Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Jag har ingen aning om hur mycket luft jag ska ha i mina däck. Har aldrig haft så stora/breda hjul på någon bil. Hoppas någon kan kommentera om nedan är för mycket eller för lite. Känns som jag borde ha mer luft fram. Bak har däckakrängaren fyllt så man tycker ju att det borde vara korrekt. 2,3 Bar fram 245/30/20 3,2 Bar bak 275/30/20
-
- 2 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej Har en mustang gt -96 coupe som handbromsen strular på. Det började förra våren då jag fick anmärkning på besiktningen om otillräklig bromsverkan på handbromsen. Smörjde och värmde oken utan resultat, lämnade in den på verkstad som sa att det var wiren. Verkstaden bytte den och sedan var jag och besiktade och blev inte godkänd, så körde tillbaka till verkstaden som skyllde på att wiren var trasig och beställde en ny och bytte. Då gick den igenom besiktningen men dagen efter var handbromsen värdelös igen. Jag körde med bilen över sommaren och försökte fixa problemet under tiden då med nya belägg och smörjda ok och wirerar. Men fick det aldrig att funka, verkstaden titt…
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Idag är det inte lika kul längre vänster bakruta åker inte upp längre! Min bil en 04-Cobra CAB har elhissar runt om och vänster bak har fastnat i ner sänkt läge. Det verkar som om den får en "puls" när man trycker ner på knappen, så känner man att rutan vibrerar till när man har handen på den, Men när man skall köra upp rutan händer det absolut inget, den upplevs helt "död" Har försökt "rucka" på rutan för att få "liv" i den men det händer inget. Några förslag? det känns som om det är mycket att riva för att få framför rutan. någon som gjort det tidigare demonterat interiören bak på någon CAB på liknande årsmodell ? är det svårt?
-
- 12 svar
- 2,6k visningar
-
-
Jag är intresserad av att köpa en Mustang 95-04 cab med en V8 aut med max 7000 mil. Vad skall jag tänka på när det gäller denna modell och vad skall jag betala??
-
- 6 svar
- 2,1k visningar
-
-
Planen var idag skulle mussen äntligen ställas på.. Men i torsdags, när det blåste förstördes allt man sett fram emot under den långa vintern. Nu e jag så jävla bitter!! Se bilderna, själv vill jag inte ens tänka på det
-
- 11 svar
- 2,4k visningar
-
-
Ska till och installera UD pulleys...borde bli pullies tycker jag men men... Läser att man behöver en "breaker bar"....Är det spärrskaft eller något helt annat? Samt hur svårt är det att byta remhjulet på generatorn? /Marcus
-
- 5 svar
- 1,2k visningar
-
-
Vad kan orsaka detta? Fick anmärkning på besiktningen på trög styrning (ingen återgång). Jag har gjort en hjulinställning, servon fungerar och inget glapp förekommer!
-
- 7 svar
- 2,5k visningar
-
-
Kan någon hjälpa mig och förklara färgkoden? Nedanstående avskrivet från dörrstolpen: Exterior Colors: Body/GTC, VR, Mlog, Int, Trim/4J, Tape, R/H, S, Ax/M, TR/PLK66 Biltema har flera A4 sidor med Ford färgkoder däribland mer än en A4 med USA Ford, men inget som jag kan härleda till ovanstående.
-
- 10 svar
- 3k visningar
- 1 follower
-
-
Något att ha i åtanke. Man kan INTE ha 285/30/20 ET20 på en SN95. Det upptäckte jag idag då jag luftade mussen. Jag skalade insidan på däcket hela vägen in till tråden. Av någon underlig anledning endast på högersidan. Som tur är hade jag ändå tänkt att byta baksulor innan påställning. Jag antar att det får bli 275 istället
-
- 13 svar
- 2,3k visningar
-
-
Köpte en Mustang 1995a förra året som jag njöt av hela sommaren.. Sedan skulle den besiktas på hösten och eftersom den måste besiktas med "lösa" blinkers (som med följde) så gav jag mig ut i garaget och skulle montera dessa. Insåg då att vi skulle ha kollat på detta när jag köpte bilen för oj vilka problem jag åkte på.... Det slutade med att jag avbokade besiktningen och ställde av bilen. Nu måste jag ju försöka få ordning på detta så jag kan besikta bilen. Tyvärr har man inte så stor erfarenhet av att meka med bil och hur dom har tänkt med kopplingen vet i tusan och jämför man med som exempel Grufmans konverterings guide som jag borde kunna använda som exempel så blir ja…
-
- 12 svar
- 3,5k visningar
-
-
I vissa delar av vårt avlånga land är det ju vår och i andra inte. Har någon redan tagit fram sin pony eller när planerar ni att göra det? Jag går och tittar lustande på vägarna varje dag...men vågar inte än.
