Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Övrigt

Prata här om allt och inget.Behöver inte vara om bilar eller om Mustang.Kanske ett nytt kakrecept!

1. Started by lagbrant,

Eventuellt funderar jag på att lägga en order till 50resto. Är det nån här som kan dela med sig av nyttiga erfarenheter vad det gäller detta företag? Är dom så seriösa som dom verkar? Är det vanligt att man får fel grejer? etc. Fick hem katalogen idag, över 100 sidor med delar!

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  2. Started by WAX,

Hej jag vet att det har pratats lite om detta men jag får inte riktigt kläm på det. Då en vänn har bestämt sig för att köpa en 05 så undrar vi följande. 1 om han köper den i sverige vart rekomenderas vi 2 vilka priser är relevanta då de skiljer en hel del som ni vet 3 samma frågor som 1, 2 fast i USA 4 kostnader som tillkommer och saker som är bra att veta vid köp av 05:an i USA 5 fins det någon ekonomisk vinning i att få bilen levererad till Tyskland om man har tillgång till en addres där, har hört att det är lägre avgifter där och att mellan Tyskland och Sverige är det kostnadsfrit för privat import. Snälla ge oss lite mer på fötterna så att det blir en till Mustang …

• 4 svar
    • 1,5k visningar
  3. igår fick jag en "liten" låda från norrlands custom... hon på utlämningstället såg minst sagt plågad ut.. i denna låg mer lr mindre kompletta grejor till mina bromsar bortsett från trummor, knutkort, startrelä, +lite övrigt krams... med detta hemma hoppas jag på att kunna göra en go uppstart i de närmsta veckorna... och i samband med detta ta en lite tur runt på gården om det torkar upp.. var bara tvungen att skriva av mig lite..

• 14 svar
    • 2,5k visningar
  4. Started by ht67 cmc 1502,

Skulle beställa ett "street bandit kit" för att förbättra väghållningen från NPD. Fick svar att det skulle kosta $60 i frakt. Sen när jag har bekräftat ordern så ska de ha från $275-$320 i bara frakt. Efter mycket mailande och påtalande om att det kan även skicka med BAX Global, men det kommenteras inte utan svaret är att jag kan få det för $140 till "airport" Arlanda. Enda alternativet är att skicka det till en privatperson i USA som sen skickar det med US-MAIL. Någon som har ideér eller erfarenheter?

• 15 svar
    • 2k visningar
  5. Då en av våra medlemmar här CMF blev ganska hårt attackerad på ett amerikanskt forum vill jag göra ett inlägg om detta. Detta är inget personligt mott dig (du vet vem du är). Att jag gör detta beror på att det saknades grundläggande kunskap i vad som gäller vid import. Och att en bra affär kanske inte blir av. En gång för alla, skall ni importera så gör er hemläxa!! Det är inte "bara" att fixa en bil i USA. Börja i rätt ände så blir allt bra. Att importera är inte svårt men det kräver lite mer än att fråga "vad skall jag göra". Många gånger kan vi se på frågorna som kommer att detta forum är första stoppet i sökande efter info vid import. Visst, detta är ett forum för at…

• 5 svar
    • 1,7k visningar
  6. Started by micke.olsson cmc 1736,

Vore det inte väldigt roligt att få igång en tjatt här på forumet Sambon är med i ett hundforum med samma bas. Dom verkar ha riktigt roligt då man kan byta erfarenheter direkt

• 25 svar
    • 3,6k visningar
  7. Started by Rickard,

http://madawg.rh.rit.edu/idiot.wmv Lyssna in slutkommentaren: "brand new car?" "ye, a brand new car!"

• 3 svar
    • 1,2k visningar
  8. Started by Pernolf cmc 558,

Kan inte ni göra en lista och tips om hur man går tillväga? både till äldre vetaranfordon, samt nyare Mustanger... Allt från bullerprovsintyg, blinkers/sidoblinkers, registreringsbesiktning med mera... Som sen någon av moderatorerna kan klistra? Är ju ett hett och återkommande ämne.... bara ett förslag

9. Started by joschen,

Attans koder. Nu är det så att jag har lyft av batteri polerna på min gamla scorpio och då låser sej stereon och vill att man skall slå in en kod. Det finns program som fixar koden om man bara kunde få tag på serie nummret till stereon. Om man tar en mondeo så sitter serie nummret i taket på hansk facket men inte på scorpio, var fan har dom gömt serie nummret. Dessa satans orginal stereor. Hjälp!!!!!!!!!!!!!! Får man igen hjälp här så är det väll bara att skrota stereon för bilen har ju igen V8 som håller uppe soundet.

• 8 svar
    • 1,6k visningar
  10. Gäst
    Started by Gäst,

Tog en liten tur förra året, tidigt på hösten.. http://www.saab4fun.com/Mustang1968.WMV 14mb Inget seriöst utan bara lite filmande för skojs skull! Ihopklippt i Windows Movie Maker.. Tack till MrTurbo för hostingen.. Snacka om att man längtar till våren.. argh!

11. Started by Leijon CMC 855,

Håll utkick på Kanal 5 på Måndagkvällarna!! kl 20.00 (men detta visste ni redan :wink: ) Jag har inte någon tid men inom de närmaste programmen ska Motorjournalen provköra 05an. Det får man ju bara inte missa! Igår visade de lite snabbt de olika Styling modellerna på 05an. Såg riktigt coola ut! Men nu vet ni det, så MISSA INTE!!! ha det! Niklas

12. Started by LupusRex,

Min käre far kom precis in och gav mig en hjärtattack. "Kjelle ringde precis om dina toppar." "Mhm?" "Dom är borta." Undertecknad fick svår andnöd, hjärtklappning och panikångest. "Det var nån kille som hette Uffe som tog dom." "Vart då!?" "Till Åtvidaberg. Han skulle mira-fräsa, porta och gasflöda, så det blir ordentligt gjort." Man vet inte om man ska skratta åt lyckan eller gråta åt chocken, det blir väl lite bådadera.

