Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Started by Berndtog,

Tappat mitt gt-emblem. Skulle vilja ha något annat. Kanske ponnyn. Någon som gjort något snyggt?

2. Started by Berndtog,

Behöver vinter hjul till 2015 GT. Dubbfria. Fälg o däck. Någon som har att sälja eller tips på bra alternativ till bra pris?

3. Started by Pertjo,

Hej! Kör en Ford Mustang GT 2019. Tänkte fråga er om bakre blinkers, har sett massor av mustanger som har blinkern som en våg, att den inntersta lampan blir röd, sen mittesta och till sist yttersta. Min fråga lyder: fick ni liknande blinkers till era mustanger eller är det något man själv måste fixa? Typ som i detta klippet:

• Like
    • 3 svar
    • 1,1k visningar
  4. Started by PelleC,

Hej! Någon som vet om det finns något känt fel med dåliga hjullager på dessa? Har stört mig på att jag haft en metalliskt ljud vänster bak vid belastning. Det har låtit likt en sten som fastnat men försvann efter ett tag. Men nu var det tillbaka igen så vi tog loss oket och gjorde rent och smörjde. Då upptäckte vi att det var ett tydligt glapp i navet när allt var åtskruvat på minst ett par millimeter! Är så mycket att den inte hade gått igenom besiktningen med detta. 😞 Inte kul att ha åkt med detta på semestern i tron att det varit något helt annat. Kunde ha slutat illa. Skall till verkstan och besikta imorrn, men undrade om någon vet om de…

• Haha
    • 8 svar
    • 1,1k visningar
  5. Hej igen Detta hände igår, vi var på crusing i Enköping där vi självklart krypkörde emellanåt och tog rökpauser och köpte glass o kaffe var borta 3timmar , sen bestämte vi oss att det var dax att åka hem till Västerås och kolla läget där innan hemgång. Väl i Västerås så tog vi en runda nere i Cityringen och jag justerade kupefläkten, vid det här laget har jag använt AC och vanlig fläkt flitigt , DÅ BANG så dog bilen och det kom upp en splashmedd i infotanment att P läge inte var i läge och det skorra till så in helvete i 3sec som det var diffen eller i växellådan mekanism som skrek ex kuggdrev som låg på innan jag fick stopp på bilen... jag sa till sambon V…

6. Started by Evald,

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2020/06/16/limited-edition-mach-1-is-pinnacle-of-mustang-5-0-liter-v8-style.html Enligt en säker källa så kommer Mustang Mach 1 till Sverige, riktigt intressant hoppas att dom inte bantar ner den för mycket. Skall komma prisuppgifter nu i september oktober.

• 1 svar
    • 794 visningar
  7. Started by Tobbe1977,

Efter haft lite procedurer med min mustang och en nybilsgaranti som går ut nästa år ville jag ta en koll på min kardan gällande vibrationer. Berättat tidigare att den varit inne på Lundgrens i Ystad och de konstaterade platta däck och lade locket på. Bytte hjul förra året och var fortfarande samma problem. Tog nu kontakt med Ford i Malmö och Hässleholm. Båda dessa sade att det var bara nybilsgarantin de 2 första åren som täckte detta. Tänkte jag ger mig inte utan tog kontakt med Bilmånssons i Halmstad. Snackade med en trevlig kvinna i luren och bokade in en tid för felsökning. Där var inga som helst problem med att 2 år gått utan är där 5 år så skulle give…

8. Started by fender strata,

2017 GT ,,,nu gått 1200 mil oljebyte förra året,kört 200 mil,,,,displayen säger dax för oljebyte,,,,,, är det nödvändigt ? oljan ser ny ut när jag kollar stickan

9. Started by kanske mustang,

och det är tydligen en fordmotor, vet inte i vilken Ford de satt i dock eller antal hästar eller om de var mer trimmade eller optimerade.

10. Started by Bosse N,

Är det dekorationshylsor (eller vad det kallas) över hjulmuttrarna på en Mustang GT årsmodell 2015? Samtidigt undrar jag om någon känner till vilken gänga hjulmuttrarna har (M14x1,5)? Bosse N

11. Hallå alla. Har nyss ställt av min Musse,och regler är i garaget,som förövrigt innehåller många bilar att batteriet skall kopplas ifrån. Har plockat bort minuskabeln,så nu är bilen strömlös. Nu fått höra av en annan forummedlem att denne läst på detta forum att färddatorn i bilen då kan få spel! Kan detta verkligen stämma ? Bästa sommar hälsningar Björn

• Like
    • 4 svar
    • 784 visningar
  12. Started by Mustangmike,

Vad får ni för bränsleförbrukning på era Mussar. Blev lite nyfiken efter (tänkte skriva puckskallens i men ändrade mig) nya ännu kassareTopgears sopiga reportage om Mustangen. Finns på svt play ett tag. Gärna i följande körmönster. 1) Blandat en vecka hemma-åka till jobbet eller hur ni nu använder körning. 2) Motorvägstransport 110-120km/t Min 2007 GT drar 1)ca 1,25-1,4 och 2) 1,0-1,1 och då har jag 12% nerväxlag bakaxel, 10''däck ochen fet downforcevinge på bakluckan som knappast sänker förbrukningen. På Mantorp drog den 3,7-3,9 l/m :-)

• Like
    • 23 svar
    • 6,1k visningar
  13. Fann 4 st efter en Bakrutelyft för att solfilm skall monteras, Så lyfte de bort bakrutan De hade lagt dem i dryckeshållaren i mittkonsolen, någon som vet var de hör hemma? Skall fråga företaget men ville fråga er så man kan stå på sig ifall de nekar vetskapen om dessa muttrar.

