Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
599 topics in this forum
-
Hej Mustangvänner. För 2 veckor sedan levererade Hedins Akalla Stockholm min Mustang,till en viss ort genom att köra hem den fysiskt. Vid leverans så märkte jag att höger framdäck hade ett jack i däcksidan. Vi är fler vittnen både i bilsalongen samt vid leverans som kan intyga att skadan inte fanns vid spekulationen. Påtalade direkt för chauffören, som tillika är säljaren att detta accepteras inte. Fälgen har inga märken ,men däcket har...Säljaren fotade och sa, jag skickar till chefen.. Ringt och sökt säljaren, men denne svarar inte i telefon eller sms. Har viss korrespondens via mail, som kan kopieras i nytt mail till adress för Hedins egna utredningar me…
-
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Jag behöver nyckel till Mustang 2016 Ecco cab tips vart? Har en smart key remote start men skulle vilja ha en till
-
- 3 svar
- 660 visningar
-
-
Nu har jag satt på dom smidda hjulen jag köpte av en annan medlem i vintras. Och så sjukt nöjd dom passade perfekt nu skall det bara dit en sänkningssats. Fälgarna heter RSR 901 20x10 och 20x11 med Michelin Pilot Sport 4 . 275 fram 305 bak.
-
-
- 8 svar
- 1,5k visningar
- 1 follower
-
-
Har orginal däcken som gått ca.1000 mil på min Musse.Bilen är nyss servad och mönsterdjupet fram är 6 mm på båda däck. Höger fram har en skada på utsidan, som jag skrivit om i en annan tråd Är det ok att byta ut endast det skadade däcket,eller måste jag byta bägge fram ? Avser att köpa ett nytt däck av samma fabrikat Tacksam för svar edit,egentligen är inte tanken att Jag skall stå för kostnaden. Jag vill endast veta om det går bra
-
-
- 7 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej PÅ min dachboard så har jag några små märken så jag funderar på att byta ut den. Men ska man handla original eller har någon handlat film och fått det snyggt? Det är nummer 16 på bilden jag vill byta ut. Center vent kåpa // Peter S
-
-
- 7 svar
- 927 visningar
-
-
Har en 2015 GT och funderar på hur man "byter" från miles til km visning på hastighetsmätaren. Måste man byte hela "instrumentpanelen", finns det och går det att byta "skivan"? Mvh Trond
-
- 7 svar
- 1k visningar
-
-
Ska koppla dimljus kontakt M15 då ska man ta plussen från något som enbart funkar när tänningen eller motorn är på? några förslag hur ni har gjort?
-
- 2 svar
- 640 visningar
-
-
Medlemmar 9 27 inlägg Rapportera inlägg Vet inte hur det var för er andra men när jag köpte min nya Ford Mustang i maj 2018 så blev jag erbjuden en riktigt bra prova på försäkring via Ford försäkring. Säljaren bokade denna försäkring utan mitt medgivande och informerade mig först när jag hämtade ut bilen att den var försäkrad via Ford försäkring. Då jag fick villkoren samt faktura så kändes det som en riktigt bra deal. Då jag sedan 20 år haft tjänstebil så har jag inte behövt fundera över detta. Våra privata bilar där nu Mustange…
-
-
- 48 svar
- 10k visningar
-
-
Hur vet man säkert vilket utrustningspaket bilen levererades med, har köpt begagnad.
-
- 3 svar
- 1k visningar
-
-
Nu är det nybesiktat! Gick bra med H-pipa och MBRP catback system...👍
-
- 1 svar
- 533 visningar
-
-
Såg den nya 2015 Mustangen köra förbi utanför Shellmacken i Löddeköpinge i Skåne idag. Mörkgrå metallic, osäker på om det var en GT eller en V6. Tyvärr gick det för fort för att hinna fotografera. Tidigare har jag bara sett den på bild och har varit ganska ljummen i mina omdömen om den nya designen. Jag är därför förvånad över min egen reaktion. Bilen var bannemig riktigt snygg!! Definitivt habegär. Så kan det gå. Grattis till er som har beställt en! 'If you don't look back at your car when you park it, you've bought the wrong car.'
-
-
- 15 svar
- 3,2k visningar
- 1 follower
-
-
Hej! Förra året försökte jag få detta på våran Mustang 5.0 (2018) på servicen (uppdatera programvaran) men då fanns det inte. Vet någon här om det finns tillgängligt nu? Den skall in på service denna månaden. Jag vet att det finns på Bulletutgåvan.
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
-
-
Jag behöver nya bromsklossar fram och skivor. Funderar på att bytta ut skivor och klossar. Har ni något märke ni rekommenderar eller kör ni med original?
