Jump to content

Mustang 1974-1993

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1974-1993

1. Started by M2Mach1,

Tjena Är det någon som vet någonting om denna glasfiberhuv? Kan det vara ett hemmabygge eller? Verkar som om scoopet behövs,kanske finns snyggare huvar att tillgå.. Musse står nu 21 mil från sitt nya hem, så jag kan inte gå ut & titta &känna på den ännu.... Men snart så ....

• 5 svar
    • 2,1k visningar
  2. Started by Antebkvist,

Tjena är i behov av lite delar till mustang 74. Bla båda frambältena. Nån som vet om mach1 ratten (den med trä runt å stålekrar med hål i) passar 74an utan allt för mycket jävulskap? Sen den..vad de nu heter..."främre spoil", den under kofångaren.. länkar bild mustang cobra med sån jag tänker på :http://jojclassof1977.com/images/Autos/1977-Ford-Mustang-Cobra-II.jpg Mustang 74 utan: http://www3.sympatico.ca/craig.robertso ... stang1.JPG Någon som vet om den passar 74an? tror den finns till årsm 73 samt 77.. tackar

• 0 svar
    • 1,2k visningar
  3. Started by Antebkvist,

Tjena. hittat en Pontiac Firebird -71 350 m låda å hela skiten. Nån som vet om den skulle passa i en mustang 74 utan att bygga om hela bilen? hur mycket jobb är det å få det passa?

• 34 svar
    • 6k visningar
  4. Started by wille,

tänkte höra med er på forumet om någon vet vart oljetrycksgivaren (till org, oljetrycksmätare i instrument panelen. sitter på min 302. tanken är att jag ska ta oljetillförseln till smörjningen av kompressorn därifrån, för det borde väl vara ganska lämpligt? eller finns det bättre sätt? hoppas alla förstår min något luddiga fråga / wille

• 17 svar
    • 2,9k visningar
  5. Started by mustang65,

Hej igen! Efter ett lååångt uppehåll från allt vad mekande heter är jag nu tillbak med mer konstiga frågor. Denna gång gäller det sidorutorna på framdörrarna speciellt förardörren. Den är så ''sladdrig'' inte i översta läget....där är den fast och fin men när jag kör ner rutan till ca hälften så är den ''sladdrig'' kanske inte rätt ordval . Sätter man nu en hand på framkant och den andra på bakkanten på rutan så går det nu att röra rutan i sidled upp och ner....lite svårt att förklara men nått i den stilen. Har tagit bort dörr panelen men ser inga justerings möjligheter för detta problem.....på mitten underkant av fönstret sitter en ''metall skena'' som åker efter en s…

• 0 svar
    • 1,3k visningar
  6. Started by Antebkvist,

Någon som kan lägga in lite detaljerade bilder på inredningen i mustang 74? framför allt runt instrumentpanelen och vid dörrarna långt ner..skulle jättegärna behöva för min renovering då jag tillverkar en hel del delar själv.

• 5 svar
    • 1,7k visningar
  7. Started by mustang65,

Hej! Nu har jag fler funderingar.....jag har funderat på att koppla in en bränsletryck mätare, men vart kopplar jag in den Framifrån sett på högra railen eller Dom mätare som finns till 87-93 är dom bara att skruva dit utan modifiering En kompis till mig har en -96 och på den sitter det en nippel på railen. Nästa fråga, min bränslepump lever om ordentligt när tanken närmar sig nedre sträcket, är detta normalt Mustang GT-88 //Robban

8. Started by Calle,

Hallo, Jag är ny här. Skickar ett par bilder på min räser. -89 nästan standard.

• 38 svar
    • 7,5k visningar
  9. Started by Antebkvist,

Hej Jag har precis kommit över en Mustang 74. De är den me v6an på ca 109 kusar. Bilen är inte helt i orginal så att det finns inget samlar värde i den och jag har inte råd att göra den helt orginal. Vad jag vill göra är att göra den lite maffigare kort sakt. Något i stil med: http://i157.photobucket.com/albums/t50/ ... bra-II.jpg Mina frågetecken är då, vad börjar jag med? Vad ska jag tänka på med min mustang. Vad går ofta sönder osv osv. Jag är mycket intresserad av att sätta i en v8a i den..typ 302 eller 289an. Någon som vet vilken v8a som mer eller mindre passar redan i den? Och finns det någon 8a som passar på nuvarande 6ans automat låda? Kort sakt; om ni ville byta …

10. Started by PonyPower,

Måste jag ha i blyersättning i soppan när jag tankar min 1975 Mustang? (302'a) Kan jag tanka 95 blyfri?

• 11 svar
    • 4,2k visningar
  11. Started by Antebkvist,

Som rubriken lyder, Någon mycket begåvad person som vet om ratten från en 66-69 passar en mustang 74a? tänker på den ratten som har "metall" som går framför själva ratten)( ser ut så på bilder iallafall). Vill byta till den eftersom den är mycket fräshare. Men passar den?

