Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Projekttrådar

Här lägger vi upp projekttrådar för våra bilar.

  1. Historien börjar den 27/7 1966 när A66649 rullar ut från Ostermans bil på Vanadisvägen 2-4 i Stockholm. Femtioett år senare har den hamnat i Uppsala. Egentligen skulle det varit mina föräldrars 1965 Honey Gold Coupe' som skulle fått komma hem igen, men det är en annan historia och en framtida möjlighet. Bilen är en A-kodad, med C4, vanlig enkel standardinredning, Rally-Pac och konsol. Skicket är inte perfekt, men gott bruksskick, med lite rost i dörrarna och på en bakskärm. Jag har några tankar kring vad detta ska bli för bil. Men jag kommer använda denna sommar till att tänka igenom målbilden och vägen dit. Jag kommer att ha samma inställning att försöka bara …

  2. Started by kompa,

    Någon som känner till en bra mustang mekaniker i Malmö området

    • 2 svar
    • 213 visningar
  3. Started by Kibben,

    Hej där ute. Har en 65 mustang. Och skulle sätta in vandrande Blinkers. Inte funkade det. Satte tillbaka originalet och det fungerar. Provar igen, men inget vandrande där inte. Ser att många har samma problem. Vad har ni gjort eller har någon någon ide. Kibben

  4. Started by Ingvar Olofsson,

    Hallå där ute... Har en Mustang Fastback 1965 där motorkuddarna känns väldigt hårda, det går inte att röra motorn, är helt stum. Blir väldiga vibrationer när man kör. Finns det olika hårdheter typ "racing"? Jag vill ha mjukare kuddar för skönare körning. Tips på leverantör? Mvh Ingvar

  5. Started by JanneJ,

    V8 och manuell låda har varit en önskan under lång tid, vilket bilmärke har egentligen varit oväsentligt bara det är rätt känsla. Efter 1½ års förvirrat letande bestämde jag mig till slut för vad som är viktigt: 60-tal 2-dörr liten ( allt är relativt ..) Modellen ska ha tävlingshistoria, helst ha en FIA-klassning om jag vill bygga historisk racer. Till slut landade jag i att det är en Mustang HT 1965 jag söker. Jakten på ett lämpligt objekt inleddes och efter ett tag dök en kandidat upp: HT -65 A-kod Svensksåld Nerplockad för rostlagning 1988, en hel del fixat, lite kvar, arbetet avstannat sedan många år tillbaka. Ingen motor, växellåda, fra…

      • Haha
      • Like
      • Thanks
    • 303 svar
    • 45,3k visningar
  6. Started by 66ahenke,

    hej jag köpte mej en 66a i somras som jag tänkte ha som rullande projekt. UTAN det ska balla ut som det brukar göra när jag håller på 😁 jag har många bil o mc bygge i bagaget, dom flesta helrenoveringar + bygge men inte fler bygge har jag sagt till mej själv, så denna ska uppdateras o göras fin efterhand. har redan fyllt hyllorna inför annalkande vinter. typ ny förgasar + insug, servostyrning o även skivor fram ska det bli så småning om, o en lackering men det liggar några år fram i tiden så här ser den ut började med nya fälger o en trä ratt som jag hade hängande på väggen

  7. Started by Membran,

    Hej, jag har en mustang GT 05, har köpt ny fjärrkontroll. Trodde det följde med instruktion hur man kodade den men så var det inte, hur gör man det? Med vänlig hälsning//Kurt

  8. Started by Roger mustang68,

    Säljes avstannat projekt mkt nya delat medföljer

  9. Started by BenBo,

    Shelby gt500 -08 Någon som kan eller vet. Behöver hjälp med min bakaxel. Den klonkar lite.

