Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 594 topics in this forum
-
Hur hårt skall jag dra insugsbultarna på min mustang gt 1994
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej Min vänstra bakspegel funkar inte. Den låter så motorn funkar, men glaset rör sig inte. Fråga, går det att sprätta loss glaset eller måsta jag köpa helt nytt paket? Det är en -99 GT
-
- 2 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej, Har aldrig haft några problem med att få igång bilen men helt plötsligt så vill den inte. Körde för ett par dagar sedan och startade utan problem. Men häromdagen inget liv i någon cylinder! Startmotorn snurrade på fint med bra fart men inte någon reaktion från någon cylinder? Någon som har någon idé vad detta kan vara? Eftersom det är automat kan man inte bogsera långt heller så något irriterande. Tacksam för tips. Bengt
-
- 15 svar
- 5,2k visningar
-
-
Hej Ja som rubriken heter. Sugen på någon av dessa modeler: 01-04 Cab, vanlig GT med V8, man låda eller 03-04 mach1, man låda Så låt höra vad är dåligt med dessa modeler, vad kommer paja först;) ??? Tacksam för svar // Christer
-
- 8 svar
- 2,6k visningar
- 1 follower
-
-
Hej, är ny här och detta hände idag... Var ute och körde när det plötsligt började lukta konstigt, fick köra av vägen och öppna motorhuven och ser att det brinner i slangar och gummi precis ovanför generatorn. Fick släckt elden snabbt så det blev inga större skador. Men det är en slang som går från höger till vänster om motorn och ovanför generatorn som brann av. Är det nån som vet vad det är för slang och hur man kan få tag i en ersättare?
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej på er därute undrar över besiktning av min musse gt 02 besiktigade den förra året behöver man göra det igen i år eller är det som med mc som man tar vartannat år den har varit avställd över vintern mvh smeden
-
- 9 svar
- 3,7k visningar
-
-
Skall för en kompis räkning inspektera en Mustang Bullitt 2001:a. Hur många Bullitt tillverkades 2001 ? Ngra direkta svagheter eller andra saker som man bör vara vaksam på ? Och det svåraste kanske ? I vilket prisintervall skall normalt en sådan Mustang ligga i ?
-
- 7 svar
- 2k visningar
-
-
Hej är det någon som kan tipsa om var jag kan få tag på rätt kablar till mitt stereobyte? Jag ska montera en pioneer DEH-1600UBB stereo ist. för min Mach 460 som fungerar så där. Dessutom vill jag kunna få in lite fler radiokanaler.
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
någon som har något matnyttigt om byte av cabbtyg på en 94-98 ?? har grejjor påväg hem ... ska leta tag på nya stiftlister bara //Ola
-
- 13 svar
- 4,8k visningar
-
-
Hej, Hur är cabrioleten som vinterbil? Årsmodellen som är intressant är 99 - 04. Är det någon som kör med sin som bruksräser? //Danne
-
- 9 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej. Jag har en mustang gl-02 som jag tänkte byta bakljus till Cobra bakljus med gul blinkers. Det finns att ta hem från Amerika led bakljus, jag undrar om någon har tagit hem sådana, och om det fungerade bra att montera sådana på bilen. Med vänlig hälsning. bossej
-
- 4 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har en GT -04.Efter 10till15 minuters körning tänds ABS lampan kan slockna igen under körning men det tar lång tid.Får bilen stå någon dag är den släckt för att åter tändas när "bilen börjar bli varm". Det känns ju inte som en givare för då hade väl lampan lyst hela tiden. Någon som har råkat ut för det här? Tony
-
- 11 svar
- 2,4k visningar
-
-
Köpte bilen (Mustang GT -01) i augusti förra året och upptäckte ganska snart att den var väldigt svårtankad. Börjar man tanka så klickar pumpen efter en liten stund. Sen kan man hålla på så, klick, klick, klick. Går att få lite flyt i tankningen om man lyckas hålla handtaget intryck 1/5-del av max och virder det lite men även då slår det ifrån efter ett tag. Hur som haver så tar det runt tio minuter att tanka fullt vilket blir väldigt störande i längden, speciellt när kön bakom börjar hopa sig med ett gäng sura blickar. Känner jag måste få rätsida på detta annars lär tråkiga saker inträffa När jag sökt runt lite så har jag sett att årsmodellerna 05-07 typ haft lite pr…