• 1 svar
    • 1k visningar
  12. Started by Antebkvist,

Någon som vet om det är lädersäten eller vinylsäten i 74an? Jag har absolut ingen aning så vore tacksam för svar så jag vet vilka typer av rengöringsprodukter jag ska använda

13. Started by wille,

hej... Nu har jag fått lite nya (konstiga, säger vissa) idéer igen och jag tänkte höra vad ni tror om det hela... det är så att jag har lyckats komma över en eaton m112 kompressor som sitter orginal på mustang svt cobra. Och jag har lite tankar på att försöka göra någon form av konstruktion för att få den att passa på min mustang lx från 88 Motorn är nästan orginal, förutom en vassare kam, större insug, bbk headers. vad jag har förstått är att min motor har smidda kolvar orginal, vilket ska göra att den är mer lämpad för kompressor? även topparna ska väl inte vara helt fel på motorn vad jag har läst? jag hade tänkt sätta kompressorn brevid motorn (som en centrifugal komp…

• 22 svar
    • 4,3k visningar
  14. Started by powerroad,

Hej på er. Jag letar efter en drag krok till min Musse II GHIA. Är det någon som har en som ligger & skräpar hemma så vill jag gärna köpa den. Om inte så kanske nån vet var man kan inköpa en sådan. Låt säga att jag inte får tag på en orginalkrok utan måste skaffa ngt annat, vad säger besiktningen om det...ngn som vet vad som gäller? Det är ju trots allt en veteranbil, kanske är det andra regler för såna? Mvh Anders

15. Started by mustang65,

Hej! Har funderingar angående gasspjället.....hur ska det vara inställt? Helt stängt eller lite öppet???? Någon grundinsällning innan TPS ställs in? MVH Robban

• 1 svar
    • 1,6k visningar
  16. Started by Sebastian,

Tjena. Skulle behöva tips på en bra verkstad i Sthlm. Behöver kolla igenom min Musse II ´s bromsar, fjädring mm. Så tips på en trevlig verkstad uppskattas! //sebastian

• 3 svar
    • 1,8k visningar
  17. Started by Vision79,

Hej alla glada! Har en fallenhet för foxbody mussen och har för avsikt att köpa mig en sådan våren 2008. Jag är intresserad av årsm 1987-1993 Hatchback,Notchback,GT osv spelar ingn större roll, jag är inte sååå påläst om vilka modeller som fanns när osv gillar alla lik väl Vilken årsm är mest attraktiv och varför?

• 17 svar
    • 4,4k visningar
  18. Started by mustang65,

Hej Mustangvänner! Troligtvis har jag hittat felet på min mustang, ni som läst mina tidigare frågor och inlägg vet vilka problem jag haft. Sotiga stift, rejält vandrande tomgång, jag har gått igenom det mesta. Bytt alla givare, lamdasonder, packningar mm, sökt efter vacuum läckage, ohm mätt många av kablarna till databoxen mm. Och ingen skillnad, jag var mycket nära att kasta in handuken ......så fick jag ett tips om E85.....jag tänkte vad har jag att förlora. Så jag tankade i ca 30% och körde ca 1,5 mil och......det var som en saga....tomgången stannade på ca 750rpm och stod stilla....jag drömmer tänkte jag. Har nu kört ett ex antal mil och bilen har ibland tendenser at…

• 1 svar
    • 1,5k visningar
  19. Started by 87gt50,

Letar efter detaljerad info om den brytare som sitter på kopplingen, som gör att du inte kan starta bilen utan att ha kopplingen ibotten. Hoppas kunna använda den till att styra min 2-step, men jag vet inte om det kan fungera... Regeländringar i USA gör att jag inte längre kan ha 2-stepen kontrollerad från knapp på växelspaken... Tackar för snabbt svar, hoppas kunna köra inom det närmaste!! mvh Jocke

• 10 svar
    • 3,2k visningar
  20. Hej. Är det någon som har något tips på reservdelar i USA till Mustang 2? Till äldre och nyare finns hur mycket som helst men de här verkar lite bortglömda... Mvh//Björnis

• 6 svar
    • 3,5k visningar
  21. Started by wille,

jahapp då har man äntligen hittat hit då jag är då ägare till en mustang Lx cab -88 och jag undrar helt enkelt vilka fälgar som passar, bultdelning och hur breda man kan få dit? Jag har 5 bultat vilket jag har förståt är ovanligt? rätta mig om jag har fel. varför gjordes vissa med 4 bultat och andra med 5 bultat? jag är en riktig nybörjare, vilket jag tror ni redan förstått! tacksam för svar! /wille

• 5 svar
    • 2,1k visningar
  22. Started by Fraanz,

Hallå! Hur låter en sån här motor? som denna? om den inte gör det .. vad kan detta vara för motor?

23. Started by Herrgård,

Hur breda fälgar/däck får man in i hjulhusen bak? Just nu sitter nå 17"s hiphop fälgar på, men jag vill ha 15"s med bred kant. Jag har provmätt lite och tror att fälgen kan vara 10" bred. Men vad skall det vara för offset och backspace? Och varför används offset när man kan justera med backspace? Eller tänker jag helt fel? Däck, kan det funka med 255-60-15?

24. Started by sigge bolmer,

Hej Är det någon som har tips om tillvägagångssätt om byte av värmepaket på en GT 88 Cab med AC? Har hört att detta ska vara ett vanligt problem med läckage på dessa modeller. Tips mottaget tacksamt Mvh Sigge

25. Started by Wesslau,

Tänkte dela med mig av min ombyggnation av inredningen i min 88's GT. Hade kollat mycket på Rear-seat-delete-kits från Usa, och konstaterat att dom var för dyra... Så lösningen fanns hos den lokala träfösäljaren och den lokala mattförsäljaren. Håll till godo!

• 6 svar
    • 2,2k visningar