14. Hej, Jag har CP4 på min, och då ingick de smidda fälgarna, men finns det något mer som ingick i detta packet? Finns det någon sida eller pdf som beskriver detta? // Andreas

• 2 svar
    • 965 visningar
  15. Started by Bosse N,

Är det några speciella årsmodeller som har problem med vibrationer i drivlinan? (Avser årsmodell 2015 och nyare) /Bosse N

16. Started by Johan Cab,

Vad bör man byta ut i en S550 5.0 GT manuell om man vill att grejerna håller för 1000hk? Är det vevstakar och kolvar? Hot Rod kammar? Är det effektökande eller mest för soundet? Sitter en Procharger P1cs på idag som levererat 645whp Eventuellt byte till en P1x kanske med E85?! Är det någon som byggt för 1000hk?

• Like
      • Thanks
    • 12 svar
    • 1,7k visningar
  17. Started by Darkis,

Hej eftersom alla frågar ifall jag får ha X-pipe eller om det är godkänt på besiktningen så börjar jag bli osäker ifall X-pipe går igenom bilbes. men ni som har haft det hur har ni besiktiga med eller utan... det är förövrigt FERRITA system, så Xpipe och bakre är FERRITA inget är gjort på headers eller annat

18. Started by Darkis,

Ferrado fälgar 20x9 255/35 fram 20x10,5 295/35 bak sitter som en smäck + svart dekal som döljer reflexen i lamphuset ser mer rått ut! sen har jag låtit monterat stenskottsfolie från hjulhuset fram under nedre kanten av dörren samt höga flygarna på bakskärmarna, dessvärre så hade det blivit en del stenskott som tyvärr framträdde mer nu efter plasten ligger på men i förebyggande syfte så blir det inte fler 😄

19. Started by Darkis,

Hej jag har haft spacers ett tag och ställer en fråga till er som har spacers gärna 25mm har ni upptäckt stenskott som är på grund av det, jag har upptäckt att det har kommit en del fula och rispor av stenskott se de röda områden på bilden. Vad har ni gjort åt det, lagt på stenskottfolie eller bytt däckmärke med annat däckmönster eller annat dylikt? Värsta fall får man ta bort spacer och i min mening är det synd för det tillför bilen en elakare karaktär 😁

20. Started by RRS550,

Return of the Mach! Limited-Edition Mach 1 is Pinnacle of Mustang 5.0-Liter V8 Style and Performance • 480 horsepower limited-edition Mach 1 sets a new standard of 5.0-liter V8 track-ready performance in the Mustang lineup while celebrating original model’s aggressive aerodynamic and handling enhancements • Six-speed manual transmission from Ford Performance and an available 10-speed automatic transmission provides capability on and off the track; available Handling Package delivers even more on-track • Exterior styling cues include a new front fascia and grilles for both improved cooling and aerodynamics; low-gloss magnetic and black accents as well as hood and…

• 0 svar
    • 724 visningar
  21. Started by Junkers,

F8 finns nu men ingen åtkomst från svenska Ford. Jag laddade min från Tyska Ford men Engelska funkar nog också. 32GB USB-minne krävs i exFAT. Motorn ska vara igång och för mig tog det nästan två timmar.

• Thanks
    • 17 svar
    • 3,3k visningar
  22. Started by PelleC,

Denna front från Ikon motorsports verkar riktigt nice! Kul video med en riktigt schysst hemmasetup med en uppblåsbar lackbox... 😀

• 2 svar
    • 1,1k visningar
  23. Started by Streiff,

Tjenare. Har en -17 GT manuell som ju likt alla européer inte har fjäderbensstag trots PP. Ser att Ford säljer GT350-staget i aluminium för riktpris 3200 (fick förslag på 3900kr igår - magstarkt) medan man från CJ Ponyparts kan beställa det svarta i stål för 175 USD. Dock hamnar det på ca 2800kr med frakt och tull. I seten ingår ju det bakre staget också, mot torpedväggen, men det sitter väl monterat redan med europeisk PP?? Har inte tillgång till min bil på ett par v så kan inte kolla, men vill beställa hem stag så det är redo när jag kommer åt bilen... Känns dumt att betala massa jädra pengar för ett stag som redan finns monterat så nästa fråga är om man inte…

• Like
      • Haha
      • Thanks
    • 106 svar
    • 9,6k visningar
  24. Started by FastMagnus,

Det gick!!!

25. Started by PaulW,

Har nu ägt min Mustang i ca 1 månad och självklart har man redan nu börjat tänkta på att styla om och kanske modifiera lite... Inte för denna säsongen men som jag alltid gör så även om det är först nästa år så vill jag börja planer redan nu. Det jag undrar är vilken vilka ställen ni tycker är bäst att köpa både original och eftermarknadsdelar till er Mustang? CJ Ponyparts känner jag till men har aldrig använt dom. Finns det fler US baserade företag som skickar till Sverige? Vilket Svenskt företag är bäst att använda sig av? Har sökt på nätet men tycker det är svårt att hitta någon hemsida på välsorterade handlare vad gäller Mustang i Sverige. Tacksam för svar.

• Like
      • Thanks
    • 3 svar
    • 892 visningar