Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 926 topics in this forum
-
Hej alla, Äntligen är Mustangen beställd, 2006 GT Tungsten Gray Är dock lite orolig inför bes, vad som gäller med titel (ägarbevis) m.m. Några tips att tänka på för att den ska glida igenom smärtfritt!? Hälsningar Anders cmc 1205
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej! Någon / Några som har koll på vilken låsmutter till fälgarna man ska ha? Finns det något märke som är säkrare än något annat?
-
- 0 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej! Nu har jag äntligen fått hem min Mustang från Florida. Jag tog in den som flyttsak eftersom jag bott där sen 2004. Hur som helst, jag såg några frågor angående vad som gäller vid registreringsbesiktningen. Jag fick nedslag på följande: Parkeringsljus fram, felaktig färg (får inte vara orange) Sidoljus, felaktig färg (får inte vara röda) - Har dock sett flera Volvobilar med detta... Chassinummer i ramen saknas (ska vara instansat på högersida med 7mm stans) Så nu sitter jag här. Chassinummer och sidoljusen bak kan jag fixa. När det kommer till positionsljusen så verkar en lösning vara att man monterar något temporärt alt använder sig av dimljusen(?). Är det någon som …
-
- 8 svar
- 1,8k visningar
-
-
Tjabba, kom hem från en 10 dagars resa och öppnade upp garaget och backade ut mussen så jädra gott (inget problem med batteriet sen jag började slå av stereon manuellt), men så upptäcker man att längst in i garaget där uppsättningen med vinterhjul ligger var det tomt.... Någon har alltså tagit sig in och snott dom... Synade mussen noga inga repor eller märken på den.... Så är det någon som stöter på en uppsättning aluminium fälger med nokian WR vinterdäck 235/55 17" billigt så kan ni säga till.... Se bild på fälgen:
-
- 0 svar
- 898 visningar
-
-
Fick ett Performance luftfilter från FORD RACING i present av frugans bror. Sånt blir man ju glad av normalt sett..... Ett som man ska byta ut originalfiltret mot. Inget öppet filter, bara ett som släpper igenom mer luft i original-hållarn. Kollade med Persåker som sålt filtret till kompisen om man var tvungen att "tuna" nåt. Nä för fan, det är bara att köra. Frugan tog bilen till jobbet och ringde efter två minuter...... Det stank soppa. Ringde då FORD RACING och deras HOTLINE. Döm om min förvåning när han säger: -Hur fick du tag i det filtret???? Det hade dom haft problem med vid uttestning, och det yttrade sig just i att man var tvungen att "tuna" för annars flödade …
-
- 0 svar
- 862 visningar
-
-
Hm, vad är det för bultmönster osv till en GT 2005/2006? Behöver nämligen ha tag i ett par begagnade plåtfälgar billigt! Har nämligen en uppsättning gamla vinterdäck (odubbade) som ändå skall skrotas, så tänkte, då kan man väl "svarva" det sista gummit med Mustangen innan de slängs /Jocce
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Som sagt hyfsat fet http://www.blocket.se/vi/8343152.htm?ca=23_3_s
-
- 3 svar
- 967 visningar
-
-
Är det någon som har bytt till ett "open air" filter. Efter bytet uppkom det ett missljud, ett ylande som om ett löphjul var glappt. Kan det vara luftpumpen som hörs eftersom orginal filtret ljudisolerade åt det hållet förut, några ideér ? /Janne
-
- 7 svar
- 1,8k visningar
-
-
Är det nån som har koll på vad det är för färg-kod på Tungsten Grey? /Jocce
-
- 2 svar
- 979 visningar
-
-
Ursäkta språket, men FAN OCKSÅ! Skulle ta bort alla fula klistermärken Ford klistrat överallt i bilen, och de på rutorna gick juh toppenbra med lite hjälp av värmepistol och t-röd. Sen skulle jag (efter att ha läst lite på mustangforums.com att det gick bra) ta bort de fula klisterlapparna där de varnar för Airbagen (som sitter på solskydden). Började på passagerarsidan, försiktigt försiktigt med värmepistolen och drog lite lätt, såg att det blev lite klister kvar på "tyget", så värmde lite mer, toppen nu lämnar den inga märken och fortsätter så och går bra, så är ca 2/3 av lappen borta, så fortsätter försiktigt, så "fjupp" så lyckas jag bränna rakt igenom tyget på solsky…
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
Nån som har inredningsfärgen Dark Charcoal på sin Musse? Skulle gärna se bilder på den isåntfall! /Jocce
-
- 4 svar
- 1,6k visningar
-
-
Tjenare alla här på forumet och tack för alla goda tips ni ger, har precis fått min GT Cab och är överlycklig. Men några små fel retar jag mej på rejält. Handtagen på utsidan återfjädrar inte hela vägen, vilket i förlägningen förmodligen gör att vatten kan tränga in i dörrarna. (inget bra i sverige) För att inte prata om när man skall tanka, in på stationen av med solglasögonen, 15 minuter senare när alla tror man tankat en Boing 747 ger man upp och går in och betalar för sina 30 liter man lyckats lura ner i tanken. Jag vet att detta är ett problem som har belysts tidigare men tycker inte jag har hittat något bra svar. Finns någon Bilverkstad som man kan lämna bilen till …
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej! Som ännu inte mustangägare (bilen skeppas från Texas på torsdag) är det kul att kolla runt på olika Mustang-siter. Såg att det diskuterats en del om stripes på forumet. Hittade denna amerikanska site som visar hur olika stripes tar sig ut på olika lacker. Hoppas det kan hjälpa någon. http://bradbarnett.net/mustangs/timelin ... tripes.htm
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Ny på forumet! Jag har just hittat en begagnad Mustang GT -05 hos Stefan Ernryd AB i Stockholm. Någon som har några erfarenheter av den handlaren? Säljaren verkade ju ha bra koll, och så, men för en stor utgift så vill man ju gärna vara säker på att det inte blir problem...
