Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Started by Lindermedia,

Hejsan har precis bytt upp mig från en manuell Gt cab 2007 till en manuell GT cab -2016 Blev en Magnetic 2016 Gt med bara 1000 mil på mätaren Svensksåld . Är så sjukt nöjd med bilen och jag tycker manuellt är klart roligare och råare än automat. Ford Store sa det är väldigt ovanligt med just manuell och cabbe. Det är väl vissa saker som skiljer med mot automat? 6 kolvsok iställlet för 4 kolv. Launch Control också Den har Custompaket 2 . Stämmer det att det inte finns så många? Letade ganska länge innan en manuell dök upp .

• 4 svar
    • 847 visningar
  2. Någon som vet hur man på en -18 kan ställa om för att kompensera för ändrad rullomkrets. Går det via Forescan?

• 2 svar
    • 796 visningar
  3. Har själv precis köpt en manuell 2016 och har sett mängder av filmer med tider under 5 sekunder 0-100 även EU versionen. Runt 4,8 sekunder . Nya 2018 brukar väl ligga på 4,4 sekunder ca. När jag läser ett flertal tester så ser jag betydligt sämre siffror . Teknikens värld fick runt 5,5 sekunder med en 2016 421 hp .Och senast när jag ser i nya Bilsport dom testar 2018 450 hp både manuell och automat får dom 5,5 på den manuella och 4,8 på automat. Tycker det låter ganska dåligt faktiskt. Hur kan det skilja så mycket från uppgiven prestanda? Intressant är ändå att vid Teknikens världs effektmätning gav 2016 modellen 435 hp så borde definitiv levererat bättre …

• Like
    • 14 svar
    • 1,6k visningar
  4. Started by UlrikaH,

Min mamma har köpt en Eco Boost -2016 och där är hela SYNC på engelska. Någon som vet om det går att ladda upp den svenska versionen istället?

• 7 svar
    • 1,5k visningar
  5. Started by Martin Bäckström,

Fick höra av Upplandsmotor att min FB/GT byggs nu, beställdes den 10 December. Känns så bra! Förhoppningsvis kan jag glida runt i denna bil lagom till Midsommar. Några som läser detta har redan fått era bilar, jag undrar om ni har fått den stora (vanliga) registrerings skylten? Dessutom undrar jag om det i registreringsbeviset står EU liten, dvs att det är tillåtet att beställa reg skyltar av den mindre storleken. Om det är fallet tänkte jag höra med Upplands motor leverans avdelning om jag kan få den lilla skylten redan vid leverans. Nån som vet mer i ämnet?

• Like
    • 40 svar
    • 5,4k visningar
  6. Started by Artur,

Är det någon som skulle kunna tänka sig en sportigare familjebil med 4 dörrar? https://teknikensvarld.se/ford-mustang-far-fyra-dorrar/ Hoppas inte man urhålkar Mustangen och gör den till vardagsmat

• 1 svar
    • 779 visningar
  7. Started by Mustang2016,

Hur kan man få hen större delar från usa biligare. Huvar mm

• 5 svar
    • 911 visningar
  8. Started by rottis,

Är det fler än mig som får arga blinkningar av mötande bilister när det är mörkt ute? verkar som att det är nåt störande med halvljuset på min 2018 ljuset är rätt ljusterat osv

• Like
    • 6 svar
    • 1,1k visningar
  9. Vilka ytor eller kanter undertill på Mustang 2015 - 2017 och 2018 tål att man lyfter emot med domkraft eller billyft ? Jag har inte lyckats hitta något I instruktionsboken om detta. Det ser ut som om det borde gå att lyfta på det som ser ut att vara en balk längs med précis innanför splitter listen längs sidorna. Subramen för framvagnen och dess infästning borde också tåla att man lyfter mot. En bit innanför på förarsidan så sitter en skyddsplåt som kanske inte tål något som lyfter.

• 1 svar
    • 1,2k visningar
  10. Started by Limpan94,

Tjenare alla mustangproffs! Köpte en mustang GT årsmodell 2016 förra veckan som gått 700 mil. När jag hade kört ca 20 mil så märkte jag att bilen betedde sig konstigt på 1ans växel. Hade man inte mycket gas fick man gubbstopp. 2an funkade kanon att rulla iväg på. Lämnade in den hos ford som tror det är kopplingen som behövs bytas. Tycker det känns märkligt att kopplingen gett upp redan efter 700 mil? Någon annan som varit med om liknande eller tror det kan vara nått annat problem än kopplingen?

• 7 svar
    • 1,3k visningar
  11. Started by Johan Cab,

Undrar om någon har en 350R vinge på sin cab, om det funkar? eller något annan snygg vinge!

• Like
    • 11 svar
    • 1,2k visningar
  12. Started by Per Gillgren,

Någon som gjort motoroptimering på sin Mustang Gt 2017 ? Per.

