Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 600 topics in this forum
-
Jag har nyligen köpt en -00 med 4,6 som dör på låg varv men som kommer igång vid fullgas när den är kall. När man kört ett tag så är det inga problem förutom Motorvägsfart då då den kan kan göra likn på jämt varv till och från ? Har åkt Cheva hela mitt liv och har noll koll På Ford och nyare motorer Någon som kanske kan ge mig några tips. Inte kul med ny bil som går som en kratta tills den blir varm Mvh
-
- 22 svar
- 1,8k visningar
-
-
Man blir ju lika förvånad varje gång man kör cobran efter en lång vinter.Fy fasen var bilen går,våga inte hålla i fullt ut.Längtar till kinnekulle ring.
-
- 3 svar
- 909 visningar
-
-
Kyyl Hej Finns det någon som kan dela md sig erfarenheter av larmfunktion och installationsschema över en Mustang 95 GT V8 , förre ägaren har kopplat bort detta då han sa att det falsklarmade, vill gärna få igång funktionen och även ny fjärrkontrollsnyckar, tacksam för den support och anvisningar som ni kan bidra med Kyyl 13 minuter sedan 0
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
-
Hej. Tacksam om någon har möjlighet att göra en VIN-check åt mig. Chassinumret är 1FAFP45X53F327911. Bilens regnummer är BXE315. V8 Cab från 2003, enligt biluppgifter.se har den haft 5 ägare, antar 4 ägare sen den kom till Sverige från USA 2009. Hoppats att jag nu hittat min drömbil, men vet ju att det inte är ovanligt att fd kraschade bilar förekommer även i Sverige. Tacksam för alla svar och tips!
-
-
- 7 svar
- 1,3k visningar
-
-
Någon som kan det här med ET på fälgar. Om det står att jag har ET 30 kan jag då utan bekymmer kolla på fälgar med ET 00? Vet att bultcirkeln måste stämma men hur är det med ET:t? //Stefan
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej, Någon som vet var man kan få ECU justerad för att matcha hastighetsmätaren till ny utväxling? Vill helst inte köpa kalibreringsboxen eller köpa en egen tuner för detta.
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej , har en Mustang 1994 där ABS styrboxen slutat fungera , har sökt på skroten men kan inte hitta någon Har haft den sänd till Holland men de kunde inte felsöka den Enheten är en Bosch med serinr 0265207000 Tacksam för alla tips hur jag kan lösa problemet/ Kristina:?:
-
- 7 svar
- 1,9k visningar
-
-
Halloj, Någon som kan tipsa om en butik i Sverige som säljer Bilstein eller Koni till våra bilar?
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hejsan! Har börjat plocka ner mina Calipers fram på min mustang 2001 GT ( dubbla cylindrar ) för att se slitage. Bromsarna ligger på så jag kan inte köra med den. Vet någon vilken gänga skruven har som bromsrörsledning är anslutet till bromsoket? Jag vill ju blockera bromsledningar utan att klämma sänder slangen för att inte för mycket bromsvätska skall rinna ut. Har någon annat tips för denna åtgärd är jag tacksam. hoppas på bra tips / Thomas
-
- 7 svar
- 2,3k visningar
-
-
Hej! Jag funderar på att köpa ett par eftermarknads longtube-headers till min Mustang Cobra 2003, någon som har erfarenhet eller synpunkter på BBK´s keramiskt coatade headers? Det är dessa jag funderar på att beställa: http://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_156_239&product_id=335 Är de vettiga eller finns det bättre alternativ?
-
- 0 svar
- 938 visningar
- 1 follower
-
-
Har letat ett tag nu och måste bara skriva ut min frustration. Har haft mailkontakt med 5 st mustang gt från 00-04 och allihopa skriver fel miltal. Alla skriver antal km fast det ska vara miles. Två st verkar okunniga och ber om ursäkt direkt. 2 st vägrar erkänna att det är fel(då har jag ändå frågat om de har kanada-import eller dylikt). Ska tilläggas att jag har kollat på de dyrare bilarna då jag vill ha en fin Gt. Så man undrar hur länge det dröjer innan man hittar en vettig Gt med en vettig säljare...
