men några funderingar: service lampan lyser, vad indikerar denna? vanlig service eller? enligt ägaren är den servad och kvitto finns men verkstaden kunde inte släcka lampan V8 men enligt papperna 187kw vilket blir 250hk ??? Jag trodde alla dessa var 263hk eller finns det flera typer av V8or i 03or? Kedja på dessa motorer, när byter man kedja? Funkar det som en kamrem att det skall bytas var 12000mil? Motorn går fint och inget missljud, all el funkar och ac fungerrar Tänkte ta en carfax och se så milen stämmer med mätarställningen Annars i OK skick, dock sliten ratt och inredning ovan handskfack…
-
- 7 svar
- 1,6k visningar
- 1 follower
-
-
Hej, Har köpt nya insatser både till blinkers och strålkastare. Någon har vid införsel till Sverige borrat och monterat p-ljuslampa i reflektorn och nu är dessa svarta och ger inte mycket till ljus. Har därför köpt nya och då gummilisterna runt blinkersinsatsen var fransiga/trasiga köpte jag dessa också. Har också köpt diodlampa som är kombinerad blinkers och p-ljus. När jag nu skulle byta så ser jag lite klippta kablar etc. Då jag inte har någon manual undrar jag om bilen original i USA har dubbla glödtrådar och kombinerad blinkerslampa och p-ljus fram? På kontakten finns 3 kablar varav en är klippt (ser ut att vara lilafärgad och går till "minor") som då borde/måste var…
-
- 11 svar
- 2k visningar
-
-
Hej, Passar stående bakljus från 96:or och senare på min 94:a GT? Gillar inte de "liggande" ljusen. Tycker en musse skall ha tre stående ljus bak. Ser att det finns till salu och då beskrivs som att de passar på 94-95 också. Någon som har erfarenhet? Bengt
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Min vänstra framskärm behöver omlackeras då klarlacken har börjat släppa. Har snackat med lackeringsfirmor men tyvärr kommer då den springande "hästen" och stripes att försvinna och det tycker jag är synd. Är det någon som vet om man kan köpa denna stripe någonstans? Tycker denna är fin och vill därför inte gärna lackera om så att den försvinner på ena sidan. Tacksam för tips.
-
- 0 svar
- 913 visningar
-
-
finns det någon som har drag monterat på en likadan bil,svara mig gärna så jag vet om det går att montera drag på en ford mustang cab 2003
-
Hej Är på jakt efter en Mustang Cobra 2003-2004 coupe. Tyvärr finns det inte så många till salu i sverige, så jag har börjat leta i usa. Är det någon har som vet om det är något speciellt man ska tänka på vid köp av en cobra.. Alla tips är mycket välkomna... Mvh Benny
-
- 9 svar
- 2,7k visningar
-
-
markus l från falun har en mustang cab 2003 som jag har tänkt montera drag på men stötte på problem när jag skulle beställa det dom ville ha reda på när bilen var tillverkad.tacksam om någon kan tippsa om hur jag tar reda på detta.
-
- 1 svar
- 893 visningar
- 1 follower
-
-
Hej! Var och besiktade mustangen från 1996 (manuell) allt var bra för utom parkeringsbromsen det tog inte som den skulle, jag började kolla och bytte då bromsvajrar, ny besiktning fortfarande tog den inte full gott enligt bilprovningen. Jag läste då på lite i instruktionsboken och där stod det att man skulle sätta höger foten på pedalen och sedan dra i parkeringsbromsen. åker in på besiktningen igen och samma problem uppstår, då informerar jag besiktningsmannen om vad som står i instruktionsboken (har även tagit med kopior från boken), han gör då ett nytt försök var på den håller sig inom gränserna. Besiktningsmannen säger då att han aldrig hade hört talas om att man sku…
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Nu är bilen godkänd av svenskbilprovning med beröm, blinkers i backljus ok ses på vägarna smeden.
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej! Jag har en kompis som har en Musse 2004. Han är så d*ävla omodern så han klarar inte av att söka själv på sin dator. Undrar vad han har den till egentligen? Nåväl, han har ett problem med innerbelysningen. Den ska ju släckas efter några sekunder efter att man gått ur bilen och låst den. Men det dröjer ungefär en kvart innan belysningen slocknar. Är det nån som vet vad felet kan vara? Mvh. P-O
-
- 1 svar
- 829 visningar
-
-
Vet inte riktigt vad allt är, så bifogar en bild! Slangen som är gulmarkerad på bilden lossnade på min mustang -00.. Verkar vara rätt högt tryck där, puffar på bra när slangen är borta.. ska det vara det? den sitter på röret som går mellan grenröret och EGR-ventilen.. själva slangen går sen till den svarta prylen (med grön pil) kan det vara mottryck från avgassystemet som gör att de blir tryck där? eller hur mycket ska det 'blåsa upp mot egr-ventilen? Kanske dålig förklaring.. Nån som är klurig? =)
-
- 0 svar
- 869 visningar
-
-
Hej. Finns det någon som har ett lock till termostathuset samt orginal avgassystem liggandes till en mustang gt-04 som ni vill sälja? Från kat o bakåt. // Tommy
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Jag vill byta blinkrelät i min bil för att jag vill ha diod blinkers i fram och inte några löst hängande och svart målade lampor innanför baklysena.. Jag undrar var blinkrelät sitter och hur man kommer åt att byta det.. MVH Lars Adsjö
-
- 2 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej finns det någon vänlig person som kan tala om vad felkod nr 61 betyder
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Såg en bil på blocket som jag blev riktigt sugen på men efter en carfax så svalnade intresset en aning... http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_Mustang_GT_KenneBell_46432941.htm?ca=4&w=3 http://www.carfax.se/show-report/4df0d481aa039c093446c0a79a398ebb http://www.carfax.se/show-report/c66e0cf5177930d33561f454f7363a99 Tydligen är denna bil totalkvaddad innan den hittade hit. Även mätarställningen är suspekt..
-
- 20 svar
- 7,4k visningar
-
-
-
Hej! Har blivit erbjuden att köpa en sån men säljaren vill att jag skall bjuda ett pris. Kan nån ge mig en hint om vilken siffra ett rimligt pris borde vara?
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
-
-
När jag startade upp Forden (-94 GT) så blinkade lampan för krockkudden. Kopplade bort batteriet i en timme. När jag kopplade in det igen så blinkade symbolen igen. Det är först en blink och sedan två snabba. Hade inget problem med detta när jag ställde av bilen i höstas. Någon som vet vad blinkningarna betyder? Magnus
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Någon som vet måttet i cm / bredd som en backspegel är i en 1995 : ans Mustang GT .. har idag en som sitter med sugpropp från Biltema . Alternativen är . 8" = 20,32 cm 10" = 25,4 cm 12" = 30,48 .. Tackar för ett snabbt svar..
-
- 0 svar
- 933 visningar
-
-
Jag har ju just köpt en 2002 GT och i reg beviset står det 300 HK medans det verkar stå 260 Hk i alla andra GT..Kan det vara nån felskrivning eller SAE hk eller nått annat...
-
- 3 svar
- 2k visningar
-