Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 600 topics in this forum
-
Är det nån som har använt den här som packnings ersättning ? Förut när jag köpte växellådsfilter, ingick en ny packning. Den här gången fick jag ingen. Ska jag lita på silikon blå, eller beställer riktig packning ?
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Jag har fått hjälp att byta kopplingen på min 01´a. Det byttes tryckplatta, lameller, urtrampningslager och "pilot-bearring" (?). Problemet är att kopplingspedalen vibrerar ganska ordentligt när man kör och har pedalen helt uppsläppt. Lägger man foten lite lätt på, eller trycker ned pedalen, så upphör vibrationen. Någon som har en teori, vad detta kan bero på?? /Björn
-
- 2 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej! Provade min cab i söndags och undrar nu var man skall börja felsöka..... Cabben går upp och ner när _den_ vill, inte när jag vill! Vet inte ens om det finns nivåbehållare för oljan eller något. Testade först att ta ner den, funkade efter jag stängt av och startat motorn???? Fick sedan inte upp den. Backade en bit, körde fram, la i parkeringsbromsen igen och då plötsligt gick den upp igen, om än något trögt i starten. Idéer?
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
Tydligen är det så att det redan finns 5% etanol i 95-oktanig, vilket jag själv inte hade en aning om. Nu ska den nivån höjas till 10%. Frågan är hur våra bilar hanterar det? Någon som vet ifall det är riskfritt? Annars blir det till att tanka 98-oktanig istället och det är ju inte helt lätt att få tag på nuförtiden. Artikel i AMS. http://www.automotorsport.se/news/22294/e10-bensin-snart-h%C3%A4r--klarar-din-bil-det/
-
- 8 svar
- 3,5k visningar
-
-
Hej, Är det elektronisk eller mekanisk (vajer)gas i en -03a? Har försökt googla, men hittar inget (jag är väl lite dum). tack.
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Får börja med att be om ursäkt. Fälgfrågor går det tretton på ett dussin av MEN jag vill höra om nedanstående kombo funkar på SN95. 19x8 Fram ET20 20x8,5 Bak ET20 Det är låga ET och jag vill bara kolla att det inte kommer att sticka utanför skärmen. Vanliga fall är det ET24 fram och ET22 bak som rekommenderas men det är å andra sidan bredare fälgar och jag vet inte om det gör någon skillnad. TSW har sjyssta fälgar till mussen i sitt sortiment btw. http://www.tsw.com/app_guide_results.php?year=1995&year=1995&make=Ford&model=Mustang
-
- 2 svar
- 2k visningar
-
-
Är det någon som kan ge mig måtten på original dubbel-DIN stereon i mussen eller vet om en eftermarknads 2-DIN stereo passar rakt av? Jag har själv enkel DIN men vill byta till den större varianten så jag kan ha 2-DIN stereo. Innan jag köper en konsolpanel från skroten så hade det varit bra att veta om en eftermarknads 2-DIN passar rakt in eller ej.
-
- 5 svar
- 4,5k visningar
-
-
Jag köpte min bil med skuren kompressor. För mig är inte A/C i en cab viktigt men andra anser kanske det. Hade varit roligt att veta vad folk tycker. En ny kompressor är inte jättedyr men det är så få dagar man använder A/C i en cab så investeringen känns inte jätterelevant.
-
- 10 svar
- 2,5k visningar
- 1 follower
-
-
Hej! Har precis köpt en kompressor, inte en sån som blåser luft i ett munstycke utan en riktig Eaton M112. Tanken är att den ska ner under huven på min 5.0 -95a. Men då behöver jag lite hjälp.... Finns det någon här som kan vara behjälplig i att modifiera innehållet i styrboxen så att den stackars motorn får tillräckligt med soppa? Hör av er med PM och gärna ett telefon nummer så man kan ring upp! Tack på förhand!
-
- 8 svar
- 1,9k visningar
-
-
Tjenixen! Undrar hur alla era andras Mustanger beter sig angående vatten tempgivaren? Vad brukar er stå på normalt när ni kör och tar det lång tid att nå upp till den temperaturen? Tycker min verkar extremt seg att få upp i vad jag tycker är arbetstemperatur som brukar ligga i mitten på mätaren, stämmer detta även på Mustangen? Jag kan ligga och köra på motorvägen från Helsingborg till Lund vilket då är lite över 5 mil och då har vatten tempmätaren inte kommit upp till mitten på mätaren ens, utan ligger bara en kvarts ökning uppåt. Kör jag hårt kan jag få upp den till mitt läget men kör jag sen lugnt och fint igen så sjunker mätaren igen och ligger i mitt tycke onormalt l…
-
- 15 svar
- 2,5k visningar
-
-
Tjena, Kan jag ha "alla" 114,3x5 fälgar på marknaden? Eller är det något specifik ET (aldrig förstått vad det där är) jag måste ha?
