Övrigt
Prata här om allt och inget.Behöver inte vara om bilar eller om Mustang.Kanske ett nytt kakrecept!
2 747 topics in this forum
-
Vi hade en tråd ang Crusingen i Trollhättan men hittar den ej. "Sökta inlägget existerar ej" står det bara. EDIT> Lägger då ut det här istället Bilder Från Crusingen Trollhättan finns här; http://www.saab4fun.com/mustang06/index.html Hittar ni länkar till fler bilder skriv det här.
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej Tänkte kolla vad ni tycker om att festa i era bilar. Jag vet inte om jag är petig, men jag skulle aldrig låta någon ens införa alkoholhaltig dryck i min musse. Känner flera raggare som fått inredningarna förstörda på grund av fylleslag. Tillåter ni alkohol i mussarna? Jimmy
-
- 8 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej på er alla! Farsan var på Bo Ohlssons i tomelilla idag och gissa vad han fann?!? En DVD bara om Mustanger. DVDn heter "Ford Mustang the legend lives on" från DUKE Hela inblicken i Mussens liv från start till 05an. Det berättas lite om alla modeller. Den röda tråden i filmen är 40år partyt i Nashville (för alla oss som inte kunde se det med egna ögon.) Drygt 3000 mussar!!! Interveiwer med bilägare, Shelby, FORD presidenter och ingenjörer mfl. Engelskt tal endast, men vad gör det! 112min lång. MYCKET gamla foton, bilder och film (promotion) från 60-talet!!! NASCAR, Drag, oval track indy 500 och road race. Reklamfilm på hela FORDs utbud 1966!! SE DEN!!!!! Mycket intres…
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-
-
-
Laddade ner Bullit igår :-) Orkade inte följa med i handlingen så jag snabbspolade till biljakten!! Tycker den är ganska fränt filmad och härligt befriad från animationer som det nästan bara rör sig om idag... Dock, är det nån mer än jag som märkte att Chargern skjuter två navkapslar på höger sida men i slutet på jakten har bilen fortfarande tre kapslar kvar.... Stannar dom upp och plockar upp den ena?? Jag skjöt en kapsel i söndags, mycket däckskrik och sen blev jag omkörd av min egen navkapsel, rätt kul!!
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
-
-
Vad sk man ha för skyddsgas när man svetsar magnesium? Går det med vanlig Argon?
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-
-
Jag har börjat titta på ett spårningssystem för att med lätthet och bra precision kunna lokalisera bilen ifall den skulle bli stulen. Det är väl bara en tidsfråga innan någon inte kan skilja på vad som är rätt och fel, och helt plötsligt står man där med Mussen på vift. Man bestämmer själv vad den ska trigga på...några exempel: * Så fort bilen är i rörelse * Flyttar sig utanför ett angivet område. * Man kan själv skicka en fråga och få aktuell position. * Få position på förutbestämda tidpunkter enligt schema. Om "larm" utlöses så får man ett SMS med GPS kordinater (WGS-84) var bilen befinner sig, hastighet mm. Storleken är som ett cigarettpaket och drifttiden är ca 3…
-
- 7 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej! Med risk för att bli doppad i tjära och rullad i fjädrar ställer jag denna fråga helt utan egna värderingar. Vill bara få påståendet bekräftat eller dementerat. Nu kör vi! En kompis till mig var över till Florida förra året och hyrde en nästan ny 2003-2004 Mustang. Det första han säger när han provkör min 66:a är "Det är ju för fasen ingen skillnad mot den 04:a jag körde i florida. Tillochmed skramlet i dörren är detsamma". Nu ska tilläggas att han är lite av en skrävlartyp vad det gäller bilar samt att han kör Mercedes (V8 visserligen..). Stämmer det här? Tycker det låter lite för otroligt för att vara sant. Är det sant är det ju riktigt illa.... //S
-
- 16 svar
- 2k visningar
-
-
Om ni vill protestera mot att bensinen är dyr http://www.bensinskatteuppror.se/
-
- 0 svar
- 788 visningar
-
-
För er som är galna i nya 05án och nya 4.6liters motorn så ville jag bara tipsa om en artikel i "Popular Hot Rodding" som ligger ute nu. För övrigt min favvo tidning som är överlägset bäst i tekniska artiklar bland amerikanska blaskor. Där kan ni iallafall läsa och exakt se hur Ford byggd upp godbiten 4.6. Sprängskisser och nästan all data om motorn redovisas. Man får verkligen lust att bara slakta en 05á bara för att komma åt motorn! Dessutom medföljer en "minikatalog" från Bill Mitchel med deras Harcore motorer som är väl omskrivna!
-
Hej jag undrar om det ska vara blyersättning i en mustang2 med V6 från 1974? mvh /Andreas
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
hej jag fick ett samtal av en telefonförsäljare som ville sälja en musse jacka för 3200 spänn.. jackan görs i 1000 exemplar och är i jeans jacke modell. säljs bara till ägare av en mustang... det jag undrar är hur många fler av er som blivigt ägare till en sådan!! jag är ju inte ens medlem i klubben?
-
- 15 svar
- 2,6k visningar
-
-
Vet någon vilken storlek det är på bultarna på termostathuset? 289:a -65:a. Fick inte något tumverktyg att passa och inget mm heller. Specialare? Någon som grejat nyligen och kommer ihåg?
-
den som tar bort mina inlägg får gärna förklara varför svårt att få tag på delar när det funkar så här eller har jag gjort nåt fel i alla inställningarna? någon nät ansvarig får gärna öppna tråden igen om det går.
