Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Som helt ny Mustangägare blir jag lite nervös när jag ser att det läcker olja i framkant på min 5.0 gt 1994. Oljan rinner ut bakom det nedersta hjulet som serpentinremmen löper runt. Det ser inte bra ut, för det är nedersta delen av motorn i framkant. Det är ganska mycket olja. Jag har inte vågat köra med den sen jag upptäckte det. Motorn går dock väldigt fint. Mvh/ Johan
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej Jag har som sagt problem med att abslampan(även lampan på tracksknappen) lyser hela tiden. Kollade felkoder på ford där det varnade på h f givare. Givare bak ca 1.6k ohm Givare fram ca 1,7k ohm (verkar normalt)även hf) får dock ingen spänning när man snurrar hjulet. ABS blocket får spänning och jord. Bromsljus bak är lite hobbykopplat, har plockat kontakter och lampor. Bilen är en gt-04 Har kör förbud så mycket tacksam för svar MVH /Jocke
-
- 8 svar
- 2,3k visningar
-
-
det kommer tillkomma lite info om cobralysena för 99-04 i webupplagan, och bilder.. Snart lägger vi ut ett MYCKET efterfrågat mektips på vår hemsida, men här får ni en försmak redan nu. Såhär sverigekonverterar du din Ford Thunderbird 1992-1997, Lincoln Town Car 1992-2010, Ford Mustang 1994-2004 Tänk på att det är viktigt att du gör en korrekt och godkänd Sverigekonvertering på din bil. Det är inte bara din bil det handlar om, utan även dina medtrafikanters säkerhet. Din bil måste synas, på samma sätt som du vill se andras bilar. Du behöver: 2st Hella LED positionsljus, 2PF 959 590-411, 2st Swelight 13025A eller 13025CA (A = orange glas, CA = klarglas), Klockerholm 55200…
-
- 7 svar
- 2k visningar
-
-
Hej dum fråga kanske bara att testa men jag ska byta bensinfilter. När man släpper på det bef filtret rinner det då sås hela tiden eller är det bara bensinen i filtret och några droppar i slangen som kommer ut ? Vill inte ha 50 l bensin på garage golvet
-
- 14 svar
- 2,3k visningar
-
-
Har en 03 Cobra som kopplingen har börjat kvittra på, Inte alltid men ganska ofta. Lägger jag foten på kopplingen och bara anlägger lite tryck så slutar det. Misstänker att urtrampningslagret är slitet. Om jag har fattat rätt så behöver jag ny throwout bearing och ny retainer sleeve. När jag ändå håller på så tänkte jag byta koppling till en med 26 spline inför framtida effekt ökning. Där finns det mycket att välja på, RAM, Spec, McLeod, Centerforce. Någon som har erfarenhet/synpunkter på någon av dessa. Den skall vara körvänlig men även klara mycket effekt. //Danne
-
- 0 svar
- 930 visningar
-
-
Har precis inskaffat en SVT Cobra '96 och har lagt märke till ett konstigt pipande ljud. Det kommer inte varje gång man kör men ganska ofta. Det piper till 5-6ggr, blir en pause och sen piper de till likadant igen. Låter som en stereo kan göra ibland när man stänger av men de verkar inte ha något med den att göra. Kommer från instrumentpanelen nånstans Inga varningslampor eller liknande tänds heller så frågan är ju vad det kan vara?
-
- 7 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej! Hittade denna Saleen bilen på Ebay. Hur svårt är det att besiktiga en sådan i Sverige? Hade själv problem med min egen Saleen 2005:a. Ser bra ut på bilderna tycker jag.Priset är bra tycker jag. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Mus ... vi-content Skickar länken:
-
- 2 svar
- 918 visningar
-
-
Har precis hittat och lagt handpenning på en cobra i staterna. Bilen är helt stock så min undran är vilka grejer ska jag sätta på för att få ut mest ur ett steg 1 kit. Vilken pulley? Cai el Rai? mappning ? System? Kom med förslag finns ju så mkt att välja på Kommer lägga ut bilder på bilen så fort jag fått hem den Längtar
-
- 40 svar
- 5,9k visningar
-
-
Funderar på att köpa en GT-04 d.v.s 305 hästar...men skulle gärna vilja trimma den till 350 hästar..... och funderar hur långt man kommer med avgassystem(+racecat), sportfilter och någon chip/predator historia.... vad kan man räkna att få ut av det?(utan att överdriva givetvis). Bilen är dessutom aut med det ska väl hålla för en sådan "liten" trimning?
-
- 29 svar
- 5,7k visningar
-
-
Skulle vara väldigt tacksam om nån kunde hjälpa /maila mig elshema som visar elektroniken på en 94 mustang 5.0 HO motor.Ska montera den i en -65 fastback och har en kille som ska hjälpa mig med att bygga mig en data box till bilen och behöver veta detta för att kunderlätta programeringen. Tack på förhand. c.stridsberg@brevet.nu
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Min mustang gt cab 95 med 5.0 ho sticker upp i värme när jag kör i 80km o upp åt. Om man håller sig under den hastigheten så står nålen rakt upp men när det börjar gå fortare så rör den sig med smygande fart åt höger har inte vågat köra nålen längre än till början av L i normal sen blir det på med varm luften och sänka farten. Kan det vara att jag skall byta termostat har den gett sig. Skall man i så fall byta till en 160 f ? Tacksam för svar.