-
- 6 svar
- 2,2k visningar
-
-
Varje år ringer det en handfull människor till oss som fått nedslag på besiktningen på sina 94-95 mustanger. För högt lambdavärde, normalt runt 1.5 gör att dom tror att dom behöver en ny lambdasensor. Det höga lambdavärdet beror på luftpumpen och är helt normalt. Får du problem med besiktningen pga detta så be besiktningsmannen skärpa sig så går det nog lite lättare sen.
-
-
- 32 svar
- 13,7k visningar
-
-
Har en fundering om elfläkten alltid skall vara igång på min 01:a?
-
- 1 svar
- 853 visningar
- 1 follower
-
-
Hej, är det någon som har beg fälgar till ovanstående? Helst något åt Bullit.
-
- 6 svar
- 1,9k visningar
-
-
Finns det någon i Varberg/Borås/Gbg trakten som kan felsöka och starta en stendöd 95:a?
-
- 17 svar
- 3,2k visningar
-
-
Hej jag heter Max Andersson Har precist köpt en Mustang cab 01 GT har fått ett konstgt problem ,vid c:a 2000 rpm vibrerar hela bilen vare sig jag kör eller står stilla har kollat stift och om det finns ngn vacumläcka . Detta problem kom plötsligt när jag körde. Finns det ngn som kan ge mig ett gott råd Med vänlig hälsning max
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej jag har en GT 98 som tjuter i bakaxeln mellan 60-80km hastighet över de är den tyst och även när man släpper gasen. Någon som vet?
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
Är det normalt med ett axialspel på ca 1 mm? Bilen är en 3,8 L V6 2001. Det förekommer ett intermittent knittrande missljud. Det kan gå lång tid med flera körningar mellan tillfällena då det hörs. Jag har trott att det beror på slitet löphjul (idler pulley), men kanske kan det vara axialspelet i pumpen? Någon som känner igen problemet? Lars 073-075 00 06
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
Har en 01:a där varvtalet inte går ner när jag skall lägga in en växel eller när jag släpper på gasen. Vad kan detta bero på? Har rengjort och smörjt utan resultat!
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
- 1 follower
-
-
Nu hoppas jag att det finns ett gäng vänliga själar som kan hjälpa mig. Min Anti Lock lampa började plötsligt lysa i bilen och nu har jag, fastän jag har tummen mitt i handen, lyckats läsa av felkoden via DLC kontakten. Den säger nr 63 "Voltage Interruption" och nu kommer mitt problem. Hur åtgärdar jag det ? Är det någon som vet någon verkstad i ett rimligt avstånd från Katrineholm som kan hjälpa mig eller finns det någon här i forumet som kan hjälpa mig, självklart mot ersättning... Jag har ännu inte ställt på bilen då jag måste besikta den och då har jag garanterat en 2a pga detta men en månad på mig att fixa det Just ja , det är en 95a GT
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
-
-
Någon som vet var man kan få hjälp med att läsa koderna för larm på ABS och Check-Engines , närmast Ljungby . Gäller Ford Mustang 1994 / Tack ?
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Börjar bli trött på min Muuse nu (GT cab V8 -00). Den funkade hur bra som helst innan den ställdes av för vinterförvaring,nu vill han inte starta.Har kollat stiften ok,kablar ok,batteri ok,bränslefilter bytt, luftfilter rengjort. Har använt startgas och då hoppar motorn igång men går väldigt illa på tomgång och så fort jag gasar på lite så dör han och går inte att starta utan startgas.Börjar tro att det är bränslepumpen som börjar ge upp,nån som vet eller har haft liknade problem?
-
- 18 svar
- 3,4k visningar
-
-
Om jag vill serva min 01:a och inte köra ner till Stockholm var hittar jag en bra serviceverkstad från Umeå ner till Gävle?
-
- 1 svar
- 1k visningar
- 1 follower
-
-
Verkar som att båda bakhjulen driver hela tiden...ska det vara så?
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
- 1 follower
-