-
- 9 svar
- 3,3k visningar
-
-
När jag köpte min bil så funkade inte oljetrycksmätaren. Oljetrycksgivaren är väl defekt tänkte jag och köpte en ny för 70 kr och monterade på denna. Dessvärre hjälpte det inte. Frågan är nu var felet ligger? Är det mätaren i sig självt eller finns det något annat bortsett från givaren som kan strula?
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
-
Hejsan, jag är ny i forumet och har planer på att köpa en 1994 Mustang GT Cabriolet. Jag har tittat på bilen och i princip bestämt mig för att köpa den men det är en sak jag undrar över. När jag tittade på bilen fanns ingen möjlighet att köra den och säljaren hade haft batteriet på laddning när jag kom dit. Han monterade batteriet och förklarade för mig att nu när batteriet varit urkopplat kommer motorn att gå ojämnt tills bilen blivit körd ca 20 miles förklarade han och startade bilen, som lät hur bra som helst förutom att tomgången var ojämn. Han tom visade mig att det stod i instruktionsboken att, så här är det. Kan någon vara snäll och förklara för mig vad det handla…
-
- 2 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hejsan Passar det att byta ut bakljusen på 94-95 till dom efter fram till -98, bå bild ser formen ut att vara lika. någon som vet mvh Tommy
-
Hejsan Någon som har några bra tips på vad man ska kolla på om man funderar på att köpa en mustang -95 med v6:a. finns det några återkommande fel och brister trots att det är en mustang. Tommy
-
- 1 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej! Undrar om 99:an har detta så nycklar måste kodas eller det är bara att köra och få en nyckel gjord på hos närmsta låssmed? Mvh
-
- 7 svar
- 2,3k visningar
-
-
Hej, Jag har fått höger dimljus att sluta fungera. Tänkte då kolla om lampan har pajat eller inte, men de va inte helt lätt att komma åt detta. Jag får inte ens bort lampglaset, eller insatsen överhuvudtaget? Jag förmodar att det finns någon som kan komma med tips o trix i hur jag ska komma åt detta. Hjälp mig någon...
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej Är det någon som vet någon som säljer slangkit till våra kära ponys? Typ do88 eller något sådant. Eller om ni har alla mått på slangarna så tar jag dem i lösmeter. Tack!
-
- 0 svar
- 782 visningar
-
-
Hej på er alla. Har en -98 GT automat , när man kör sakta ca:20-40 km/t och släpper gasen så känns det som den motorbromsar kraftigt. Inte alltid men ofta.Kör nästan alltid med O/D on. Lite orolig att nått är galet. En underlig sak till är när man kör iväg och samtidigt ger lite x-tra gas så slår den i nästa växel. Den har gått ca.7500 mil. Har inte haft den mer än 2 mån. Det är bytt olja + filter ( kan det vara fel olja?) Va kan vara fel ?
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hejsan, har kört min bil ett bra tag nu och helt plötsligt kändes det som jag träffade varvspärren redan vid 5000 varv.. bilen funkade perfekt igen efter det, kollade med datorn och fick fram kod 0148 fuel delivery error.. är det fuel pump som inte orkar trycka ut tillräckligt med soppa nu eller? trimmat rätt bra.. haha Mustang Cobra 03 med 2.8 pulley cai lite annat smått och gott..
-
- 6 svar
- 1,6k visningar
-
-
Vad är det för fel på dom här bilarna? Nu har även min börjat att hoppa och rycka och gå som allt annat än en bil. Händelseförlopp enligt nedan: Väderleksrapport vid körtillfället: snustorrt Startar bilen (Wrooom), går ner och lägger sig på 750 rpm, stabilt. Lägger i R (automat), varvräknaren bottnar och den dödar sig själv. Procedur upprepas 4 ggr till innan vi äntligen kommer ut ur garaget. Lägger i D, varvet svajar till och stannar nästan. Drar iväg, och det känns som om någon kör banantricket (Snuten i hollywood) Känns som om bilen stänger av sig själv i någon hundradels sekund (puffar?) , dock inga misständningar vad jag kan känna. 1100 varv, rycker som bara den, 250…
-
- 31 svar
- 7k visningar
-
-
Jag har en Mustang 95 som jag vill ha nya lösa tygmattor till, gärna med logga. Är det någon som vet?
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
Jag sitter här och funderar på vad jag skall beställa från staterna framåt våren. Detta med tanke på de terminspriser som ligger på dollarn nu. Vad jag ska köpa är redan klart...headers, midpipes, intake manifold och lite för väghållningen. Men vad ska jag köpa för att få effekt i det låga registret? Är det timing adjuster och underdrive pullies som gäller då? Ni som vet, tips tack
-
- 14 svar
- 2,1k visningar
-
-