Per Berglund January 16, 2015 Report January 16, 2015 (redigerad) 45år gamla original säkerhetsbälten känns inte så roligt ifall olyckan är framme!Så när jag ändå beställde delar från Summit Racing så chansa jag på ett par nya säkerhetsbälten från dom.500spänn styck är livet värt!Jag måste säga det var helt fantastisk passning!!Bättre än original och jag höll inte på längre än 45minuter så var det klart!!Nästan alla bultar som ingår passade i originalhålen...Bara övre fästets bult som man fick återvinna men den passa perfekt!!Kan ju inte svara för alla Mustanger om det skiljer men jag hade iallafall original bälten från Klippan Sweden med Ford logga....Kanske fanns fler varianter!Sen får tiden tiden och användandet visa om det är någon kvalitet i prylarna vilket jag är inte lika övertyget på! Som sagt rekommenderas!! Safety First!! Ändrade %s av %s (%s) Citera
NackaBosse January 16, 2015 Report January 16, 2015 Helt rätt! Jag har också investerat i trepunkts rullbälten. De två punkts midjebälten som satt i som original kändes inte optimala ur säkerhetssynpunkt. Citera
Cabbe70 January 18, 2015 Report January 18, 2015 Hej.Jag har också en 70:a convertible med midjebälten som jag gärna byter ut. Hur gjorde du med övre infästningen till trepunktsbältena? Vad jag vet såfinns det inget färdigt skruvhål där i bilen./Dan Citera
NackaBosse January 18, 2015 Report January 18, 2015 Det är riktigt, du får borra nya hål. Jag gjorde precis som i denna tråd och ser att du varit inne där också.http://www.mustangclubsweden.org/threads/13945-Säkerhetsbälte-i-cab?highlight=rullb%C3%A4lten Citera
JohnRB January 18, 2015 Report January 18, 2015 Hej.Jag har också en 70:a convertible med midjebälten som jag gärna byter ut. Hur gjorde du med övre infästningen till trepunktsbältena? Vad jag vet såfinns det inget färdigt skruvhål där i bilen./DanHar du de luxe eller standard interiør?mvhJohn Citera
magnusl March 2, 2015 Report March 2, 2015 Finns det någon som säljer dessa bälten i Sverige jag har fästen för lösa bälten i taket ? som trepunkt men de går inte att koppla ihop ? så jag funderar på att köpa trepunkts bälten. Citera
Per Berglund March 4, 2015 Author Report March 4, 2015 Finns det någon som säljer dessa bälten i Sverige jag har fästen för lösa bälten i taket ? som trepunkt men de går inte att koppla ihop ? så jag funderar på att köpa trepunkts bälten.Jag har inte sett det finns köpa i sverige.. Med ett vanligt betalkort är det bara att beställa på Summit och det går fortare än beställa i Sverige.Då kan du passa på ta annat samtidigt. Citera
lmob June 28, 2015 Report June 28, 2015 Hur passar det över axeln, kollade på några andra och de har en liten bältesbit innan det vänder ner, för att få bältet lite lägre vid axeln..https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.andoauto.com%2F1968-73_Mustang_Seat_Belts.htm&ei=QE-QVYmoJ4KiygOZirDABg&bvm=bv.96783405,d.bGQ&psig=AFQjCNGw6rWmCQ0K0MELX1QLQUArpJQG2A&ust=1435607230620110 tror jag fick till länken...rulla ner lite på sidan Harness heter det med bältes snutten..Har mailat dom och fått lite svar men får ej fram om det är styvare vid låsfästet i mitten så inte bältet åker ner på golvet. och ej vad frakten blir till sverige, lite konstig sida där....men bältet verkar bra.. Citera
pools February 14, 2016 Report February 14, 2016 Jag såg att mitt reportage i detta ämne inte längre fanns kvar, så jag lägger in det igen. Trepunkts rullbälten i en cab.doc Mvh. P-O CMC 452 Citera
Patrik Mustang67 April 23, 2016 Report April 23, 2016 Hej per, har följt ditt råd om rullbälten. Har ledsnat på mina manuella 3-punkts. Har dock en fråga. Hur gjorde du med infästningen av rullen.? Hittade du ett hål eller borrade du ett nytt? Citera