-
- 1 svar
- 672 visningar
-
-
Söker EU baklysen till min Mustang 2016 med gul blink, Någon som kan rekommendera vart man hittar godkända? Det är en mustang 2016 Ecco
-
-
- 9 svar
- 1,1k visningar
-
-
Någon som gjort motoroptimering på sin Mustang Gt 2017 ? Per.
-
- 20 svar
- 4k visningar
-
-
460 hp i nya mustang 0-100 under 4 sec ............ FASTER THAN YOU CAN READ THIS HEADLINE: NEW MUSTANG GT CAN GO 0-TO-60 MPH IN LESS THAN FOUR SECONDS 2018 Mustang GT in Drag Strip mode can reach 60 mph in under four seconds – faster than a Porsche 911 and setting a new standard as the fastest Mustang GT ever Redesigned 5.0-liter V8 with all-new available 10-speed SelectShift® automatic sees power increased to 460 horsepower and 420 lb.-ft. of torque Drag Strip mode optimizes torque, transmission and newly available custom-designed Michelin Pilot Sport 4 S tires to deliver maximum acceleration and performance in straight-line driving …
-
-
- 1,2k svar
- 129,3k visningar
- 2 followers
-
-
Hejsan, Har nu gjort hjulinställing på min s550 som jag sänkt med Fords Eibach Pro-Kit hos den Ford-auktoriserade verkstaden som även sålde mig fjädrarna. Jag tänkte bara höra vad som är "normala" toleranser i symmetri som man kan vänta sig efter en hjulinställning och om det är Eibachs värden eller Fords man skall gå på? Som tur är var jag med under jobbet och fick guidat honom till att det i varje fall var en GT coupé med performance pack / track pack och inte en GT350 han skruvade på..... Dock stämmer det ju inte vad jag känner till att EU-bilarna har track pack - eller? Det är ju bara Performance pack, och då är ju värdena han får i systemet för or…
-
-
- 18 svar
- 2,9k visningar
-
-
Hej likasinnade. Min Musse är svartmålad. Nu kört den på vägar de senaste 2 veckorna. Mycket sand och grus fortfarande på vägarna. Sett att bilens sidor och ja,faktiskt runt om har blivit skadad i lacken. Blivit lixom vita "prickar" där den ytliga lacken är skadad. Ja... jag tar det försiktigt, men det räcker tydligen inte på grusiga sträckor. Nu min fråga..... Kan jag vaxa bort groparna med svart polish ? Eller vad har ni för tips ? Med vänlig hälsning Björn som jag heter
-
-
- 7 svar
- 1k visningar
-
-
-
- 2 svar
- 862 visningar
-
-
Hej! Nybliven Mustangägare med några frågor som någon kanske kan svara på? Är det någon som vet om DRL ljusen i huvudstrålkastarna sitter där och bara är urkopplade. Eller är dom borttagna helt? Sen undrar jag om någon vet om kablar till original baslådan är dragna, fast det inte sitter någon monterad från början? Tack på förhand!
-
- 6 svar
- 1,4k visningar
-
-
Tjena har lite funderingar på att byta fälgar framöver. så min fråga vad är det för ET på originalfälgarna på 2016 och har nån satt på en annan ET för att få ut hjulen längre ut mot skärmkanten och vad har ni då ET för några spacer går ju inte då de kostar skitmycket då det måste ha nya bultfästen på spacern.. förslag tas tacksamt emot gärna bilder ifall ni har det påsatta jo en annan fråga ifall ni har satt på större fälgar exempel 22" för att fylla ut hjulhusets tomrum, vad har ni för tum osv vet att rullomkretsen blir större dvs högre hastighet mot hastighetsmätaren men det kan det vara värt 😄
-
-
- 42 svar
- 3,9k visningar
- 1 follower
-
-
Jag har monterat 20” shelby Gunmetal hjul på mustangen. 9,5x20” fram. 11x20” bak.
-
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
- 1 follower
-
-
Hallå... Nyligen köpt en automat 2016 GT (V8) och är nybörjare. Bilen kommer stå i garage tills i vår. Ärligt så tycket jag bilen är lite läskig att köra (provkörning hos bilfirman som sålde) Säljaren tryckte till rätt bra och fick däcksläpp bak i även höga farter ,sen när jag skulle köra så,ställde han in "Wet mode" ? heter det så ? Hur.. nu min fråga till er mer rutinerade.... Hur lär jag mej framföra bilen på säkert sätt ? Är över 60 bast,och kommer INTE tok köra ändå.. Tacksam för era svar. Med vänlig hälsning Björn
-
-
- 14 svar
- 1,6k visningar
-