• Like
    • 7 svar
    • 931 visningar
  13. Started by Henric,

Vilken batterityp sitter det original i årsmodell -15? Är det agm? Någon som vet?

• 3 svar
    • 1k visningar
  14. Monterade kardan i kolfiber idag, min bil har aldrig vibrerat men jösses vilken skillnad det blev och vad bilen drar iväg ett helt annat stick. en av absolut dom bästa uppgraderingar man kan göra kolfiber eller aluminum

• Thanks
    • 37 svar
    • 5,1k visningar
  15. Started by TQL,

Har fått ett hyfsat stort stenskott i motorhuven ca 3*3mm. Då det är något nytt för mig att ha en bil jag faktiskt bryr mig om och vill hålla efter, vill jag gå ut och fråga vad rekommendation är för att hantera denna och framtida lackskador. Hört talas om bland annat lackstift chipex osv. Vad är rekommendationen? Vad ska man köpa och vart köper jag rätt saker är det hos ford eller någon annan stans. Har en 18 i magnetic färg.

• Thanks
    • 22 svar
    • 3,2k visningar
  16. Started by grufman,

Här kommer bullelistan för Mustang 2018. OBS: DETTA ÄR INGA ÅTERKALLELSER. DESSA GÅR BARA ATT FÅ FRAM PÅ CHASSIENUMRET. GSB G0000175 - Effective Apr 19 2018 Ambient Air Temperature (AAT) Sensor TSB 18-2119 - Effective Apr 17 2018 2018 Expedition/F-150/Mustang/Navigator – 10R80 - Illuminated MIL – DTC P0721 – Built On Or Before 30-Nov-2017 SSM 47229 - Effective Apr 11 2018 2018 Various Vehicles Equipped With Telematics Control Unit (TCU) - Various FordPass/LincolnWay Mobile App Concerns SSM 47225 - Effective Apr 10 2018 2015-2018 Mustang - Equipped With Sync 3 - Inoperative Universal Serial Bus (USB) Ports With DTC B1252:…

• 4 svar
    • 1,8k visningar
  17. Hejsan Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på instruktionsbok på svenska till en Mustang GT 2015 ? Sen undrar jag om det får vara Röda lysen på posionslysen på bakskärmen om det är godkänt i Bilbesiktningen eller ska det vara någon annan färg på glaset (den är typad i Sverige men inte kontrollbesiktad 1 gången) ?

• Like
    • 10 svar
    • 3k visningar
  18. Started by MustangLelle,

Hej Har hittat en tejpad kontakt till vänster om luftburken i motorrummet, någon som vet vad den kan vara till? Positionsljusen i strålkastaren som inte finns på Europa modellen?

• 6 svar
    • 1,2k visningar
  19. Started by kroegarn,

Nu har jag med lite drygt 300 mil på mätaren även vågat att prova på lite bankörning. Måste säga att upplevelsen var riktigt riktigt trevlig. Van vid lättare bilar så kändes vikten utan tvekan men magneride gör ett lysande jobb på att försöka dölja det :). Hämtat ut mina sänkfjädrar och måste försöka få till med en montering för det var annars en detalj som kan förbättras att bilen gärna vill tilta lite innan dämparna stramar upp det hela. Däck och bromsar funkade riktigt bra. Det som funkade lite sisådär var ABS-systemet som jag tyckte fegade ur i vissa fall där man höll hög fart och gjorde en riktigt hård nerbromsning. Det som däremot funkade dåligt var att motorn…

• Thanks
    • 18 svar
    • 3,1k visningar
  20. Started by Henric,

Ska snart köpa en catback till min bil och har kikat på ford performance touring. Vad tror ni om det? Vad åker ni själva med?

• Like
      • Thanks
    • 10 svar
    • 1,3k visningar
  21. Started by pools,

Ford har tillverkat 10 miljoner Mustanger!!!! 😄 https://www.fordmuscle.com/news/ford-celebrates-as-the-mustang-stampedes-past-10-million-units/

• 0 svar
    • 622 visningar
  22. Started by FastMagnus,

Då måste man ju underhålla dom också

23. Started by Per Gillgren,

Någon som vet bra priser på bättre luftfilter till våra bilar och var man kan köpa dem utan att skicka efter från USA? Med vänlig hälsning,/Per.

• Like
    • 10 svar
    • 1,6k visningar
  24. Started by Morrizza,

Som rubriken lyder så finns ingen el i cigarettändaruttaget. Maken har kollat om det är någon säkring men inte det heller. I vilket fall som helst så går det på garantin men det skulle var intressant att veta om det finns fler som är drabbade.

• 9 svar
    • 1,5k visningar
  25. Started by MustangLelle,

Söker ett skydd att sätta på fronten för att skydda mot stenskott och ett bilöverdrag för vinterförvaring inomhus i värme. Alla tips mottages tacksamt. Tack på förhand Lelle

• Like
    • 1 svar
    • 1,1k visningar