-
- 6 svar
- 1,7k visningar
-
-
Rullade lite igenom stan igårkväll, och hamnade bredvid en Supra MK4 meed STORT avgasrör. Detta var på Sveavägen, och vid 4 rödljus så vann jag ALLA racen Snackade med honom vid 2:a eller 3:e rödljuset, 600 hästar med gatmappningen, Singelturbokit m.m. Dock hade han svårt att få ner effekten i backen, spann en hel del, samt att han måste juh få upp Turbotrycket för att effekten skall komma, vi med V8:a har juh effekt/vrid från botten Kan dock säga att hade det vart längre sträckor så hade han troligen vunnit ganska stort, men 4 chanser fick han, och jag plockade alla trots att jag spann bort mig lite också, så jag är ganska nöjd! /Jocce
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
Ford Racings nya trimpaket. Kan de va nåt å ha? Jag är lite intresserad av FR1.
-
- 5 svar
- 1,2k visningar
-
-
Ford har kommit med ett par specialare av Mustang för att bemöta kommande konkurrens. Själv gillar jag California Special: http://www.bilsport.se/news.php?id=35555 Vad tycker ni?
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Rullade lite igenom stan igårkväll, och hamnade bredvid en Supra MK4 meed STORT avgasrör. Detta var på Sveavägen, och vid 4 rödljus så vann jag ALLA racen Snackade med honom vid 2:a eller 3:e rödljuset, 600 hästar med gatmappningen, Singelturbokit m.m. Dock hade han svårt att få ner effekten i backen, spann en hel del, samt att han måste juh få upp Turbotrycket för att effekten skall komma, vi med V8:a har juh effekt/vrid från botten Kan dock säga att hade det vart längre sträckor så hade han troligen vunnit ganska stort, men 4 chanser fick han, och jag plockade alla trots att jag spann bort mig lite också, så jag är ganska nöjd! /Jocce
-
- 0 svar
- 938 visningar
-
-
Den här filmen är OBETALBAR !! http://www.stangnet.com/Ford-Mustang/Sh ... Video.html När ni tittat, öppna era temporary internet files katalog. Däri ligger filmen om ni inte stängt fönstret dessförinnan..... Klicka i menyn: TOOLS / INTERNET OPTIONS / SETTINGS / VIEW FILES Oftast ligger filerna sist använda i botten !! Varsågoda !! Se och njut !!!
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har lagt upp lite bilder på Mustangen... http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=9074 Lite tomt med bilder under 2005+ Mappen, så lägg upp lite bilder ni andra också! /Jocce
-
- 0 svar
- 744 visningar
-
-
Går det att ändra klockan till 24 timmars visning? (Shaker 500) Har inte hittat den inställningen nånstans. /Jocce
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Blir jag först med kompressor på nya Mustangen? Just nu i dagarna så håller man på att montera en Kenne Bell åt mig, skall vara klar till 1/4. Spännande, kan knappt bärga mig.
-
- 25 svar
- 3,7k visningar
-
-
Tog lite snabba "Före, under & eEfter" bilder på Mustangen när den skulle stripas! Stort tack till Johan Wadén som gjorde ett toppenjobb! 1. Före, framifrån: 2. Före, bakifrån: 3.Johan i full fart med motorhuven: 4. Här hålls det på med den knepigaste biten, mycket vinklar och vrår på bakdelen, med publik och allt: 5. Efter framifrån: 6. Efter, bakifrån: Sådär, lite snabba bilder bara, inga direkt mästerverk rent bildtekniskt, men ville mest visa upp stripningen /Jocce
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
(Klicka på bilden för att göra den stor, annars ser den konstig ut!!) En snabb bild på Mustangen, läs skylten och tolka själva /Jocce ps. Råvaran kanske är bensinen, den slukar en del bensin...kanske lite långsökt? ds.
-
- 5 svar
- 1,5k visningar
-