EL, Tändning, Data 1964½-2004
Elfrågor på årsmodell 1964½-2004
931 topics in this forum
-
Hej Fick precis startproblem med min 67:a , 6:a När jag försöker start så rasslar det bara i startreläet ,startmotor rör sig ej , Batteriet är fulladdat, och jag har även bytt startrelät för säkerhetsskull. Kan det tänkas vara solenoiden i startmotorn som krånglar eller ? Har ni något förslag på vad göra?? Tackar på förhand
-
- 11 svar
- 2,4k visningar
-
-
Vart sitter Bromsljuskontakten på en -67 ?. Får inte dom att fungera .
-
- 24 svar
- 6,2k visningar
-
-
På en 68:a är det enklast om man lossar instrumentpanelen (mätarna) iaf. då kommer man lätt åt den. Vet inte hur det är på din modell…
-
- 5 svar
- 1,9k visningar
-
-
Hej, Mitt batteri och generator är ett par-tre år gamla, laddrelä troligen original. Battiet kokar varje gång jag kommer hem efter en runda men jag har inte märkt av några andra problem. Ända tills jag skulle åka till Velodromloppet i helgen... Vid Södertälje gick först temp, oljetryck OCH bränslemätaren i botten varpå jag svängde åt sidan för att stanna. Då återgick instrumenten till normaltillstånd. I Sparreholm var det dags för fika, jag stannade och stängde av bilen. När jag skulle starta igen var batteriet tomt. Jag misstänker överladdning som till slut har sabbat batteriet. -Är det ladd-reläet (+naturligtvis batteri) som ska bytas? -Vad ska laddströmmen egentlige…
-
- 22 svar
- 4,7k visningar
-
-
på min -94a, som tydligen vart intagen 99 är Blinkerserna Flyttade till Backljusen , och backljus skippades .. Nu Blinkar det med en för hög frekvens .. några gånger har den tydligen blitt kuggad för det hos SBP, någon som har en bra lösning på detta .. är själv "tummen mitt i handen" på detta och vill inte gärna bränna upp Pärlan, Någon som är bra på detta och bor i närheten av västra dalarna, ?? vi kanske kan komma överens på ett bra sätt Sedan Dimljusen .. Bak verkar de vara Bortkopplade Helt, , fram är de konverterade till positions/parkeringsljus .. har en Haynes Bok där det är inritat med Blyerts. vad som gjorts .. men i Bilen ser det ut som Fan med…
-
- 6 svar
- 2,1k visningar
-
-
Har en 73:a som inte vill funka helt OK Varvräknaren reagerar men visa bara lite och aldrig mer an några hundra varv så något har ju gått snett. Innan jag börjar grotta med detta vore jag tacksam om någon har råkat ut för något liknande och kan ge tips. Annars är det bara att ge sig in under panelen och gräva. Funderar lite på dålig jord
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej Är ju på jakt efter en reservfördelare till min Mustang 289 för att ha i reserv om min beställda ignitor pajar. Har hittat en på ebay med nr C3AF-12127-AG ska enl annons passa till galaxie -63 med 289. Den bör väl passa på min maskin? Mvh Håkan
-
- 6 svar
- 2k visningar
-
-
Någon som vet var man får tag i ett blinkersrelä till min bil. Frekvensen på blinkningarna får vara mellan 40-140 slag i minuten, men min ligger på 160 cirka. Jag behöver då lite mer motstånd för att få ner frekvensen.
-
- 4 svar
- 1,8k visningar
-
-
min mach460 stereo med inbyggd cd-växlare vill inte svara på kommandot eject. vad göra för att få ut skivorna? samt kunna fortsätta lyssna cd...... går det laga "knappen" eller måste ny stereo köpas. kostar mkt? kan jag byta mot en eftermarknad? uppskattar svar på denna luriga fråga.... tack
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hejsan har som sagt ett problem, började med att ja hade allt lyse utom halvljus, sen igår bytte jag hela ljusomkopllaren inne kupen(den som man drar ut) fortf inget resultat, efter mkt om och men hittade jag ngn form av relä eller dyligt framme i motorn dit det gick kablar från bägge strålkastarna så ngt måste det ju vara, tog upp locket varvid det "tostrade" till lite , sen hör och häpna funkade inte heljuset heller, nu e de bara parkeringen som funkar, och stereon la av åxå och bränslepumpen (elpump) men efter ett tag när ja pillrat lite på säkringdosan under ratten så funkade stereo och elpump som vanligt men fortf inget heljus,halvjus? var sitter tex strålkastar strö…
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej! Måste montera nytt batteri till Mussen men har inget polfett hemma! Har vanligt fett och kopparpasta att tillgå. Vilket av dom? Eller kanske helt utan när inte polfett finns? Önskar snabbt svar då Mussen måste startas efter att styrservons fördelningsventil renoverats. Darne
-
- 3 svar
- 2,8k visningar
-
-
Hej! Har kollat runt lite på spridare på ebay, och på en del av spridarna som är till salu står det: They're high impedance injectors, so they're a great option for your Mustang or Camaro. Alltså högt ohm tal- vad är det bra för och vad ska man ha???? //Robban
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej Har köpt en Mustang -65 med 289 aut. och det är lite orolig tomgång på den, lite svårt att beskriva men det känns som den missar ibland. Det sitter ett gammalt brytarlöst system på den (bifogar bil.). Så jag tänkte tt för att utesluta det så köpte jag brytare och kondensator för att testa o byta. Men orginal brytare passar inte i fördelaren, bifogar bild på den. Någon som sett någon sådan här eller har några felsökningstips? Vad kan det vara för fördelare. Finns kvitto på att motorn är bytt -97. Förgasaren är en Holley 80222. Mvh Håkan Lindahl
-
- 4 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hejsan Detta är min senaste elektriska uppfinning Det är ju en kopia av det som finns att köpa till din kasettspelare i bilen. En kasettillsats med ett inbyggt tonhuvud som alltså får kontakt med tonhuvudet i din kasettspelare i bilen. Sådana finns ju att köpa till de som har kasettspelare i bilen och vill använda yttre CD spelare eller MP3 spelare. Fungerar skitbra i min Renault just nu. Det jag har gjort finns inte att köpa vad jag vet. Marknaden är väl heller inte stor . En likadan adapter fast till en Stereo 8 alltså. Vad behöver man? Jag använde en radioconverter till stereo 8. Det fanns alltså stereo 8 spelare förr i tiden som inte hade radio i sig. Då hade man en…
-
- 3 svar
- 2,4k visningar
-
-
Någon som vet var denna ska sitta? Mustang-73 köpt i delar, lite svårt när man inte skruvat isär själv... Svart sladd med gula dots. Parallelt med denna finns en gul sladd som jag tänkte sätta på plus från generatorn. Vad tros om det? Har du kanske foto på sladdarna bakom generatorn och på sladdarna kring laddrelä och startrelä. Jag har elschema, men kan inte tyda vad det är för slags grej, och var den ska sitta.
