Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 941 topics in this forum
-
Har haft en bildidé i huvudet, självklart med Mustangen som motiv. Var ute och förverkligade den igår.... Här är resultatet... (Klicka gärna på bilden för att se den lite större...) Alla kommentarer är välkomna! /Jocce
-
- 18 svar
- 2,4k visningar
-
-
Först tjat man på frugan att få köpa en... nu tjatar barnen på en för att man ska köpa en...
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
-
Hej jag pluggar pa Princeton University i New Jersey nufortiden. Jag hade tankt att ta med mig en Mustang GT cab hem. jag har lite praktiska fragor bara som ni kanske kan hjalpa mig med. jag har ratt bra kolla pa hur det funkar nar den val ar i sverige. Men hur funkar det i har i USA? jag har hort nagot om att man kan slippa betala sales tax nar man skeppar den. vet ni nagot om detta? Vilket ar det basta/billigaste sattet att frakta en bil fran ostkusten till sverige? /Marcus
-
- 6 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej , Efter 4mån ägande är bilen snart hemma i Sverige.., massa klydd med rätt title osv. Är där någon som har tips gällande försäkring! Priser? Bolag? Även rostskydd, fick pris på 7.500,- ifrån en firma i Lund. (Söker firma i Skåne med omnejd) Tack på förhand, CMC 1205 Anders
-
- 12 svar
- 2,6k visningar
-
-
Mitt första inlägg här, hoppas det går bra... Jag har tagit hem en GT som flyttgods, hämtade den i Göteborg i fredags. Det gick bra genom tullen, vilket ju var huvudsaken, nu återstår "bara" reg-besiktningen... Enligt den person jag pratade med på Vägverket, så ska det i mitt fall räcka med att byta färg på parkeringsljusen fram, får se om SBP är av samma åsikt. Tråkigt nog finns det inte en enda firma i Västerås med omnejd som kan hjälpa mig innan semestern, så det verkar som jag får fixa det själv. Efter en liten rundringning verkar det som den vanligaste lösningen är att borra in en liten lamphållare för en 5W glödis i huvudstrålkastaren. Lampor + hållare och gummigeno…
-
- 8 svar
- 3,9k visningar
-
-
GT500 cab med stripes. Det funkar det oxå Min bakgrundsbild på datorn f.n.
-
- 11 svar
- 2,3k visningar
-
-
Är det någon som vet hur man ställer i spacingen mellan radiokanalerna på FM-radion så att det passar vårt europeiska FM-nät?
-
- 11 svar
- 2,6k visningar
-
-
-
325 kusar. För gatan, samma paketering typ som 281 H dvs Hertz-varianten. Film här: http://www.edmunds.com/insideline/do/ti ... nowplaying
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej, I mitten av september kommer jag att åka över till Florida för en tvåveckors vistelse. Naturligtvis vore det mycket trevligt att få avnjuta denna resa i en Mustang cabriolet av senaste modell!! Mitt dilemma är dock att vi kommer att vara fyra vuxna (varav två tjejer, ca. 165 cm. långa) under resan och mina referensramar sträcker sig endast till lite äldre Mustanger. Bagagemängden har jag möjlighet att påverka, men frågan är ändå om jag kommer att bli luggsliten av fartvinden eller av mina passagerare? Mvh. Linus Ekeroth
-
- 6 svar
- 1,5k visningar
-
-
Och vad ska man åka, jo Mustang !!! Och vad vore väl en fest på kvällen om man inte har Elvis med?
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej, Igår var jag och la handpenning på Mustang GT V8 från 2005. Bilen hade bara rullat 500 mil och jag fick den för 300 000:- Måste tyvärr vänta ngn vecka på inbesiktning Är priset vettigt tror ni?
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
Var på Mantorp i lördags och testade Mussen på bana... de va en skräckfärd som heter duga när man vart van att ratta sin Corvette där... väghållningen känndes som gamla forna jänkare... rakt fram JA... svänga NEJ tack... aja nu vet man iaf bilens gränser som std iaf... rakt fram gick inte heller bra då Mantorp va som såpa... fick kliva av gasen efter 10m spinn för att få nån fart på vagnen... fick som bäst 14:09... men lite trackbite hade nog sett te att de vart minst 1,5 sek snabbare... aja kommer väl fler ggr... sen på kvällen gjorde vi lakritsspår på sveavägen då man fick grönt ljus att Haffa Harry inte var i närheten... å efter cruising vart de annat race... ha…
-
- 9 svar
- 1,6k visningar
-
-
Någon som råkat ut för falsklarm på sin nya Musse? Bilen var olåst å ändå gick larmet igång... gick inte att larma av med nyckeln heller så jag testa att starta bilen å då tystnaden den peppar peppar... å nu verkar den funka...
