Mustang 1974-1993
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1974-1993
311 topics in this forum
-
Har lagt märke till att listerna runt bakfönstret inte sitter perfekt. När jag kör med högtryckstvätten runt listerna kommer det varje gång massor av skit ut. DESSUTOM BÖRJAR MAN SE TENDENSER TILL MISSFÄRGNING AV LACKEN RUNT BAKRUTAN. Jag skulle behöva slita loss listerna, men vågar inte bara sätta igång och bryta med en liten kofot. Sitter hållarna skruvade från insidan, eller är det bara att bryta? Är det någon som vet hur man får loss dem? Tacksam för lite tips.
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hejsan, ny här! Det är så att jag har hittat en Mustang GT -92 till salu som jag är intresserad av. Däremot är jag lite osäker på vad en sådan bil kan vara värd, det finns ju inte många till salu här i Sverige. Bilen är en coupe (inte cabriolet), helt orginal, ser fin ut på bild, ca 7000 mil. Det begärda priset tycker är lite högt, så därför vill jag höra era spontana åsikter vad en sådan kan kosta? Mvh, Oscar
-
- 3 svar
- 1,8k visningar
-
-
Tjena, Har försökt sälja min -94 GT under en period, men det verkar rätt svårt. Jag fick idag ett erbjudande att byta mot en -90 GT som rullat 9.000mil samt att jag skulle få 25.000kr emellan. Jag har i annonsen begärt 87.000kr på Blocket, men här har jag lagt ut den för 85.000kr. Skulle en -90 GT vara värd 55.000kr? Hur svårsålda är dessa (hittade inga på Blocket, förutom 2st cab)? Tanken var att jag skulle byta mot en vanlig bil egentligen, men frågan är dessa 90´or är enklare att byta bort pga priset? Länk till min annons här på forumet Evigt tacksam för svar /Andreas
-
- 21 svar
- 3,4k visningar
-
-
Hejsan! Jag har sökt igenom forumet efter lite köpråd på en Mustang GT (5.0, V8) från 87 tom 92. Jag har läst igenom "Teknik"-sidan, men jag har fortfarande en del frågor. Största frågan är väl egentligen vad är vanliga fel på Mustang av ovanstående årsmodeller? Har hittat en del svar på det i andra trådar. Hittade också det här i "Teknik" på hemsidan... Förstår att jag inte är så påläst om de årsmodeller jag är ute efter, efter det att jag läste ovanstående. Vad finns det för olika modeller? Jag vet att det finns LX och GT, men skillnaden mellan dem trodde jag var att LX var cabriolet-modellen och GT vanliga modellen. I alla fall vilka modeller finns det, och vad skilj…
-
- 18 svar
- 5,9k visningar
-
-
Hejsan jag har blivit väldigt intreserad av en mustang GT 1987 hatchback på sistonde och tänkte kolla runt lite om det finns någon som vet något om den bilen som kan vara bra att veta? och också haft i tanke att bygga lite nytt på den bilden om jag nu köper den och skulle behöva lite hjäp om den finns någon teknisk person i detta forum? M,V,H en nyfiken person. Tackar på förhand
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
jeg er ny i denne mustang verden har lige fået en mustang markII 2+2 fra 1975 som jeg skal i gang med men bilen er uden motor og gearkasse jeg vil høre om der er nogen der har billeder af motor rum så jeg kan få lidt indsigt i hvor alt skal være relæ beholder til kølervæske osv.har desvære ikke orginal manual til bilen men kun haynes bog og der er ikke billeder af moter rums opbygning og lige til sidst hvor finder jeg kontagt til høj og lav lys på forhånd tusind tak og mange hilsner fra danmark
-
- 11 svar
- 2,3k visningar
-
-
-
hej det börjar att stunda inför en lackering och jag undrar en sak. kan man lacka över fords originalfärger med en annan efter att man först har lagt slipgrund finns det risk att det skiter sig eller är d bara att rocka på..
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Då blev man av med sin Mustang igår.....fast jag körde ju därifrån i en Mustang också.... ...Bytte min 87 GT mot en 02 GT....Känns jäkligt bra fast man kommer ju sakna den gamla....Den nya är Grön metallic,Bullit fälgar, manuell, o Fords Mach 1000 stereo...Super ljud....
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
ÄNTLIGEN har jag fått bakaxeln nyrenoverad och bytt utväxling från 3.08 till 3.73. Ny "gördel" (heter det så, alukåpan med stödbultar för överfallen?) Nya bärarmar både övre och nedre, nya Fjädrar och ställbara Tokico... Provkörde den en liten bit idag, men eftersom den inte är besiktad blev det småvägar, varvade ur den på fyran och den gick hyfsat fort upp till det, hur fort det gick vet jag inte, men tilrräckligt på de vägen iaf... Till veckan ska främre delen fixas, med C/C plattor, fjädrar och dämpare, samt en del nya bussningar... sen väntar ett par frame-connectors på att bli installerade.. Nu väntar jag bara på nya fälgar från USA så att ina nyinköpta 255/40 kommer…
-
- 10 svar
- 2,3k visningar
-
-
Hej alla mustang lovers! Har en M2 med V6 som inte mår bra. Varvräknaren ligger som vanligt vid start men när man gasar till eller när man åker med den och trycker ner kopplingen så går bilen ner i varv så mycket så den slocknar. Har ni några förslag vad detta kan vara??? Detta kom helt plötsligt. //Tomas
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Är det någon som vet vilken gas det är i en AC på en 92:a GT? Vet inte om den behöver byggas om till den nya miljövänligare gasen eller om den möjligen har det redan och bara behöver pumpas i lite nytt. AC:n har nämligen lagt av när den behövs som bäst. Hansen Racing har en ombyggnadssats till de med den äldre typen av gas ( freon ) för en överkomlig summa pengar.