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
hej!! vad ska det vara för avstånd på brytarspetsar till en 302???
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hallå!! Nu har min sevicelampa tänds igen .Kopplade ur batteriet förut då försvann den oranga lampan. Tips var man kan få den släckt i skåne.Har kollat oljan den ser bra ut .Vet ej när bilen fick service senast .Inga stämplar i seviceboken. Kan man lämna in bilen på Ford i Sverige och få det fixat? Tacksam för svar. Evert cmc 1622
-
- 3 svar
- 2,1k visningar
-
-
Detta gäller en -00 Gt. ABS-lampan lyser ibland och slocknar av sig själv under färd. ibland lyser den inte alls. Det ligger inte några felkoder i datorn. Alla kablar ser hela ut, och skulle det var anågot brott eller glapp så borde det välan bli en felkod?. Några tips?
-
Halloj allihopa! Ny här på forumet men d känns som jag har hittat helt rätt ställe Håller på å försöker få liv i en Cougar -68 med en 302 EFI motor å då har hela kabelhärvan hängt med från donatorbilen (Ford Van -88) så nu undrar jag om nån har nån bra å enkelt recept på hur jag ska fixa flytande blinkers bak som d är orginal? Nån som byggt nåt eget med egna relän kanske? Grymt tacksam för svar
-
- 2 svar
- 2,3k visningar
-
-
HEj igen! Har varit till en kompis idag som har en felkodsavläsare och läste av lite koder. Fick följande koder: 13 cannot control rpm during er self-test low rpm check 42 No hego switching detected always rich right side 92 Hego sensor circuit indicates systen rich left side Har byt till nya lamda sonder och tpsen är ny och inställd, vad är felet?? Ska inte lamda sonderna skicka signal till datorn: det är fet blandningn dra ner på soppan??? eller??? Är det någon som har en aning??? MVH Robban
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
fick motorstopp mitt i stan där jag bor. öppna huven och började kolla kontakter osv eftersom jag precis tagit fram bilen för sommaren och då va det lite kontakt problemer pga rost och annan skit på bla kontakterna till start reläet. då kom det fram en snubbe till mej som visade sej vara mekaniker och entusiast själv. han hadde inte jättestor erfarenhet med just mustang men många andra modeller. symptomen jag har är att jag får alla ljus och sånt att lysa men när jag vrider tändningen så händer ingenting... inte ens ett litet "klick" da snubben börjar kolla lite på kablar och sånt så säjer han ... vafan har du haft för dej här!!!?... hela ström kretsen sitter ju bakvänd …
-
- 13 svar
- 3,1k visningar
-
-
Om jag köper ett batteri på 100A, har jag nån nytta av det om generatorn laddar 55A? Kan den ladda batteriet fullt?
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
trenger hjelp til og få av "plast lokk" bak på førersete (to skruer under) men hva så . For og finne ut av feil på el åpning av lås til sete ryggen -- om noen har noen svar -mottas med takk (også på el problem )
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Tjena alla. Jag har ett "litet" problem med mina blinkers. När jag köpte min HT 68 funkade inte blinkers riktigt.När dom väl funka så blinka båda sidorna bak och reläet ticka men efter ca 5-10 sec klicka det inte längre i reläet och blinkersen la av också.så har det hållt på och jag har ingen aning om vad problemet är.Jag kolla lite i säkrings lådan under ratten och såg att en säkring hade gått . Där säkringen sitter står det 14A Accy och i där var säkringen som hade gått en 10A V32(fel säkring?).kan det vara problemet eller är det så att Blink Reläet är paj? Förutom blinkers så funkar inte bensinmätaren,hastighetsmätaren slår 20km/h fel tror jag,Tror inte att olje mätare…
-
- 15 svar
- 2,9k visningar
-
-
Hjälp ! Har en Musse 2001 GT och plötsligt dog bilen när jag nyss vägt den för registreringsbesiktning. Trodde att inertia-switchen var problemet och har byglat denna. Har kopplat batteri parallellt för att få mer kräm. Har spänning till bränslepumpen , men tycker att spänning är låg ( 12 volt ) och startmotorn drar runt motorn, men tänder inte. Försöker lyssna efter ljud som skall höras när pump arbeter, men kan inte höra något ljud. PCM måste tydligen lämna pulser för att bränslepump skall leverera bensin. Skall reg-besiktiga om 2 veckor och börjar bli stressad. Finns det någon som har lite goda råd ?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-