-
- 4 svar
- 8k visningar
-
-
Behövs det något specialverktyg för att ta bort / sätta dit bakhjulslager på en 2001:a? /Lars, 1716
-
- 2 svar
- 1,7k visningar
-
-
är det nån i klubben som har erfarenhet av badmanners motorsport/blk import i Kristianstad. dom säljer ju v3 kompressor till bla mustang 1994.ihopsatt och klart.kan dom sin sak.,,,,,,,, nån som vet vad dom gör kan väl svara på detta, tacksam för svar,,, jack:D
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej som rubriken lyder så tänder inte min bil. den håller på att få ett motorbyte på en verkstad & har funkat som den ska men så pep tutan till 2 gånger & sen har den inte tänt säger de. De har tydliugen startat den ett par gånger innan detta hände Det är en Lincoln town car limo men de sitter ju mustang motorer i dem så tänkte detta forum passar nog fint Bilen är en 96a Nån som vet om det är fords anti theft som gått in eller nått annat som det kan vara för alla förslag är välkomna & gärna förslag på vad man kan felsöka för att utesluta vissa saker tack på förhand // Jerry Andersson
-
- 2 svar
- 1,7k visningar
-
-
Är det nån av er som har eller har erfarenhet av flowmaster american thunder är det för mycket ljud i dom piperna för en cab. Såg att det var någon som skrev om magnaflow där det vart resonans i bilen vid ca 80 km inte så kul med tanke på att det är kanske där man håller sig mest mvh smeden KOLLAT PÅ YOUTUBE MEN DOM LJUDEN ÄR INTE BRA GJORDA:cool:
-
-
- 5 svar
- 1,9k visningar
-
-
Var i skåne Malmö/Lund området kan man köpa ett motorcraft F1AZ 6731-BD , FL820S oljefilter? Vill helst inte köpa det på internet för jag tycker frakten blir för dyr. Kör med ett Bosch nu men redan efter en dag när man startar så tickar ventilerna vid uppstart. Har sen bilen stått en vecka eller så så låter det ännu mer. Har hört att vissa oljefilter inte har en backventil som ser till att oljan i filtret inte rinner tillbaks i motorn. Tror det är därför min låter så när den har stått ett tag.
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
- 1 follower
-
-
OK, jag har fått ett vintergarage utan värme för vintern. Måste då blanda i glykol i min 01 GT. Fråga: - Hur gör jag det? - Tömmer jag kylsystemet/kylaren?? Och hur?
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
- 1 follower
-
-
Vad ska man ha för avgasrör under bilen låter lite mesigt med orginal vill ej ha x-pipe för vasst smeden. Mustang gt cab 02
-
- 4 svar
- 1,8k visningar
-
-
Någon som vet var man kan få tag på original instruktions och servicebok? Jag har en 96a 4,6L.
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hejsan.har en mustang v6.tänkte byta avgas till masterflow.är det bäst att beställa från american muskle eller skall jag köpa här hemma skiljer ju lite i pris.hur funkar det att beställa från staterna,får man hem varorna till dörr eller måste man hämta vid ankomst till sweden
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej håller på att reg. besiktiga en 1996 års Ford Mustang från staterna. Nästan klar....... Har dock ett problem med ABS lampan som lyser. Min verkstad har ej det program som krävs för att kunna söka felet. Är det ngn som vet vilken verkstad i Stockholm som kan lösa ABS problemet ? Dvs har ett program för felsökning av Ford Mustang 1996 års modell ABS bromsar... Tips Bra att veta är att det krävs ett rattlås (krycka), som skall medtagas till reg. besiktningen. Enligt lag. Annars underkänt.
-
- 6 svar
- 2,2k visningar
-
-
hej tänkte höra om någon vet hur man får tag i säkerhetsbält vänster fram till en ford mustan gt 1998 cab m v h janne
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har felkod 565 canister purge solenoid circuit fault och undrar på lösning.Någon som har haft det och var sitter den gärna ett kort som visar och hur man går till väga.Mustang 94 5.0 // Anders
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-