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Allt är ett enda stort kretslopp säger man väll? Ford Mustang är tillbaka som hyrbil hos Hertz i samma stuk som 1966 http://media.ford.com/newsroom/feature_display.cfm?release=23661 https://www.hertz.com/rentacar/byr/index.jsp?targetPage=USshelbygth.jsp&leftNavUserSelection=globNav_3_5_1®ion=United%20States 500st varav den första såldes på auktion av Shelby och Edsel för 1.800 000kr Samlarvärde redan innan leverans ... Man kan väll tycka vad man vill om det. Smart sätt av Ford att tjäna snabba pengar vilket dom nog är i behov av.
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
Fick testköra på Blacksmith Nats II idag. Originaldäck. Utan antispinn. 9.281 som bästa tid på 201 meter..... Översatt till 400 ca 14.4. När jag kom hem kom jag på. Antispinn av vid däckvärmning, och PÅ när man ska dra iväg? Eller ska man köra utan hela tiden? Hmm, man lär så länge man lever..... Nu sugnar man ju till på lite trim...... !!!
-
- 14 svar
- 2,4k visningar
-
-
Vad ska man välja om man vill ha 30-60 hästar extra? Jag funderar på att köpa avgassystem, öppet luftfilter, samt tuner för 15-20.000. Men då har man en uppsjö att välja ifrån: STEEDA's prylar, eller ExclusiveCars grejer, eller så tar man hem från FORD RACING.... Finns det nån här på forumet som har erfarenhet från bland annat dessa erbjudanden, och kan vägleda? Varför ska man t.ex. välja Exclusive Cars paket med filter och ferrita-system, framför ett färdigt filter, avgas, och performance oljefilter paket med tuner från FORD RACING ??? Känns mer rätt att välja FORD RACING prylar inklusive färdigkalibrerade Tuners, men var får man då supporten hemma? Köper man STEEDA-pry…
-
- 28 svar
- 5k visningar
-
-
Hej Jag får upp ett felmeddelande; check fuel cap. I samband med det har enginelampan börjat lysa. Jag har även svårt att fylla tanken (som alla andra) Vad är det egentligen som behöver bytas? Enligt forumet säger en del överfyllningsskydd, andra säger påfyllningsrör. Vilket är det egentligen? Bilen är en 2006 GT.
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hm, har larmet i en 2006 GT nån sorts röelse sensor eller så? Ibland vill man juh lämna bilen med rutorna nere (när man t.ex. springer in en snabbis på affären och liknande) men är lite orolig för om nån skulle börja pilla inne i bilen (har förvisso inget av värde liggandes löst i bilen)... Så, larmar den om nån stoppar in händer osv? /Jocce
-
- 2 svar
- 1k visningar
-
-
Jag har varit ute på en härlig 200-milatripp via Danmark och Norra Tyskland. Efter ca 30 mil och tankning i Vårgårda började varningslampan "Service Engine Soon" att lysa konstant. Enligt instruktionsboken har då OBD-systemet hittat något fel. Jag körde då en systemcheck på färddatorn som visade att allt var ok. Lampan lyste sedan hela vägen och slocknande först efter tankning i Katrineholm på hemvägen till Enköping. Är det någon som har varit med om något liknande och vet vad det beror på? För övrigt har bilen väckt uppmärksamhet var vi än dragit fram, blev stoppad av tullaren på Öresundsbron som bara ville fråga om bilen och inget annat. Danne
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Är det någon som vet hur man fixar en sidoruta som vägrar åka upp när man stänger dörren? Denna funktion finns på cab-versionen och gör att rutan dras ner en liten bit när man öppnar dörren och åker upp automatisk när man stängt dörren (för att rutan inte ska slå i cab-kanten överst). Min har slutat fungera som det är tänkt - rutan åker ner men inte upp igen. Irriterande...
-
- 13 svar
- 4,9k visningar
-
-
Hej Är det någon mer som fått spökmeddelande i sin nya Musse? Fick det igår när jag var ute å körde att soppan var slut med err code efter. Gjorde samma procedur som man gjorde me Vetten stängde av motorn och starta om sen va den självlagad... Undrar bara om detta förekommer på fler MUssar då det var almänt kännt fenomen på Vettarna...
-
- 11 svar
- 2,3k visningar
-
-
Nu har jag testat bilen på 402m. Jag är en riktig newbee på detta så ha överseende med ev konstigheter. Kall väderlek och kalla däck var ingen lyckad kombination så första testen var som att köra på halkbana. Efterhand tittade solen fram och värmde strippen, lite värme på däcken och 12,82 var ett faktum, men krävde en försiktig general på gasen. Nåväl jag är nöjd så långt, med riktiga däck ska det väl gå att putsa lite till? Bifogar en bild från Motormässan i Östersund 25-27/5 Kan man lägga in en filmsnut så har jag en från racet?
-
- 11 svar
- 2,4k visningar
-
-
Var tvungen att toppfartstesta bilen under natten! Strax över 240 km/h så klipper den av ganska märkbart, med andra ord den är alltså spärrad där! (Min BMW var spärrad vid 250km/h men den märktes inte lika hårt att den slog av där). Om man chippar den, får man bort spärren? Hur mycket är den god för utan spärr? Är den spärrad för att inte slita på bilen, eller av samma anledning som BMW mfl.? /Jocce
-
- 11 svar
- 2,7k visningar
-