  10. Started by Mustangmike,

    *

  11. Hej. Efter att ha varit sugen på en Foxbody Mustang i flera år då snubblade jag helt plötsligt över en i Augusti på facebook av alla ställen. Köpte den direkt. Vilen hade gått 16 mil sen 2015 pch var i bra skick. Den har sammanlagt gått runt 7000 mil. Utvändigt är den omlackad för inte så längesen, och tyvärr inte överdrivet bra gjort heller. Känns som en amerikansk drivein-lack. Det är dåligt maskerat och lite överspray har och var. Men alla karossdelar är original och det finns ingen rost. Så det är väldigt bra. 😊 Jag visste på en gång att jag vill ha väldigt bra väghållning i denna bilen och köra fort på bana. Så direkt så var ju …

      • Like
    • 16 svar
    • 1,4k visningar
  12. Started by Simon Lundqvist,

    Tänkte att jag skulle skapa en liten projektrråd som kommer uppdateras till och från när nya delar kommer. I skrivande stund så har jag en 289 D code i min mustang, denna råkade då koka precis innan den sista träffen förra året vilket gjorde att man gick i tankarna om att antingen renovera upp motorn eller beställa en ny, det blev dock båda alternativen! Så sagt och gjort, jag har beställt en 408 stroker på ca 540HK som byggs av PPM Racing och den kommer bli levererad inpå vinternhalvåret i år. 408an kommer kompliteras med helt ny framvagn (vilken har jag inte bestämt än), förstärkt c4, 9" bakaxel, 4 link system, 315 bakdäck mm, allt detta kommer …

      • Like
    • 46 svar
    • 5,9k visningar
  13. Started by HMF,

    Hej, Nu är den äntligen "klar". Var ute på Big power meet idag och fick lite härlig feedback också så känns extra kul. Sista som kom på plats var mittkonsolen som och växelspakensknoppen. Allt egentillverkat. Mittkonsolen var Superkul del av projektet där man fick jobba i en rad olika material. Basen är gjord i trä, lite dolda 3Dprintade delar, aluminium, rostfritt, gjuten epoxy, konstläder osv. Det öppna främre facket har dold trådlös laddning, mittfacket döljer uttag å voltmätare å sen uttag för ev. Laddning i baksätet. Som en uppdatering på denna länk om ni vill se lite förebilder. Hojta om ni är intresserade av fler bilder eller om v…

      • Like
    • 3 svar
    • 462 visningar
  14. Started by J&K Johansson,

    Lite bilder från våran mustang renovering som ägde rum mellan 2014 till 2016

      • Haha
      • Like
    • 160 svar
    • 23,3k visningar
  15. Hej! Tänkte passa på att visa upp vårat -Family Project- som Jag min lillebror och min far (Christoffer , Joakim och Christer Carlsson) håller på att pyssla ihop. Bilen kommer bli orginal dvs Wimbledon White med röd inredning. Rally Pac och konsoll kommer det sitta i bilen, som det gör enligt bilderna i "Teknik För Alla" Nr 2/65 Det kluriga är att på bilden så är det 65ans huv och enligt texten en 289HP motor i den, så det är det som kommer få fortsätta vara på bilen. I överigt så är det en D-kod tillverkad 21 April 64 och inreggad i Sverige den 28 Maj 1964. Här kommer det uppdateras med hur arbetet fortlöper. Mer info kommer senare.

      • Like
    • 44 svar
    • 14,1k visningar
  16. Started by Gasser,

    Denna Cobra Terminator skaffade jag mig i höstas, den är tänkt som hobbybil och lite att pyssla med när man behöver koppla av under kalla vinterkvällar.. -Bilen känns fräsch och välvårdad, behöver inte någon renovering då den bara gått 3000mil men lite pyssel, översyn och förbättringar är alltid trevligt! Inga större projekt är alltså inplanerade, men smärre uppdateringar kommer att ske. Bilen hade vid köpet redan en Kenne Bell 2.2 liters Blowzilla-kompressor, KB spjällhus, Boost-a-pump, Even-Flow kylning mm. Väghållningsmässigt så hade den Eibach-sänksats, camberplattor för framvagnen, delrin-bussningar i bakvagnen och Baer-bromsskivor. -Klart tillräckligt för att bli e…

  17. Started by HMF,

    Jag har sedan början av 2020 ägt denna pärla. Va en rak6a orginal med sprucket block, lite trött upphängning men annars I väldigt fint skick. Rostlagad, lackad på 90talet men undangömd sedan dess som jag förstått de. Nu har en rad uppdateringar hänt på senaste så jag tänkte dela med mig lite av jobbet vi lagt mer. 3punktsbälten, motorbyte 351w, c4 låda, Bromsar, dämpare/fjädrar, bussningar, renoverad servostyrning, mild enginebay shave, egentillverkade fjäderbensstag, nya stänk/innerskärmar, egna "sub frame connectors", färgat golvmattan, bytt klädseln fram, ratt, stereo å högtalare etc etc Kvar blir ny centrumkonsol å lite annat småfix. Lägger u…

