Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad för tider på 201m

Featured Replies

Hej.

Jag körde med min mustang gt 95 på strippen.

Jag körde som bäst 10,59.

Bilen är helt orginal och manuellt växlad.

Jag måste säga att det var lite pinsamt fick stryk av volvo turbosar som var orginal.

Går dem verkligen inte bättre.

Allt klaffade kanon inget direkt släpp i starten och växlarna satt där dom skulle.

Vad har ni andra för tider?

Vad har ni andra för tider?

6.84 sek med 440-6 + TF727 (hemi specs+manuellt v-hus)+8 3/4".

Har aldrig vågat ta en Ford till strippen, dock :--

men min går nog inte mycket fortare känns det som.....

Den självdör ju om man försöker varva mer än fyra..... Men jag har i alla fall kört i från en och annan Volvo :D

Men förlorar mot alla j-a japanska tryck-och-pys bilar....

Kompressor nästa år!!! :twisted:

Hej.

Jag körde med min mustang gt 95 på strippen.

Jag körde som bäst 10,59.

Bilen är helt orginal och manuellt växlad.

Jag måste säga att det var lite pinsamt fick stryk av volvo turbosar som var orginal.

Går dem verkligen inte bättre.

Allt klaffade kanon inget direkt släpp i starten och växlarna satt där dom skulle.

Vad har ni andra för tider?

Träning, träning, träning. Tester, ändra lite, mer tester osv. Det är inte den som har mest effekt som alltid är snabbast, framför allt inte på 1/8 mile bana. Det handlar om att komma iväg, och ifall tävlingsmomentet mot Volvos är viktigt för dig så är reaktionen av allra största vikt.

Genom justeringar av chassi, men inte mer effekt, har jag sänkt min bils prestanda med 7/10 sek på 1/8.... men det har tagit 4 år...

Lycka till, men ta det lugnt, Det är lätt att fastna för dragracingen... 8)

mvh

Jocke

Körde Action meet förra helgen. Mustang GT-05 med lite extra pill på.

8.71 på 201m

13.55 på kvartsmilen. 164.31 kph.

Detta var fjärde gången jag provat på bana. Kan verkligen skriva under på att det är lätt att vara expert när man sitter på läktaren, fasen så mycket svårare att sitta bakom ratten.

Det är bara att öva . Tror jag åkte 9,2 med min fox när den var orginal ,dock med 3.55 i utväxling ! Vad hade du för slutfart?

Var på Malmby i helgen och körde på strippen och lyckades med:

0-60 fot: 1,985s

201 m: 8,199 s, 140,01 km/h

402 m: 12,685s, 179,58 km/h

Börjar inse att även på min lite "långsammare" bil så är starten A och O för att få till en bra tid. Hade några 60-fotare som var 2,1s och genast sjönk totalen med 3-4 tiondelar.

Roligt är det iallafall !

Tyvärr inget mätt på mussen. 9,04 är personligt rekord i annan bil och vore ju märkligt om inte mustang e lite rappare...

Köp en automatare så slipper du träna så mycket. :-- Har man bara bra däck löser sig allting med full gas. 8)

Köp en automatare så slipper du träna så mycket. :-- Har man bara bra däck löser sig allting med full gas. 8)

Köra bil eller åka bil..??

Riktiga sportbilar har 3 pedaler.

Köp en automatare så slipper du träna så mycket. :-- Har man bara bra däck löser sig allting med full gas. 8)

Köra bil eller åka bil..??

Riktiga sportbilar har 3 pedaler.

Nja, om det bara hängde på däcken. Jag har MT ET Streetradialer och dom greppar bra men gasar man för mycket spinner man bort sig på 60-fotaren.

ps. Snabba bilar har 2 pedaler ;) .ds

Snabba bilar har inga pedaler det är bara att kolla in Flinta

snabbare acceleration eller kortare brommsträcka finns inte.

Jabbaadabbadooooo. :P:P:P:P

MVH Lasse. 8)

Du råkar inte ha hans tidkort ? :P

Körde i helgen uppe i Kiruna...

5.0:a med lite "bolt ons"

9.6x och 120.x i slutfart...

60 fot låg på 2.4-2,5 sek... grymt dåligt fäste!

  • 3 weeks later...

Orginal -86GT, 5sp. 1.86sek 60ft -9.14sek 127kmt ,Dragradial 235/60-15

3.73 utv.

Trick Flow kit, ca 360hk, 1.73 60ft-7.91sek 143kmt, Racemaster,wrinkelwall tires,245/60-15 , 3.73 utv. ( 402m,13.03sek 174kmt, 2.01 60ft med 225/60-15 gatedekk, Interceptor )12.63 172kmt 402m med street legal slicks.

Procharger P1sc. ca 510hk , 1.63 60ft- 7.41sek 158kmt, Racemaster wrinkelwalltires 275/50-15, 4.10 utv. ( ca 11.5sek 402m, 195kmt)

Neste år blir det 6sek timslip ;)

okrle0.jpg

  • 1 year later...

Jag har åkt 8,7sek. som bäst på gatdäck 275or med sämst 60fot av samtliga deltagare och en sluthastighet på 149km/t :roll:

I vinter skall jag införskaffa greppvänligare däck i 305, får se om det hjälper lite på 60foten kanske

Kul att d finns flera som anvænder bilarna,inte bara letar postorder bling och avgasljudstrimmning...

Kørde 8,71 i Karlstad med -06 GT man.Kammar,korta hedders,bbk62,3,90vxl,torqtune och nitto555R.

Lite mer øvning så ska d nog gå fortare...

Fredrik A

Har även testad 402 mtr på Säve med 13,7sek och 175km/t som resultat spann dock ungefär halva repan eftersom det vart klistrad. Bästa resultatet fick jag när jag startede på tvåans växel, gött med drygt 700nm :--

Lyckades med 8,208. 139 km/h på Åland 5/9. 6o-fot på 1,83 bettade bra.åland2.jpg[/attachment:hmkgwhz0]

Lyckades med 8,208. 139 km/h på Åland 5/9. 6o-fot på 1,83 bettade bra.åland2.jpg[/attachment:315ys0uq]

Fan 60 foten verkar ha stor betydning jag kör 10km/t fortare än dig men ändå på sämre tid :thumbdown: vad har du för bakdäck som greppar så bra?

Ja, 60-foten är det som gäller. Kör på MT ET Street radialer 295/45-17.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.