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Satt och tittade lite på kommande träffar, men där står ingen information om skåneträffarna. Där är bara en i stort sett tom 2004 kalender. När uppdateras denna?
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Nej, det är svårt att vara positiv ibland. Gamla trötta skuvar som sitter som berget, plåt som jäklas, en FD. ägare som måste varit full var gång han fixade något på bilen, firmor som skickar allt utom det jag har beställt etc. Listan kan göras lång Så jag tog mig en tur till Ystad igår. En del trevliga bilar som man kunde drömma sig bort ibland. Jag är ganska glad för bilar i allmänt så det var kul att se lite fina Camaro, Vettar etc. Och inte att förglömma en gäng Mustanger. Hoppas bli klar med min så att jag kan vara med när det är dax för höst-rally Henrik.
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
www.saab4fun.com/TOP_GEAR-FORD_MUSTANG.AVI <35Mb www.saab4fun.com/mustang_mach1_2003.avi <32Mb www.saab4fun.com/Ford_Performance_Triol ... Cobra.mpeg <30Mb www.saab4fun.com/GeneralLee.mpeg <6Mb www.saab4fun.com/Ford_Turbo.mpg <31Mb
-
- 1 svar
- 865 visningar
-
-
Jag håller nu på att montera ihop min 66:a efter nedmontering ovh lackning det är en härlig känsla att äntligen få sätta ihop och inte plocka sönder som jag har ängnat det senaste året åt. Men fy f....n vad dålig pass form det är på allting, Ford mustang är ju bara en stor kompromiss alltihop, om jag inte skall få den ena plåten att peka ut för jävligt på den ena sidan så får jag låta den andra plåten peka ut lite på andra sidan. Summe: Nu har man en mustang där alla plåtar pekar lite åt skogen. Slut resultatet blir inte riktigt som man tänker sej det i huvudet. Men men montera är ju iallafall kul
-
- 9 svar
- 2k visningar
-
-
Hej! Jag letar fortfarande garageplats till min Mustang 67:a Fastback. Helst någonstans i Möldals-trakten. Körbar bil, ej renoveringobjekt, endast "rullande hobby mekande". MVH Magnus CMC644 0706-550310 031-274158
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
Hur mycket har Ni lagt ut på era Mussar? Intressant att se om det finns fler än jag som lägger ut enorma summor på en gammal bil...
-
- 18 svar
- 2,6k visningar
-
-
jag saknar verkligen en forums del där man kan ha en egen projekttråd, så man kan skriva lite allt eftersom saker och ting faller på plats... jag har suttit många gånger och tänkt skriva lite om framsteg... men oftast tycker man det är för magert för att starta en tråd... nån som mer är sugen på en sån del? ps. blev sugen nu igen för jag har börjat grunda bilen.. och det börjar se bra ut..
-
- 14 svar
- 2k visningar
-
-
Morsning allihopa, efter att ha legat i dvala under vintern så har även jag vaknat till ännu en jänkar säsong utan bil. Så min fråga lyder såhär: Finns det någon i trakterna runt Jämtland/Härjedalen som är sugen på att byta lite plåt på mussen min? Det är inte så mycket som ska bytas, för den som kan, men för mig som jobbar hela tiden så hinns det helt enkelt inte med. Det som ska bytas är plåten i motorutrymmet (inte mot torpeden) och plåten runt baklycktorna. Det är väl i stort sätt all plåt som ska bytas, sedan är det också en del bulor i plåten som är fin som skulle ha tännats igen, bl.a på huven. Jag har inte någon jätte stor budgett, men jag tror inte att detta tar …
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Inte helt oväntat kom man hem från Enebybergs motorrenovering med en sliten vevaxel. Gick inte att göra så mycket åt den, var helt slut. Blir väl till att peta ihop en 302 av rovan vad det lider.
-
- 0 svar
- 893 visningar
-
-
Hej alla. Jag var och besiktigade min -65:a igår 19/4 i högdalen och otrevligare människa har jag aldrig stött på. Han gav mig en 2:a för Milestavlan??? Trots att den för två år sedan gick igenom med anteckning i protokollet om detta. Nu måste jag fixa detta. Kan nån hjälpa mig och var kan man köpa sådan matris/tavla. Kan man sätta den på utsidan/eller är det krångligt att få den isatt på insidan. Provade att ta bort hela paketet men det fjädrade tillbaks, så den verkar sitta spärrad på nåt vis?? nån som vet? Eller ska man köra gnuggisar? Provade att trycka egna med Dynamon, men det blev för prottligt. Vore hastighetsmätaren rund så vore det enklare, men min är ju inte ru…
-
- 7 svar
- 2,4k visningar
-
-
Trist som tusan Mustangen blir inte klar i år,fast det hade jag ju inte räknat med. Vinterbilen som funkat felfritt hur länge som helst pajjade idag Åkte till lokala puben och hivade lite pil sen var det dags att åka hem. skulle starta DKV´n men se det gick inte först tände den till, men sen gick den bara runt på starten. Vid en närmare koll så ser man ju då att kamremmen har gått av... Nu har man då förstås "TÄNKT" att byta denna då bilen ändå ska få nya sommarhjul på fredag. Hoppas att det inte blev några skador på toppen då femmorna med enkelkam brukar klara sig. Eehhh "brukar" är ju som bekant inte alltför ofta för den som drabbas. men nu hoppas jag på tur Vi…
-
- 2 svar
- 1k visningar
-