Jump to content

Mustang 1974-1993

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1974-1993

1. Started by fishface,

Frågar om ett nytt problem som uppståt under renoveringen? Jag har byt ut min läckande servo pump mot en ny, men nu verkar det som jag ej hjälp av pumpen tung styrd som in bomben. Vad kan det vara för något problem som spökar nu? Har försökt att lufta den men verkar ej att hjälpa. Snälla hjälp mig mvh Håkan

• 0 svar
    • 1,5k visningar
  2. Started by convertible90,

Hej, Tänkte sänka framvagnen med ca 1" på min 1990 GT. Kapa/byta fjädrar? Tips och idéer mottages tacksamt. /Lasse

• 16 svar
    • 4,1k visningar
  3. Started by Rosten,

Vart får man tag på bra väghållningsprylar till en 75a? (I USA) Jag har pratat med SFRO och jag skulle utan större problem kunna bygga om mussen från 6an till att bli godkänd med V8 på 200-300kw. Beroende på bromsar och övrig väghållning på bilen. Bromsarna funderar jag på att plocka komplett från en annan bil. Så just nu letar jag efter en lämplig bil. Problemet är att jag har noll koll på nyare bilar. Så tips är alltid välkomna. Attt modifiera saker är inget problem då jag numera har en rätt bra verkstad och att jag jobbar som yrkeslärare (CNC) . Efter massa år som vertygsmakare. Har för massa år sedan byggt ett antal Choppers och plockat ihop en hotrod. Men dom senast…

• 19 svar
    • 4k visningar
  4. Started by Calle,

Vad är det för skräp som sitter under vänster framskärm mot torpeden? Vill ta bort! Calle

• 14 svar
    • 3,3k visningar
  5. Started by Jakob Cmc 1879,

Hej Jag har en -74 Ghia som är svensksåld och jag undrar vad det var för sorts radio som satt i bilen från början, den har inte original nu iaf. Har build sheet men inget är förkryssat där vilket borde innbära att det är den enklaste modellen som bilen utrustades med. Men vilken modell var det? bara AM eller AM/FM? bandspelare också?

6. Started by mustang65,

Hej! Har en fråga om säkerhetsbälten fram på min GT cab-88. I helgen satt jag och rengjorde bältena fram, ryckte i dom och upptäckte att dom stannade inte . Tog lös hela kittet röck och donade lite och upptäckte att om jag vickade på själva rullhållaren så stannade bältet . Är det någon som varit med om detta fenomen och har något bra tips hur jag fixar till bältena, det blir väl en tvåa på besiktningen. Fråga två Är det godkänt att sätta midje bälte från en 65 Mustang i min -88 GT cab?? Har ett par liggande ifall att jag inte får till bältena i -88an Tack på förhand God Jul Önskat Robban i Luleå

• 4 svar
    • 2,2k visningar
  7. Started by convertible90,

Är det någon som känner till hur mycket som är gemensamt på Mustang 87-93 och Lincoln Mark VII 87-93? Motor 5.0?, Aut-låda? Bromsar mm. /Lasse

• 1 svar
    • 1,7k visningar
  8. Started by Wesslau,

Precis som titeln lyder. Är på gång att byta ut hela avgassystemet på min 88:a, även headers. Är det 2,5" som gäller eller är det värt att gå upp på 3"? Hur mycket påverkar detta ljudnivån? Motorn är tänkt att kompressormatas så småningom. //Björn

• 3 svar
    • 1,9k visningar
  9. Started by Laslo,

Det finns nu en färskstartad Mustang II-group på facebook. Alla MustangII/Facebook-människor, anslut eder.

• 0 svar
    • 1,2k visningar
  10. Started by DTS Development,

Så har jag äntligen hittat en Mustang 75a coupe ,väldigt fin i plåten och bedrövlig i lacken . Men till min stora förvåning hade bilen ac som endast verkar behöva lite påfyllning av gas. Vet ni om det finns något ställe i Sverige som kan ordna matta och diverse inredningsdelar,dörrhandtag,fönstervev mm? MVH Martin

11. Started by mustang65,

Hej! Idag har jag kollat kompen och blev väldigt förvånad!!!!! Nästan 12 kg i alla cylindrarna +/-4 hg, så det får jag vara nöjd med. Men 12 kg är väl högt???? Orginal är väl 9.2kg???? Antingen är det fel på kompmätaren eller så måste det vara något med topparn eller vad tror ni???? Hur som helst är det ju det viktigaste att det är hyfsat lika komp mellan cylindrarna. //Robban

• 2 svar
    • 1,4k visningar
  12. Started by mustang65,

Hej Hittar inte bränslefeiltret på min GT-88, vart sitter filtret? Mvh Robban

• 3 svar
    • 1,7k visningar
  13. Started by BlackSab,

Hejsan! Funderar på att köpa en Mustang Mach II årsmodell 74. Har kollat runt lite och de verkar vara svåra att hitta, finns det inte så många av dem kvar eller? Vad bör man tänka på innan man bestämmer sig för att köpa den? Finns det något värde i den? Jag vet att startmotorn är paj och behöver bytas. Tacksam för alla svar :wink:

