Jump to content

Svart 67a ?


Recommended Posts

Vet inte om det vart uppe tidigare men jag klurar på om det finns svarta -67 HT? Vill lacka om bilen nämligen, står nu i garaget och kör lackrengöning / vax på min Mustang och det syns nu hur förbannat kass den är i lacken. Bilen har vart vit från början och via en taskig "garagelackering" i USA är den nu mer röd. Visst, det syns inte mycket om man inte står NÄRA, på håll ser den mycket nice ut. Men nu när man står med näsan mot lacken ser man sliprepor, apelsinskals kratrar osv. Röd bil med röd inredning är dessutom väldans "RÖTT". Och eftersom den redan är bytt färg på så är det RavenBlack jag vill ha. Tror jag i vart fall. Jag har aldrig sett en svart -67 HT med röd inredning, bara de tidigare modellerna. Är det snyggt, ihop med mina blanka fälgar borde det väl vara det.

Kan ni hjälpa mig att få fram bilder på just -67 HT med svart lack och röd inredning? Letat men inget funnit, nån här kanske har något foto på lager?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Varför SVART, om du är som många av oss andra, noga

med att ha bilen i fint skick så tror jag att du blir trött

på svart efter en tid, min egen åsikt. 8)

Jag känner ett par stycken som haft svarta Mustanger,

det är förresten svart är skitsnyggt, en sålde sin då han

höll på att bli tokig, den andra lackerade om i annan Ford

färg. :?

Du vet kanske att den svarta färgen låg långt ner på

önskelistan vid beställnings, så visst får du en relativt

ovanlig Mustang, kanske därför den var ganska vanlig

i export. :roll:

Svart -Röd inred, Vit-Röd inred, Vit- svart inred,

Röd-svart inred mfl. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hemskt tråkigt med svart tycker jag också.

Färgen i sig är väldigt snygg på alla bilar men bara om den är nylackad, tvättat och jämn i plåten! :)

Svart avlöjar alla skavanker effektivt.

Min egen var svart i några år och aldrig mer säger jag bara!!! :)

Det är ett evigt tvättande och minsta sliprepa syns direkt så den ser tråkig ut relativt snabbt.

Som sagt ursnyggt på foto men i övrigt bara en massa jobb.

Men jag är nog kanske för lat att äga en svart bil! :--

Mattsvart får det bli i såfall! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det ligger nog något i det där.

Men då får jag byta min nästan nya röda inredning till svart?

Det är för rött nu, inget bryter av, gillar det inte alls. Röd Mustang med svart inredning är ju inget annorlunda heller.

Link to comment
Share on other sites

Svart är snyggast.

Vilken färg du än väljer så kommer du att tvätta bilen uppskattningsvis 1miljon gånger i sommar....(väljer du svartkulör kanske det blir 1miljontio tvättar...)

O du, svart är snyggast....

/Freddie

Link to comment
Share on other sites

He he, Alla tycker ju olika och det är ju faktiskt du som ska gilla den, inte vi! :)

Går du bet får du väl ta med en sjysst, stor whiskeyflaska ut i garaget, sätta dig i Mussen och inte komma fram förän Du har fått en uppenbarelse hur det ska vara! ;)

Förutom vit och svart borde det finnas några mörka färger som bryter snyggt mot röd inredning.

Jag såg en BMW en gång som var mörkgråmetallic med rött skinn och det tyckte jag var snyggt men om det passar på Mussen vet jag inte.

Ska du ha en originalkulör så minskar utbudet en del...

Lycka till!

PS. Väntar med spänning på att den blir omlackad så att man kan kommentera färgvalet efteråt! :--

Link to comment
Share on other sites

Den röda inredningen fanns till svart, vit, röd, burgundy och silver frost på 1967 års modell. Rött och silver är inte dumr, och tämligen ovanligt.

På 66ora var det drygt 3%, men kanonsnyggt! :D

Link to comment
Share on other sites

Har svart Mustang, med svart inredning!!!!!!!!!!! Tyvärr har den vit cab, har nog funderat på att välja svart cab om jag byter.

Jag accepterar lite skit ibland, det går ju alltid att tvätta bort. Den uppskattning jag fått under åren för svart Mustang är däremot obetalbar.

Jag har sett -67 HT med röd inredning, mycket snyggt.

Välj den färg du själv tycker är bäst, men jag röstar för svart och skulle aldrig lacka om min i en annan färg om det skulle vara aktuellt.

Link to comment
Share on other sites

Utgångsläget nu är den röda inredningen. Vilken färg passar bäst till den? :-- INTE VIT! :roll:

Hmm... är väl inge fel på vit bil... hehe

Nä inge klag på vit nu..! ;)[/quote:2upgian6]

Det är väl så att man måste ha minst 17" fälgar innan man ens funderar på att lacka bilen "sportvit".... :-- kanske...

Link to comment
Share on other sites

Jag anser ju att svart bara fungerar på en hobbybil,men där är det snyggaste färgen.

Men när mustangen var ny var det inte poppis med svart,dels för att få bilar hade aircondition,och svarta bilar blir som bakugnar.

Jag har ju levt i den tron att svarta bilar är svårast att få snygga vid omlackering,men en kompis som är lackerare anser det vara en fördom,vissa typer av skador döljer svart aldeles utmärkt.Han ansåg silver metallic vara en betydligt värre färg att få bra.

Eftersom att mustangen skiftade modell med jämna mellanrum,och få bilar var svarta så passar kanske svart inte så bra eftersom det inte ser "orginal"ut.

Men tycke och smak är som baken delad :--

Link to comment
Share on other sites

Jag älskar verkligen svarta bilar, de flesta gör sig bra i den färgen. Det ser BAD ut och ihop med blanka fälgar och den röda inredningen borde det bli fint.

Men asså, ingen som har en bild på en -67a HT som är svart? Jag hittar ingen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...