-
- 18 svar
- 3,5k visningar
- 1 follower
-
-
Håller på med att försöka lösa kopplingen på mina externa broms ljus och har använt Grufmans beskrivning på Sverige konvertering. Där står att man skall ta bort kåpan runt ratt stången ( se nedan) men hur tar jag bort blinkers väljaren ? Om jag inte sett helt fel så sticker den ut ur samma kåpa. Jag börjar misstänka att förra ägarna har gjort något här då dom dragit en kabel från en som går ut från broms pedalen och dragit den bakåt till bakljusen ( istället för att gå via centrala bakljuset!) Jag får en blinkers signal till mina externa blinkers men dom lyser även när jag trycker på bromsen Utdrag ur Grufmans Beskriving: 1. Det första vi ska göra är att separera bort br…
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Tjena Jag funderar på att köra NOS i min lilla GT. What say you? Är ni dead against om inte, vad ska jag tänka på? Har för mig att det finns någon här som kört nos i sin...Freddan eller FastNinja?
-
- 9 svar
- 1,6k visningar
-
-
Jag kunde inte hålla mig, tog av täcket,kopplade i batteriet och vred om. Vrooooom...gick i gång på första vridet =) Men ack den glädje som får hålla i sig, körde iväg en sväng, f-n trot, galoppen tog vid där den slutade i höstas. Hade hoppats på en lång säsong med många sköna mil och inget verkstadsbesök. Förra sommaren stod bilen mer på verkstad än brukades, det verkar vara en trend även i år, tröstlöst. Jag bytte, tändstift,kablar,rotor,fördelare, tändspole,lamdasonder. Utöver detta sedvanlig oljeservice, byte av MAF sensor hos Grufman. Är det fel på tomgångsgivaren, varvtalsgivaren? Den startar fint, efter 3 minuters körning så orkar den inte hålla varvet utan börjar …
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
- 1 follower
-
-
Ja, frågan är kanske inte om man kan utan om man bör? Såvitt jag vet så är systemet trycksatt fortfarande och vad jag förstått så är köldmediet giftigt. Man bör kanske överlåta det till någon som håller på med bilkyla?
-
- 10 svar
- 4,7k visningar
- 2 followers
-
-
-
Är det nån som har använt den här som packnings ersättning ? Förut när jag köpte växellådsfilter, ingick en ny packning. Den här gången fick jag ingen. Ska jag lita på silikon blå, eller beställer riktig packning ?
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
Jag har fått hjälp att byta kopplingen på min 01´a. Det byttes tryckplatta, lameller, urtrampningslager och "pilot-bearring" (?). Problemet är att kopplingspedalen vibrerar ganska ordentligt när man kör och har pedalen helt uppsläppt. Lägger man foten lite lätt på, eller trycker ned pedalen, så upphör vibrationen. Någon som har en teori, vad detta kan bero på?? /Björn
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej! Provade min cab i söndags och undrar nu var man skall börja felsöka..... Cabben går upp och ner när _den_ vill, inte när jag vill! Vet inte ens om det finns nivåbehållare för oljan eller något. Testade först att ta ner den, funkade efter jag stängt av och startat motorn???? Fick sedan inte upp den. Backade en bit, körde fram, la i parkeringsbromsen igen och då plötsligt gick den upp igen, om än något trögt i starten. Idéer?
-
- 0 svar
- 912 visningar
-
-
Tydligen är det så att det redan finns 5% etanol i 95-oktanig, vilket jag själv inte hade en aning om. Nu ska den nivån höjas till 10%. Frågan är hur våra bilar hanterar det? Någon som vet ifall det är riskfritt? Annars blir det till att tanka 98-oktanig istället och det är ju inte helt lätt att få tag på nuförtiden. Artikel i AMS. http://www.automotorsport.se/news/22294/e10-bensin-snart-h%C3%A4r--klarar-din-bil-det/
-
- 8 svar
- 3,3k visningar
-
-
Hej, Är det elektronisk eller mekanisk (vajer)gas i en -03a? Har försökt googla, men hittar inget (jag är väl lite dum). tack.
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-