Jump to content

Mustang 1964½-1973

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.

1. Started by Tmdh63,

Hej där ute , precis blivit med Mustang -66 , Jagar efter numerskylshållare gärna med Mustang loggan ..tips önskas vart man kan inhandla dessa ,mvh T

• Like
    • 2 svar
    • 745 visningar
  2. Started by evert cmc1622,

Har precis köpt en Mustang 1966:a.Där var bara ett enkelt avgassystem på den.Har hört att man kan bygga ett sådant själv till en gammal Mustang?Stämmer det?Det finns färdiga att köpa på ebay har jag sett.Flowmaster: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1966-66- ... 45f5198fe6 Någon som svara på dessa frågorna? Mvh Evert

3. Started by tomasjonsson999,

Hej är spekulant på en mustang som har en parkeringsskada, skadan är anmäld till försäkringsbolag och nu är ju bara frågan till vilken plåt o lack verkstad man skall vända sig för åtgärd. Nån som har några tips på verkstäder som är duktiga på att reparera veteranbilar? helst på norra sidan av stockholm /Tomas

4. Started by laxkungen,

Har köpt en ny cabbmotor från NPD och är osäker på vilken hydralolja som jag behöver? 😀

• 1 svar
    • 622 visningar
  5. Hej! Någon som har tips på var man kan hitta en passagerar dörr samt en huv med blinkersuttag till en 67/68:a? Även framskärmar är av intresse. Tacksam för all hjälp! Hälsningar Mats

• 0 svar
    • 536 visningar
  6. Started by Puttsnisse,

Någon som har en sådan här liggandes och vill sälja den? https://www.cjponyparts.com/jim-osborn-reproductions-convertible-console-cutting-template-1965-1966/p/DEC389/ Tacksam för svar.

• 0 svar
    • 657 visningar
  7. Started by nielsen,

Jag har fixat så Pyrmo Produkter AB i Malmö på Trehögsgatan 9 har sikkens motorfärg den vi målar våra Mustang motorer med. Den är mkt lik orginalet.Dom har telefon nr:040-229060 säg bara Ford Motor färg så hittar dom det i sitt recept kostar 250:- för en stor spray.. Med vänlig hälsning Tom Nielsen CMC 999

• 0 svar
    • 572 visningar
  8. Started by Thomas19,

Jag har tidigare köpt och monterat HEI-fördelare för Ford. Funkar bra och jag är nöjd (förutom att den är väldigt stor). Jag blev ju av med den fula tändspolen, men mitt stora luftfilter får inte plats! Vilket dock är ett annat i-landsproblem. Men jag har haft en trasig varvräknare, vilket jag nu hittat en och skall montera. MEN? Hur kopplar jag in den. Jag har ju ingen tändspole med + eller - anslutningar. Det finns ju olika sätt att koppla in varvräknare har jag upptäckt. Vissa elschema visar i serie mellan tändningslåset och tändspolen, andra på + anslutningen på tändspolen, andra på - anslutningen på tändspolen. Nu vet jag ju inte vilken anslutning HEI-förde…

9. Started by Tungelsta HT-67,

Finns det färdiga att köpa ( Full-length ) eller måste man snickra själv ? Kanske headers till en -69:a passar ? Man låda T5 med hydraulisk koppling , Borgeson servo styrsnäcka .

• Thanks
    • 14 svar
    • 1,4k visningar
  10. Started by Baon,

Har ni haft/har rost i luftintaget nedanför framrutan? Vattnet kommer in i cupen och mattorna blir dyngsura. Laga inifrån eller kapa upp-laga-svetsa-lacka??

• 8 svar
    • 1,2k visningar
  11. Started by darne1,

Hej och god fortsättning på er👍 Hittade denna glasfibekåpa i mina gamla gömmor Har ju haft ett par 68:or och har nu en 67:a Var hör den hemma tro?

• 2 svar
    • 691 visningar
  12. Started by Hasse S,

Någon som vet hur man får bort märkena som sitter på framskärmarna på en 67

• 4 svar
    • 1,1k visningar
  13. Started by Camol,

Hej på er. Måste tyvärr sälja min 64,5 med regnr RJB328. Hon är besiktigad av MHRF, värderad av dem, och försäkrad för 250000:-. Det som felas henne är huvudbromscylindern som gav upp sista sommarturen. Innertaket bör bytas och växellådan bör, enligt kunniga, sköljas, rensas filter på. Växlar dåligt innan hon blivit varm. Sedan går det perfekt. Hon är enligt MHRF helt oskruvad och rostfri. All dokumentation samt verkstadshandbok mm som jag hittat följer med och även originalskyltarna ifrån Californien. mvh Camilla Olausson, medlem 7715 Vid frågor, ring min gubbe, medlem 6591 0727-011149

• 0 svar
    • 718 visningar
  14. Started by darne1,

Hej Har börjat med att byta ut min gamla originalservo till en Borgeson. Bilen är en tidig 67-a med styraxeln direkt in i snäckan. Alltså ingen Hardyskiva i mellan. Har tagit bort avgasrör, grenrör och servopump men lyckas inte få bort axel med snäcka. Vill ju inte kapa axeln även om den skall ersättas med en kortare. Det enda är väl i så fall att skruva isär snäckan på plats och ta ur axeln från snäckan eller?