• 2 svar
    • 1,2k visningar
  13. Started by Pernolf cmc 558,

Vad har ni för andra intressen då? Sport? Eller är det bara bilar som gäller här? Själv är jag inbiten leksandssupporter och är inte människa förenns VI är tillbaka i elitserien... Sen är det mycket lyssnande på musik, lirade bas i ett punkband runt 90-94... släppte en vinylsingel och ett par demotapes... inte speciellt bra men vi hade iaf roligt!

14. Started by Stefan cmc 1169,

Såg att Rune - eller är det Per-Ola använder en bild på en bil som jag köpt av honom. Bilen jag köpte var i Sverige så jag kunde själv kolla den. Fick ett samtal i helgen från en kille i skåne som hade en bil på gång, han undrade vad Per-Ola var för en. Det är inte roligt att lägga ut en massa pengar i förväg för en bil man inte sett. Någon mer som köpt av Per-Ola, fler erfarenheter?

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  15. Started by MrTurbo_1645,

Är jag helt vilsen eller fanns det ej en "edit" knapp på de egna inläggen förr så man kunde ändra stavfel etc utan att tvunget skriva ett nytt inlägg?

16. Started by Leijon CMC 855,

För alla er som vill känna er yngre igen. Ett RC (radiostyrda bilar) frabrikat har nyligen tillverkat ett antal muskelbilar. Mustang Fastback-65, Camaro-67 och Vette-03. Låter faktiskt ganska kul. Man kan modifiera dem, byta motorer, hjul, väghålning mm mm på dem för att få dem precis som man vill. Kostar ca $50 US. Man kunde kanske tagit med ett antal på träffarna...och rejsat!..... :wink: www.xmodsrc.com vh Niklas

• 4 svar
    • 1,2k visningar
  17. Undrar lite om denna bilen. Varför tillvärkade Ford igentligen den ? Va fins de enda exemklaret som lever? Utställning? Var? Va tog den krachade superboss lawman vägen? Hur kan de komma sig att Ford angav att den skulle ligga på 780hk då den inte ens va inärheten av de talet när den blev bänkad? Lit bilder och rolig info efter lite forskande på nätet av eget inträsse http://people.freenet.de/pony/lawman.htm http://www.ponysite.de/lawman4.htm http://www.barrett-jackson.com/auctionr ... ?id=172571 Själv tycker jag detta är den vakraste brutalaste skapelse jag sett Man börjar ju nästan snyfta när man ser den krachade bilen :*(

• 10 svar
    • 1,9k visningar
  18. Started by WAX,

Detta är mitt nya bidrag till att sprida Ford glädje Efter lite vatten slipning och fylla i lite silver så är det bara klarlacka. Jag tror att det kommer att bli bra vad tror ni ? Snälla ge mig lite kommentarer om vad ni tycker. Sen hoppas jag att jag får i hop datorn också

• 2 svar
    • 1,2k visningar
  19. Gäst
    Started by Gäst,

hmmmm så vår hårdaste konkurent Chevrolet satsar på Europa nu! http://www.mychevrolet.info/se/ Visserligen bara "skitmodeller" i mina ögon men dom gör iallafall något! Mer än vad man kan säga om farbror Fååååååård här i svedala!!!! Fasen är det för GM-bilar? Förklädda Oplar och "Pockemon" bilar från Hong Kong???

• 17 svar
    • 2,2k visningar
  20. Started by WAX,

Detta är mitt nya bidrag till att sprida Ford glädje Efter lite vatten slipning och fylla i lite silver så är det bara klarlacka. Jag tror att det kommer att bli bra vad tror ni ? Snälla ge mig lite kommentarer om vad ni tycker. Sen hoppas jag att jag får i hop datorn också

21. Started by ht67 cmc 1502,

Hittade den här videon som jag tycker är riktigt grym! Kommer inte ihåg var jag fick den ifrån så det kan hända att den funnits här på forumet förut. http://dvds.mine.nu/chain.avi

• 2 svar
    • 1,2k visningar
  22. Started by Pontus Jyrell,

Kul med denna positiva respons. Inom kort kommer vi med mer info i mustangforum och ett brev till alla er i denna region. Hälsningar Pontus Jyrell

23. Started by Morgan,

Hittade denna sida med en plansch med samlade mustanger http://www.allposters.com/gallery.asp?a ... tem=110426

• 3 svar
    • 996 visningar
  24. Started by zimba CMC 1744,

Hej på er alla. Som nybliven ägare till mustang är man ju lite intresserad av olika träffar, skulle vara roligt om vi kunde träffas live och inte bara på forumet.Vilka träffar planerar ni att åka på och viljka tycker ni är bra.Som sagt skulle vara roligt att träffa er live.Självklart kommer jag att minst vara med i varberg.Skulle vara roligt och höra lite om era tankar. Lars j

• 7 svar
    • 2,2k visningar
  25. Gäst
    Started by Gäst,

Här får ni alla en körlektion. Väldigt träffande!! http://www.dimka.ee/fahrschule.swf

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.