• 14 svar
    • 4,1k visningar
  14. Started by Quarez,

Jag har tänkt köpa en musse II:a -74 men den saknar lite delar som skärmar, lysen, sidorutor och stötfångare. Det sitter en 6:a och manuell låda i den. I övrigt skapligt skick! Undrar vad bilen kan vara värd efter man fixat den, är den värd renovering? Priset killen ska ha för den är 4000:- (kanske prutbart något) Tveksam... behöver råd!! /Mats

15. Started by mustang65,

Vattentemp. mätaren rör ej på sig den är ibotten, har ohmmätt givaren som sitter framför insprutningen (antar att detta är vattentempgivaren) och den ger utslag på ohmmätaren. Har även varmkört bilen och mätt igen den igen och den visar mer ohm. Den verkar ok. Det sitter även en givare på slangen som går till värmepaketet i bilen...har dessa två något samband? Har även mätt voltmätt kontakten och den visade 1,5volt vet ej vad det skall vara för värde men jag tycker det verkar lite lågt (ren gissning). Har även ohmmätt själva mätaren i instrumenthuset bara för att kolla, testade på dom tre stift som stack fram och det vart utslag på alla tre i olika kombinationer, tanken …

• 1 svar
    • 1,6k visningar
  16. Started by Sebastian,

ok. nu kommer det. bild på min nyinköpta Musse. Håll till godo. samt var hittar jag motornumret? //s

• 7 svar
    • 2,5k visningar
  17. Started by Zlam,

Hej ! Söker Tanklock & Backspeglar till min Musse! Beg eller nytt! Någon som har tipps var man kan hitta detta? Bor i södra sverige. Var backspeglarna lackade eller kromade? sitter svart olackerade på nu som inte ser original ut! / Sammi

18. Started by Sebastian,

Undrar lite: har en Mustang II på g för runt 25 tusen. Den verkar vara sänkt i framvagnen. är det svårt att fixa? Framrutan har en stor spricka, finns det något smart (billigt) sätt att byta den? Vad ska jag kolla på som kan gå sönder? är det ett bra köp? den är lackad i grå primer. Vad kostar det att lacka den? ideér? //Sebastian

19. Started by Laslo,

Såhär hade nog inte jag gjort om jag ville piffa upp min MustangII. :-)

20. Ser at det er forskjellige delenummer på Caster Camber plater til 1979-1989 og 1990-1993. Hva er forskjellen? Er det forskjell på innfestingshullene i støtdemper tårnet? Har et Ford Racing (M-18183-G6) sett, som er spesifisert til 1990-1993, som jeg har forsøkt å montere på en 1988. Får montert de, men med Eibach senke fjærer får jeg bare negativ Camber. Er dette fordi platene er til 1990-1993 eller har jeg et sett plater som uansett ikke er egnet (kan se ut som dette er en gammel type med mindre justerings muligheter)?

21. Någon som har en länk eller lust att lägga upp en bild på en sprängskiss över spindeln/navet? Går och klurar på hur jag skall göra min 5-bult konvertering och det hade underlättat med en sprängskiss att titta på. Funderar på att använda volvoskivor och ok, billigt och bra. Mustang II, 1975.

• 2 svar
    • 1,7k visningar
  22. Started by PonyPower,

Ja, här kommer då motortråden... Vilken motor skall man då stoppa ned i bilen när man väl har fått hem den? (Se min signatur) Jag har planer på ett riktigt monster men den måste ju komma igenom regbesiktningen först av allt. Om man tar en Cobramotor ('96-'98 ) så är de en sugmotor på 305hk som med lätthet kan moddas för kompressor. Alternativet är en '03-'04 med kompressor från fabrik, men då har vi ett problem -> den motorn har 390hk i originalutförande vilket blir svårt at få igenom regbesiktningen med en så liten och lätt bil som en mustang II. 390hk -> ca. 290kW -> En bil som väger drygt 1900kg. Mustangen väger som bekant i området kring 1300kg. Även om den …

• 34 svar
    • 6,9k visningar
  23. Started by ThomasFB,

Vilka Fox- modeller hade 5 bultade hjulnavar/fälgar som original? Verkar vara väldigt många ex. med 4 bultade....

• 12 svar
    • 3,4k visningar
  24. Started by PonyPower,

Var kan jag få tag i justerskruvar för strålkastarna till min '75 Musse?

• 1 svar
    • 1,3k visningar
  25. Started by Lars Oscarsson cmc383,

Hej. Jag har skaffat mig en Mustang LX93 med FYRBULTADE fälgar. Jag undrar om det är någon som kan eller vet vilka andra bilmärken som har samma typ av fälgar.

• 12 svar
    • 4,3k visningar