• Like
    • 30 svar
    • 3,6k visningar
  15. Started by Tommy79,

Hej alla! Det har nyligen hänt något med styrningen på min 67 Fastback. Problemet är att styrningen glappar. Jag kan vrida på ratten åtminstone ett halvt varv åt vardera håll utan att något händer. Bilen är inte körbar (funkar att köra i garaget/kvarteret då jag svänger mycket, men inte på raksträckor). Jag har därför ett par frågor som jag vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med: 1. Finns det någon som har en aning om vad felet är? 2. Finns det tips på bra verkstad i närheten av Stockholm? Jag har haft bilen i ett par år utan större bekymmer så jag har ingen upparbetad kontakt med verkstad ännu. Tacksam för alla tips och rekommendat…

16. Started by Hasse S,

Någon som har tips var man får tag i säkerhetsbälten Vet inte om jag ska ha trepunktsbälten eller två Visst kan man sätta bälten bak också Tacksam för tips

• 2 svar
    • 705 visningar
  17. Started by 72Jönsson,

Hej, Har ägt min 72:a Mach1 i tjugofem år men aldrig skänkt en tanke på att bilen bara är regad för en passagerare! Bilen är svensksåld på Hedbergs i Malmö men antal passagerare kan väl knappast skilja om bilen är import eller svensksåld? Är det samma för er övriga 71-73 ägare av FB eller M1? Hur är det med HT, skiljer det eller....? /Magnus

18. Started by Mikhed,

Byter bärarmarna och när jag tar ner fjädrarna sitter det en ring med tre öron mot vagnsbultarna vid övre stötdämparfästet på ena sidan. Behövs den eller var hittar jag en till?

• 12 svar
    • 1,2k visningar
  19. Started by Lejfa,

Har en hängig bakdel på Mustang 65 V8 och tänker byta fjädrar i vinter. Vilken fjäder skall jag köpa 4 eller 5 bladfjädrar för att få den jämn fram repektive bak? Kör lungt.

• Like
    • 2 svar
    • 967 visningar
  20. Started by Målsman,

Har börjat plocka med min 64 1/2. Tänkte fixa småplock i vinter, t.ex kantrande rutor och mesig diffspärr. Har googlat en del på just sådana detaljer som bussningar till rutorna och handtag till ventilationsruta. Detaljer av den här karaktären verkar finnas hos exempelvis CJ Ponyparts men hittar ingen återförsäljare i Sverige. Finns det några bra kanaler för sådana grejer här?

21. Started by Hasse S,

Har en 67 mustang ht Tänkte ta bort ratten Tacksam för tips

• 1 svar
    • 717 visningar
  22. Started by Tungelsta HT-67,

Om motorblocket är gjutjärn , toppar aluminium , radiator koppar/mässing ? Eller bör man byta radiatorn till en i aluminium ?

23. Jag är sugen på att få på lite moderna fälgar på min -65. Gärna typ krysseker och en bred polerad kant utåt. Ungefär 18” vore lagom. Provade att montera en fälg från en Skyline, 8x18 med ET 50, gick inte att svänga alls pga övre länkarmens utformning. Finns det något kul som passar originalframvagn eller är det bara att bita ihop och bygga om till mcPherson? Finns det i så fall något knep, typ plocka fjäderben och styrväxel från någon lämplig donatorbil? Lite mer styrvinkel hade ju inte skadat heller😀

• Like
    • 5 svar
    • 1,3k visningar
  24. Started by GT -67,

Hej! jag har en -67 fastback GTA (390 S) som jag haft i lite drygt 10 år. jag skruvar en del själv som det blir med gamla bilar (har bytt bromsar, styrservo, vattenpump mm genom åren) men skulle vilja helrenovera/restaurera hela bilen. Vågar dock inte börja själv för jag tror att det skulle bli stående i garaget efter ett tag... har ni någon seriös, pålitlig och prisvärd person (eller firma) att rekommendera för ett sådant här projekt?

• Haha
      • Like
    • 13 svar
    • 1,2k visningar
  25. Started by 68mustang,

Hej! jag har slarvat bort en spacer ”distans” som ska sitta på servopumpsfästet mot toppen. Finns det någon här som kan ha en liggande eller som vet var jag kan köpa en? mvh kristian

• 0 svar
    • 463 visningar