-
- 11 svar
- 2,3k visningar
-
-
Finns det några anndra typer av dimjus mot våra orginal som sitter på ? / Henrik
-
- 0 svar
- 815 visningar
-
-
Sprang på denna i Falun idag, va tvungen o ta massa bilder.
-
Hejsan ! Min ABS lampa lyser och jag har kollat sensorer vid hjul etc. Jag förstår inte var kabeln och sensorn delas någonstans. Jag tror att det felet måste sitta vid någon sensor. Kan man inte mäta spänning etc. vid sensorer om man snurrar på hjulet ? Vilka värden skall det i så fall vara och var delar man som sagt sensorn från kabeln ? Bil funkar utmärkt för övrigt.
-
- 9 svar
- 1,8k visningar
-
-
har nu möjlighet att byta ut trötta v6 mot en v8 ifrån en bullitt GT vad är det för regler eller vad krävs för att byta ut motorn ifrån v6an till 8:an (bromsarna ifrån bullitt/cobra är redan installerade 13" ventilerade bullit fram cobra bak) MVH Shayer
-
- 5 svar
- 2,7k visningar
-
-
Tycker mig höra ett högt vinande ljud baktill, kan det vara bensinpumpen? Är det normalt att man hör den tydligt eller är den på väg att packa ihop? Låter osexigt och irriterande tycker jag.
-
- 8 svar
- 2,5k visningar
-
-
på förarsidan på min 94 GT cab har gett upp. Går inte att dra ut och antar att den måste bytas ut. Är det någon som har erfarenhet av detta problem. Kan det gå att laga på något sätt. Verkar vara svårt att få tag på, skall tydligen vara samma på cab 94-98 och dom ska vara svarta. Verkar inte helt lätt att få tag på heller, måste nog försöka hitta beggade i USA. Något tips på något företag som säljer beggade delar på export? Tacksam för alla tips.
-
- 30 svar
- 4,6k visningar
-
-
jag har köpt ny motor men får inte caben att gå upp å ner ändå.fast motorn fungerar . hjääääälp vad kan vara felet bilen är en mustag gt cab -94
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Halloj Hur mycket bensin ryms det egentligen i tanken på en 98:a? Visst, tankvolymen kan jag slå upp i manualen eller liknande. Det jag undrar är hur många liter ni andra kan göra av med innan det blir problem? Jag själv kan förbruka ca 30-35 liter, sedan får jag problem vid accelerationer m.m. Dvs det kommer inte fram tillräckligt med bensin vid fullgas. Ska det vara såhär? Är bensinpumpen kass? Finns det något "sugrör" som skall petas ner längre i tanken? Kan det bli luft/vakuum i tanken som ställer till det? Som alltid tacksam för svar och tips från er andra med mer/längre erfarenhet av musse-bilar.
-
- 10 svar
- 1,7k visningar
-
-
skulle va kul med lite bilder !! funderar på att köpa men vet inte om det blir förstora hjul!!! 20x8.5fram 20x10 bak. Någon som har eller haft!!!
-
- 4 svar
- 1,6k visningar
-
-
Har nån lite prisuppgifter på hur mycke ni betalat för koppling byte på en -00 mustang v6 eller GT spelar inte så mycke roll samma låda nästan
-
- 15 svar
- 2,1k visningar
-
-
Jag slängde ett getöga på reg beviset på pållen via nätet idag och döm om min förvåning där stod det att jag får dra 1500 Kg. Jag trodde man bara fick dra typ 3-400Kg, vad stämmer igentligen. Någon som vet. MVH Lasse.
-
- 23 svar
- 3,9k visningar
-
-
Hej hej Har äntligen köpt en riktig bil och hittat hit Men då över till mitt problem har läst en hel del på forumet här och verkar finnas en hel del av just de ämnet jag tar upp här men jag hittar inte just det jag vill ha så vi prövar!! Jag vill alltså veta var man hittar ett par godkända strålkastare med godkända parkeringsljus och i halvljuset vill jag antingen ha H4 eller H7 Sockel med A-symmetrisk linje alltså inga sealed beam. Och sen ska passformen vara minst lika bra som original för jag har sett att det finns olika halvljus därute med kass passform. Med Vänliga Hälsningar Christoffer
-
- 1 svar
- 915 visningar
-
-
Det här ämnet har säkert diskuterats många gånger, men istället för att söka igenom massa trådar för att få svar på alla mina frågor så är det lättare för mig att skapa ett nytt inlägg. Först, bilen: 1999 GT V8 med manuell låda. Vad ska jag ha för kit? Vilket är det bästa kittet på marknaden? Jag är ute efter något som är lätt att montera, där allting medföljer och gärna ger vettigt med effekt. Har kikat på Vortechs kit, dom finns ju med V-3, intern smörjning, detta låter jäkligt vettigt. MEN, då finns det bara från 2000 till 2004, kan jag lägga ett sådant i min bil, trots att det är en 1999, eller måste jag skaffa ett kit för just 1999? Finns det andra kit med typ intern…
-
- 12 svar
- 2k visningar
-
-
Undrar om det är någon i Uppsala trakten som kan ställa upp med att låna ut sin maf sensor några timmar då jag vill kolla om min är hel eller inte. Måste vara en 02-04 års modell vill helst inte köpa en ny för 3500:- bara för att testa Eller är det någon som ha en liggandes över ?/ Henrik
-
- 13 svar
- 2,6k visningar
-