lmob April 25, 2016 Report April 25, 2016 Jag beställde från CJ ponyparts, både fram och bak. Hade trepunkt fasta innan. men inte bak, nu är det trepunkt rull överallt. fungerade kanon, enda hålen som behöver göras är till rullen vid golvet bakom förarsätet och i hatthyllan med förstärkningsplåt bakom. Lade även en extra under golvet när jag borrade. fick bocka till den vinkeln så det passade bättre mot golvet och så kom hålet i den dubbelplåten i golvet. ett tips är att när du gör hål i mattan använd en lödkolv så fransar sig inte mattan http://www.cjponyparts.com/seat-belt-3-point-retractable-with-push-button-front-pair-coupe-1968-1973-fastback-1965-1973/p/SBR7-V/ Kolla bara så det inte är kortare än 131 tum, för då blir det kort.. Jag återanvände en liten extra rem som håller ner bältet över axeln som sitter bakom dörren. Citera
Patrik Mustang67 May 5, 2016 Report May 5, 2016 Hej, monterade mina summitbälten men det ena låser ej vid ryck som det andra gör. Verkar också lite skramlig inuti. Dom varnar för att ej öppna dom men med allt strul att skicka tillbaka etc. är det frestande att öppna dom. Nån som har erfarenhet av att öppna rullarna. ? Tacksam för tips. Citera
Per Berglund May 5, 2016 Author Report May 5, 2016 Summit kan ibland vara väldigt generösa och skicka nytt utan att man behöver sända tillbaka. Gör en filmsnutt på YouTube hur det skrammlar och skicka till dom! Notera att det är väldigt noga med hur du monterat rullen...De får inte luta och viktigt att de är monterade 90 grader i förhållande till markplan Gjort enligt instruktion? Citera
Patrik Mustang67 May 5, 2016 Report May 5, 2016 Ok, jag testar att ringa dom. Dom var monterade enligt instruktion. Citera
Patrik Mustang67 May 16, 2016 Report May 16, 2016 Hej, eftersom jag handlade dom via en kompis i Detroit så ville dom att jag skickar över den trasiga och sedan får kompisen det nya bältet. Man har ett trasigt bälte i handen så det är frestande att försöka fixa detta istället för allt extra strul. Är det nån som vet nån som möjligen kan reparera detta? Tips välkomnas. Citera
Patrik Mustang67 September 3, 2016 Report September 3, 2016 Fick nya bälten efter jag skickade det trasiga. Snabbt och effektivt. Summit är toppen. Citera
miljoKent April 19, 2017 Report April 19, 2017 Enda problemet är att dom är så satans korta - stolen behöver vara längst bak för att räcka till o jag är ändå normalbyggd Citera
willomannen February 21, 2018 Report February 21, 2018 Har inga bälten i min 66:a är det förberett för bälten i alla mustanger ? eller får man gör egna hål för bälten ? Citera
Patrik Mustang67 February 21, 2018 Report February 21, 2018 Tror det ej det var förberett för 3 punkt. Har hört folk som svetsat in en plåt vid taket om du nu inte har en cab då plåten måste fästas på annat sätt. Citera
willomannen February 23, 2018 Report February 23, 2018 On 2018-02-21 at 19:57, Patrik Mustang67 said: Tror det ej det var förberett för 3 punkt. Har hört folk som svetsat in en plåt vid taket om du nu inte har en cab då plåten måste fästas på annat sätt. ok ska titta närmare på det Citera
Speedwell67 July 7, 2018 Report July 7, 2018 Har idag midjebälten i min 66:a coupe' och vill ha tre-punktsbälten, dock inte rullbälten. Fästen finns upptill på bakre panelerna. Jag såg en 65:a som hade samma fäste upptill. Någon som sitter inne med kunskap om var man hittar sådana bälten Citera
Getaway sthlm August 28, 2018 Report August 28, 2018 Tror jag köpte mina frambälten på Hansen Racing (artnr: ALL98115). Nu ska jag inte delta i concourse så för mig var funktion viktigare än utseende. Det fanns hål i karossen både uppe vid bakre fönstret och i kardantunneln så det handlade om att borra 1 nytt hål per bälte. Allt bultades med de värsta bultarna jag kunde hitta och jag tror att jag nog dör av att bilen viker sig i en kollition än att bältena släpper. Bakre bältena blev 2-punkts som även dom verkade ha någon form av förberedda hål i karossen men saknade bälten. Citera
Slagsida 6 Juli Report 6 Juli Kolla denna länk på Youtube. Lite omfattande ingrepp, men kan kanske ge några tips. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DmBSv-bTe5Os&ved=2ahUKEwjB4IPro5KHAxXBIhAIHWqwDn8QwqsBegQIFhAE&usg=AOvVaw3wnFf2by66ew3M0kjPjhrK Citera
Recommended Posts