Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
599 topics in this forum
-
Här kommer bullelistan för Mustang 2016 (många är säkert samma som för 2015). Om du vill ha mer detaljer om en viss bulle så svara här. OBS: DETTA ÄR INGA ÅTERKALLELSER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GSB G0000175 - Effective Apr 19 2018 Ambient Air Temperature (AAT) Sensor SSM 47240 - Effective Apr 16 2018 2016-2017 Various Vehicles - SYNC 3 Navigation Map Updates SSM 47225 - Effective Apr 10 2018 2015-2018 Mustang - Equipped With Sync 3 - Inoperative Universal Serial Bus (USB) Ports With DTC B1252:13 - Built On Or Before 1-Jan-2018 GSB G0000174 - Effective Apr 6 2018 2013-2018 Various Vehicles - Instrume…
-
- 0 svar
- 991 visningar
-
-
Som att läsa läkarboken... Här kommer listan med USA-bulletiner Om ni vill ha mer detaljer om en viss bulle så svara på denna tråd OBS: DETTA ÄR INGA ÅTERKALLELSER!!!!!!!!!!!!!!!!! GSB G0000175 - Effective Apr 19 2018 Ambient Air Temperature (AAT) Sensor SSM 47225 - Effective Apr 10 2018 2015-2018 Mustang - Equipped With Sync 3 - Inoperative Universal Serial Bus (USB) Ports With DTC B1252:13 - Built On Or Before 1-Jan-2018 GSB G0000174 - Effective Apr 6 2018 2013-2018 Various Vehicles - Instrument Panel Cluster Mask / Lens Warranty SSM 47201 - Effective Mar 30 2018 2008-2018 Various Ford/Lincoln/Mercury Vehic…
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Är det något som man ska ha till sin GT 2018 ? Vem köper det om man ska ha bilen några år eller om man ska ha bilen 10 år + ? Eller är det bara något extremt kanske för de som optimerar med många fler hästar ? Om man kollar på youtube verkar det vara något som håller motorn ren, behåller hästkrafter och håller nere slitage på motorn?
-
- 3 svar
- 1k visningar
-
-
Här kommer lite videobilder från gårdagens utflykt i ett soligt vårväder. Filmen motsvarar inte på långa vägar upplevelsen, men det var en grym dag! Andra bidrag emottages tacksamt! Mycket roligare att se och höra Mustangerna än att bara prata om dem... ;-) Vårtecken_2018.mp4
-
- 13 svar
- 1,9k visningar
- 2 followers
-
-
Hej, jag har en 2015 som är importerad. Enligt bilens specifikation så är det sekventiella (?) blinkers. Vid import/registrering har det lagts in led-stripes i lyktorna för att blinka gult. Och det som annars blinkar rött i steg, är avaktiverat. Vet någon om det är någon sak som bara behöver programmeras? Jag har kollat på kablarna men ser inget som verkar bortkopplat. Har sett att det finns något tillbehör för att skapa sådant blink, är det möjligen så som det sitter på original också och att man tagit bort detta rent fysiskt vid importen/registreringen och det räcker med att skaffa sådana istället? Jag hade förhoppningen att man skulle kunna ha en snabb omkopp…
-
- 19 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hejsan, Ny medlem på forumet här.. Registrerade mig för att jag har funderat ett tag på en ny och rolig bil, och jag är galet sugen på en Mustang årsmodell 2015 eller nyare. Jag har försökt söka lite på forumet efter köpråd och dylikt men inte lyckats hitta något så jag tänkte höra med er kära Mustang-ägare om ni har några tips och råd för en potentiell förstagångsägare? Idag kör jag en Audi A5 Sportback 2.0 Quattro Sport Edition årsmodell 2015 och det är en skön bil men inte speciellt rolig att köra tyvärr, jag vill ha något roligare. Har även funderat på en Alfa Romeo Giulia Veloce men jag tror att jag kommer att få mer glädje av Mustangen och …
-
- 11 svar
- 3,8k visningar
-
-
Hej alla. Har funderat på varför det bara sitter parkeringssensorer bak original på mustangen. Är det någon här som har låtit montera sensorer fram? //Patric
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Årsmodell 2012, 2015 och 2017 är med på listan" Bilar att undvika" Skulle va intressat att veta vilka fel och brister som resulterat i detta. 2012 och 2017 är ju dessutom bilar där barnsjukdommarna borde varit åtgärdade efter modellbyten och uppdateringarna kan man tycka. Nu påverkar detta knappast oss frälsta som inte bryr oss så mycket om lite blajfel, går oftast att fixa och man köper ju faktiskt en "Mustang", so what :-) https://www.consumerreports.org/used-cars/used-cars-to-avoid-buying/
-
-
- 17 svar
- 1,9k visningar
-
-
Plast bubblan under huven har jag aldrig riktigt gillat; men nu har jag uppdaterat
-
-
- 3 svar
- 916 visningar
-
-
Jay Leno spinner runt med nya Mustang Bulitt Man slutar aldrig hänvisa till denna kultfilm!! :) Älskar denna minimalistiska "looken" den passar verkligen Mustang! "Pokemon" byggen får andra hålla på med Extra roligt att man dessutom hittat originalbilen från filmen!! Ljudet från 390 Big Block går bara inte att slå. Såååå råååå
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Titta vad man kan hitta kontakt stycket till head up displayen ligger framme. Inköp av display gjord och så lite program vara på det
-