    • 2 svar
    • 491 visningar
  18. Started by Arreflod.,

    Följ min tråd om byte av framvagn till Heidts Superide II och en uppdatering av motorutrymmet. Lite kort om bilen. En T-kodad 66 Coupe som blivit uppdaterad till 5-bult. Jag har ägt bilen sedan 2005 då jag hämtade den i Virginia från en säljare som i sin tur enligt uppgift hämtar den i Californien. Karossen är i mycket bra skick med endast få ställen av ytrost. Eftersom det är en 6:a bil, dessutom en coupe så är den av föga värde. Jag har därför aldrig tvekat att satt sågen i den. Genom åren så har den fått bla. Ny inredning; nybyggd motor, en 302 rulle från -87 med smidda prylar och edelbrock toppar etc. Växellåda från Broader performance, 4-link bakvagn från…

      • Like
    • 97 svar
    • 11,4k visningar
  19. Started by goran315,

    Nu ska det uppgraderas med lite modernare saker. Ska ännu kapas lite till innan svetsning

  20. Efter rätt många års dvala i garaget fick jag ett återfall detta år. Inga större planer men dokumentering av vad man gör är alltid kul. Nu med dagens underbara mobiltelefonteknik tänkte jag att jag skulle dokumentera allt skruvande med mobiltelefonens "timelaps" app Projektet är endast en uppfräschning av fronten som blivit sliten och skadad. Lackering, lister och byte slitna skärmar p.g.a motorbyten står på agendan. Börja igår och missa då 1 timmes skruvande Tänkte enbart dokumentera rent skruvande och tiden det tar. Diverse annan planering man gör utelämnar jag helt Dag 1: 1.5 tim

  21. Efter ett kort snedsteg till en ny Focus RS efter min förra Mustang blev jag tvungen att köpa en Mustang igen. Denna gången blev det en Saleen med kompressor. Nu började väl allt med lite otur kan man väl säga. Först så såg jag att bilen hade varit med om en Orkanen Sandy i USA och hade lösts in där och köptes sen till Sverige. Men jag köpte bilen i alla fall, dels för att det var några år sen den råkade ut flr en översvämning, samt att jag hittade bilder från USA på bilen efter översvämningen. Samt så tyckte jag att den var rätt billig ändå, betalade ungefär vad en fin GT kostar av samma årsmodell. Men efter 3 veckors ägande så tycker jag att kompress…

      • Thanks
      • Like
    • 46 svar
    • 7,2k visningar
  22. Started by Mr Fox,

    Hej! Flyttar min tråd från en annan del i forumet till rätt avdelning:

      • Thanks
      • Like
    • 71 svar
    • 13,2k visningar
  23. Har tagit över ett avstannat renoverings projekt som stått still de senaste 8 åren av en kollega . Tänkte det kunde ju vara kul att renovera en 67a oxå. Har ju fixat till en 66a cab. Tillsammans med min far. Borde inte vara så stor skillnad! I alla fall inte på mängden rost!! Hämtade hem ponnyn i dag så tänkte starta projekt tråden i rätt årdning denna gång. Kanske tar lite tid innan projektet sätter fart på allvar . Men lägger ut lite bilder på karossen som den ser ut i dag . Söker vänster dörr,framskärmar,huv o baklucka och en magnum 500 fälg om någon har så får ni gärna höra av er för dessa var ganska dåliga. Allt går ju att fi…

  24. Lika bra att slänga upp en tråd på mussen jag med 289an byts ut mot en helrenoverad 351W. Byter garage innan.. 351W när jag köpte den. . Dax för demontering Valda att köpa nya toppar istället för att renovera Motorutrymmet måste ju snyggas till innan motorn åker ner.. Batterihyllan har gjort sitt så ny åker i efter att plåten har bytts ut under hyllan... Kabelstammen byts ut också

      • Like
    • 30 svar
    • 8,6k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.