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Tänkte införskaffa ett öppet luftfilter. Är medveten om att det inte blir nån märkbar effektökning, men ljudet ska ju bli bättre...=) Det jag tänkte höra var då: Blir det nån negativ effekt av ett öppet luftfilter på en 302 motor? Är det nån skillnad på märkena eller är det samma sak allihop? Det jag kollade på var ett av märket MAC som finns på www.50resto.com //Björn
-
- 4 svar
- 1,9k visningar
-
-
-
Hej jag fick lite problem med min mustang 2 idag. körde hem från skolan som ligger 1 mil bort och motorn blev ovanligt varm. Den spottade kylarvätska ur slangen på tanklocket, och elfläkten stod i gick i en evighet efter jag stängt av motorn. någon som vet vad det kan vara för fel? Det är sommarväder ute men det ska väl inte spela någon roll?
-
- 6 svar
- 1,7k visningar
-
-
Fick på min bakaxel igår,så det blev o mecka lite.... ...vilken skillnad det blev med 3,73 utvxl......helt annan bil...hade bara två problem...kylaren e kass....och sen tyckte jag jag hade lågt oljetryck...10 15 psi på tomgång......mätaren flippar ut ibland också.....men när jag gasar på så är oljetrycket jätte bra....några förslag på vad jag skall göra?? lr vet ni något???......Ha en sköön sommar MVH Patrik
-
- 10 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hadde en fin dag igår, første street legal racingen i år. Kjørte Street, 8.7 index,201meter, og vant en tolvbilers stige, Superfornøyd. Bremset meg inn til en kval toer plass, 8.718sek, og racet gikk på gateasfalt, sporet og smalt, men, allt gikk bra. Litt vanskerlig og beregne kjøretiden, da bilen går på rundt 8.2 sec på max gasspådrag... Se den fine Foxen som kom på besøk ! FOX RULES !!!!!
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
För några år sedan hade jag en -88 gt cab som var helförsäkrad hos Bilsport och MC. Minns att jag brukade berätta för andra hur förmånligt ( billigt ) det var. Caben sålde jag och åkte till Tyskland och köpte en -92 GT Hatchback med automat istället. När jag skulle försäkra den hos Bilsport och MC fick jag höra att Mustangen måste vara minst 20 år gammal om den skall kunna kallas entusiastbil. De ville inte försäkra den. Efter rundringning hittade jag inte ett enda bolag med vettiga priser. En kompis berättade att om man är med i mustangklubben får man billig försäkring genom dom, varvid jag sökte medlemskap. Men det var en spark i luften. Man hade infört samma 20 års …
-
- 8 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej Har ingen manual.Vilket däcktryck gäller för 88 Mustang GT?
-
- 6 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej! Har pratat med bilprovningens kundtjänst via e-post. Jag har då funderingar på att importera en GT Cab eller Hatchback från staterna, och i en del av mailet står det att "på nyare bilar är det krav på katalysator". De har inte specifierat vad som räknas som "nyare bil", men till min fråga: Har 87-93 modellerna katalysator, eller har vissa årsmodeller det och andra inte? Vet ni om dessa modeller räknas som "nyare bil"?
-
- 6 svar
- 2k visningar
-
-
jag skulle behöva en golvmatta och golvlister till min mustang II -74 nån som vet var man kan få tag på detta till överkomliga priser? min kompis bytte precis matta i sin bil och det gjorde riktigt stor skillnad så nu blev jag också sugen
-
- 7 svar
- 1,9k visningar
-
-
Hej vilken dimension ska man ha på primärrören om man ska bygga till 2.8 V6? eller om man ska bygga på granada versionen med 2 utblås på vardera topp
-
- 6 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hei! Da var sesongen igang. Stor takk til Robert Pernolf for at jeg fikk kjøpe dine 16" Pony wheeels ! Har satt på nye 245/50-16 bak på bilen , og 225/55-16 framme. Fungerer bra, og den ligger godt på veien. Synes feste er bedre også, spinner "litt" mindre... Ble som jeg fryktet, TUNG på rattet uten servo, men, vektløftning er tingen...? Centerforce DFclutchen er en drøm og kjøre med. Har kjørt 540km, og pedaltrykket er lett, den tar mykt og fint. Er spent på om den gir bedre 1/4mils tid også... Det eneste som er litt plagsomt ,er at det har dukket opp en liten viberasjon ved ca 4500rpm. Byttet som nevnt til Centerforce billet steel Flywheel, og jeg regner med at det …
-
- 10 svar
- 2,3k visningar
-