Jump to content

Vad för tider på 201m


Recommended Posts

Hej.

Jag körde med min mustang gt 95 på strippen.

Jag körde som bäst 10,59.

Bilen är helt orginal och manuellt växlad.

Jag måste säga att det var lite pinsamt fick stryk av volvo turbosar som var orginal.

Går dem verkligen inte bättre.

Allt klaffade kanon inget direkt släpp i starten och växlarna satt där dom skulle.

Vad har ni andra för tider?

Link to comment
Share on other sites

men min går nog inte mycket fortare känns det som.....

Den självdör ju om man försöker varva mer än fyra..... Men jag har i alla fall kört i från en och annan Volvo :D

Men förlorar mot alla j-a japanska tryck-och-pys bilar....

Kompressor nästa år!!! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag körde med min mustang gt 95 på strippen.

Jag körde som bäst 10,59.

Bilen är helt orginal och manuellt växlad.

Jag måste säga att det var lite pinsamt fick stryk av volvo turbosar som var orginal.

Går dem verkligen inte bättre.

Allt klaffade kanon inget direkt släpp i starten och växlarna satt där dom skulle.

Vad har ni andra för tider?

Träning, träning, träning. Tester, ändra lite, mer tester osv. Det är inte den som har mest effekt som alltid är snabbast, framför allt inte på 1/8 mile bana. Det handlar om att komma iväg, och ifall tävlingsmomentet mot Volvos är viktigt för dig så är reaktionen av allra största vikt.

Genom justeringar av chassi, men inte mer effekt, har jag sänkt min bils prestanda med 7/10 sek på 1/8.... men det har tagit 4 år...

Lycka till, men ta det lugnt, Det är lätt att fastna för dragracingen... 8)

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Körde Action meet förra helgen. Mustang GT-05 med lite extra pill på.

8.71 på 201m

13.55 på kvartsmilen. 164.31 kph.

Detta var fjärde gången jag provat på bana. Kan verkligen skriva under på att det är lätt att vara expert när man sitter på läktaren, fasen så mycket svårare att sitta bakom ratten.

Link to comment
Share on other sites

Var på Malmby i helgen och körde på strippen och lyckades med:

0-60 fot: 1,985s

201 m: 8,199 s, 140,01 km/h

402 m: 12,685s, 179,58 km/h

Börjar inse att även på min lite "långsammare" bil så är starten A och O för att få till en bra tid. Hade några 60-fotare som var 2,1s och genast sjönk totalen med 3-4 tiondelar.

Roligt är det iallafall !

Link to comment
Share on other sites

Köp en automatare så slipper du träna så mycket. :-- Har man bara bra däck löser sig allting med full gas. 8)

Köra bil eller åka bil..??

Riktiga sportbilar har 3 pedaler.

Nja, om det bara hängde på däcken. Jag har MT ET Streetradialer och dom greppar bra men gasar man för mycket spinner man bort sig på 60-fotaren.

ps. Snabba bilar har 2 pedaler ;) .ds

Link to comment
Share on other sites

Snabba bilar har inga pedaler det är bara att kolla in Flinta

snabbare acceleration eller kortare brommsträcka finns inte.

Jabbaadabbadooooo. :P:P:P:P

MVH Lasse. 8)

Du råkar inte ha hans tidkort ? :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Orginal -86GT, 5sp. 1.86sek 60ft -9.14sek 127kmt ,Dragradial 235/60-15

3.73 utv.

Trick Flow kit, ca 360hk, 1.73 60ft-7.91sek 143kmt, Racemaster,wrinkelwall tires,245/60-15 , 3.73 utv. ( 402m,13.03sek 174kmt, 2.01 60ft med 225/60-15 gatedekk, Interceptor )12.63 172kmt 402m med street legal slicks.

Procharger P1sc. ca 510hk , 1.63 60ft- 7.41sek 158kmt, Racemaster wrinkelwalltires 275/50-15, 4.10 utv. ( ca 11.5sek 402m, 195kmt)

Neste år blir det 6sek timslip ;)

okrle0.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kul att d finns flera som anvænder bilarna,inte bara letar postorder bling och avgasljudstrimmning...

Kørde 8,71 i Karlstad med -06 GT man.Kammar,korta hedders,bbk62,3,90vxl,torqtune och nitto555R.

Lite mer øvning så ska d nog gå fortare...

Fredrik A

Link to comment
Share on other sites

Lyckades med 8,208. 139 km/h på Åland 5/9. 6o-fot på 1,83 bettade bra.åland2.jpg[/attachment:315ys0uq]

Fan 60 foten verkar ha stor betydning jag kör 10km/t fortare än dig men ändå på sämre tid :thumbdown: vad har du för bakdäck som greppar så bra?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...