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Tips på styling och på var man får tag i det tack för att få bilen snyggare gillar de här fälgarna och att det står Mustang på den lite överallt vad kan man mer göra för snyggt annat än dekaler ? https://www.blocket.se/goteborg/Ford_Mustang_GT_V8_5_0_AUT_77627697.htm?ca=21&w=3
-
-
- 72 svar
- 10k visningar
-
-
Fick mitt solskydd signerat av Carroll shelby's son 😎 han gillade bilen väldigt mycket
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Tjena skall börja köpa på mig lite saker till bilen så att jag har dem innan den kommer fram. Frågan är går det att få följande delar ifrån Europa eller är det ifrån staterna som gäller Steeda-delarna bör gå att få ifrån Steeda UK men övrigt? Är ute efter Diod Dynamics LED side markers Läpp/vinge bak i form GT350 Pack eller MMD By Foose eller steeda Q series CB005 - Cradle Bushing Lockout Kit, Level 2 alt Steeda S550 Mustang Rear IRS Subframe Support Braces Potentiellt Ford Performance GT350 fjädrar för Magneride Emblem black out kit H-pipe Tack M
-
- 10 svar
- 1,1k visningar
-
-
1500:- från uk. Om nån är intresserad så fixar jag länk. received_521813351531379.mp4
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Råkade ut för sjunkande däcktryck när bilen kördes över 100km/h. Det visade sig vara ett hål i däckventilen mot fälgen som orsakade detta, tätt i låg fart men mycket pys i hög fart. Däckhandlaren beställde ventil och sensor hos Volvo som monterades idag, priset hos Volvo var 295:- för ventil inkl ny sensor så krångla inte med import och tänk på att EU-bilar inte har samma sensorer som i USA. Se bara till att fixa instruktioner för sensorinlärning för det var av den lite mer ovanliga sorten, en lång harang av tändning av-på broms mm sedan tutade bilen och en sensor i taget aktiverades med tut mellan varje. Tog en stund innan däckfirman lurade ut detta, innan…
-
- 18 svar
- 2,5k visningar
-
-
Tja! Jag har jobbat ihop ett bra pris tillsammans med Project6gr och fått fram ett pris på flera set med 20" fälgar. framfälgen är 10" bred och man kan ha 275 däck på utan problem samt bakre fälgen 11" bred och där kan man ha 315 på med kreditkortsfitment. Dessa fälgar är speciellt framtagna till s550 så därför sitter dom helt perfekt på bilen. Jag har dom på min bil för tillfället och ni kan gå in på www.Project6gr.com och titta på lite olika färger och kika på 5 ekrade eller 7 ekrade. Priset jag kan fixa är 18.000 tullat momsat och klart hem till mig i Västerås. Om någon är intresserad eller har mer frågor kan ni dra iväg ett pm.
-
-
- 13 svar
- 1,9k visningar
-
-
Nu var det tid för att kolla på Fords senaste Bullit Mustang från Detroit. Se på yuotube hur Molly McQueen Drives up in 2019 Ford Mustang Bullit.
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
hej någon som vet vilken storlek på däck man kan ha på 20 tums zenetti fälgar 9 tum fram 10,5 bak har beställt från vibe motorsport californien som ja räknat ut så skulle det bli 275 40 20 fram och 315 35 bak för att få rätt rulomkrets
-
-
- 36 svar
- 3,7k visningar
-
-
En svart bil med skinnsäten och så mycket utrustning man kan få och även automat, blir det att försöka finna lite senare. helst under 1000 mil. Startade min egen tråd istället för att ta över den andra tråden med ämne som inte hör dit. Som rubriken säger vad är tillåten optimering får man sätta ljuse bakom emblem i grillen och därbak så det lyser ? Är det lagligt att byta avgasrör till något med bättre ljud ? heter de spacers för att få ut ljulen, är de lagliga ? Hur har ni löst det med saker som inte är ok enligt besiktningen som att få fler hästar ? håller bilen för trim ? Roush verkar kunna ge en hel del hästar i olika steg första steget är väl runt 700 hästar ? …
-
-
- 64 svar
- 11,5k visningar
-
-
Hej alla! Ägare av en 2017 Mustang Ecoboost sen maj i år. Planerar att köra året runt och har nu tagit in lite offerter på vinterdäck och fälgar. Ni som är mer kunniga, har ni några rekommendationer vad gäller val av däck/fälg samt vad rimligt pris för dessa är? Tack på förhand! Mvh Martin
-
- 10 svar
- 1,8k visningar
-
-
Ja som rubriken lyder behöver råd så jag kanske kan undvika de värsta misstagen. Vad ska man tänka på, vad bör man undvika ? En sak som man bör undvika om man gillar garantier är kanske importerat. Finns det fler ?? Någon med erfarenhet från Brandtbil.se ?? Ferrita avgasrör är det något med MYCKET ljud ? vill inte ha något som är för högt det är sportigt ja men jag vill ha komforten i bilen kvar så gärna bara lite mer v8 ljud än orginalet :) Fick finanseringsförslag på 72 månader och kontantinsats har betalat mer än halva bilen då verkar vara en form av leasing ? Huur brukar de här bilarna stå sig i värde Säljaren trodde att de kun…
-
-
- 29 svar
- 3,7k visningar
-
-
Hej Jag äger en 2016 GT manuell som jag kört i ca 1 vecka. Jag har märkt idag när jag gav full gas i 3:s växel att bilen tvekade några sekunder och sen bar det iväg. När jag gav full gas låg jag vid 2300 rpm. Bilen kändes orkeslös i några sekunder. Jag har tankat 95 oktan. Någon annan som har/haft samma problem? Tacksam för svar.
-
-
- 26 svar
- 6,3k visningar
-