Mustang 1964½-1973
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.
5 582 topics in this forum
-
Hejsan någon som har vipparmar original skulle behöva 1 till en 429 Scj 1,73 7/16 Mvh Pelle
-
- 4 svar
- 496 visningar
-
-
Hej jag har en Mustang 1967, med en 289 motor. På övre kylarslangen sitter T-rör med en ??? själva hatten är tillverkad i backelit och är märkt "DIS" "CARB" NB går en vacum slang till strömfördelaren. Är det någon som vet vad detta är? funktion? var kan jag få tag i en ny? MVH Eskil
-
- 0 svar
- 365 visningar
-
-
Hej! Jag är övertygad om att knutkorset (eller vad det nu heter) i min rattstång med tilt är glappt. Jag kan vicka på ratten utan att det rör sig ute i motorrummet. Så nu till min fråga. Är det någon som har skruvat isär en tiltstång som vet hur det ser ut och om det finns delar att köpa eller får man fixa något själv tack på förhand / Jocke
-
- 7 svar
- 756 visningar
- 1 follower
-
-
Har bytt tätning på växelföraren, fick ju ta bort ventilpaketet. Tycker jag hällt i mer olja än jag tappade ur, men får den inte att driva. Är rädd att jag fyller på för mycket! Ligger nivån högre eller lägre på stickan vid avstängd motor?
-
- 0 svar
- 487 visningar
-
-
65:a med skivor fram och trummor bak, ingen servo. Känns lite sisådär att bara ha en bromskrets. Läst att fler känner så. Nån som vet om huvudcylinder -67 passar bolt on? Iså fall kan jag få två enkrets, en bak och en fram. https://leedbrakes.com/i-19296570-hydraulic-kit-manual-brakes-67-69-mustang.html
-
- 3 svar
- 550 visningar
- 1 follower
-
-
Hej på er Dags för motorlyft och vill kolla med proffsen, allt lossat utom mellan lådan, man lossar väl dessa skruvar från svänghjul till turbin😳 Något mer tips som jag behöver veta tack på förhand
-
- 10 svar
- 624 visningar
-
-
Hej, det läcker bromsolja från min Fastback -65:a … från klumpen som sitter efter huvudbromscylindern som gör att det blir lägre bromstryck till trummorna bak än till skivorna fram. Hittade ett 10-årigt inlägg om detta och har skrivit till författarna … inget svar så jag testar en ny tråd. Nån som vet nåt och kan tipsa mig?
-
- 3 svar
- 675 visningar
- 1 follower
-
-
Hej tänkte byta till hedders och får info om att det inte passar med 164 kuggars kåpa,men hur vet man det? C4 låda
-
- 4 svar
- 705 visningar
-
-
Behöver hjälp med dessa toppar. Har letat på dom ställen på nätet som jag vet men kan inte hitta vad det är för toppar. Kan nån hjälpa mig vilka toppar det är och vilken årsmodell. Står 8 L I 9. Tror jag det står Mvh Göran
-
- 5 svar
- 827 visningar
- 1 follower
-
-
Jag har en fråga om någon kan svara på? Jag har en 69 Sportroof som sidodörrens ruta inte tätar mot A stolpen. Som jag har förstått är det lite skillnad mellan 69 och 70ans ruta, kan det vara så att någon har monterat in en 70 ruta på min eller går det att justera så det blir tätt? Tacksam för svar! Thomas
-
- 2 svar
- 517 visningar
- 1 follower
-
-
Ska fixa ett läckage vid växelreglaget, och fick min nya sil/filter idag. Det är lite tjockare än det gamla. (Se bild). Finns det olika?
-
- 0 svar
- 387 visningar
-
-
Hello,ska byta däck på 66a cab , däcken som sitter på är cooper10 år gammla men inte slitna men dom blir väl hårda med tiden 215/60-15 men jag hittar inte den dim på cooper någon som har tipps på däck så mottages det tacksamt
-
- 2 svar
- 654 visningar
-
-
Hej, Håller på med helrenovering av min FB -66. Får inte tag i nedre vänstra gångjärnet till förardörren. VP kan få hem ”kanske i maj”… och Rolands Mustang verkar stängt på obestämd tid… Tips? Någon som har ett i bra skick liggande…? Är den övre vänstra på bilden. mvh Marcus
-
- 2 svar
- 588 visningar
-
-
Har letat men hittar ingen info. Vill någon ge mig det måttet? Behöver inte vara på millimetern. God fortsättning
-
- 2 svar
- 624 visningar
- 1 follower
-
-
Är det ens möjligt att sätta den fel? Det finns ju bara 4 lägen att montera på. Går på typ halvvägs på splinsen. Nu sitter den som f@@n så lär ju skaffa en avdragare som passar. Annars är det bra😎
-
- 13 svar
- 1,9k visningar
- 1 follower
-
-
Hej Går i köptankar på en 65a GT Hardtop den står i Svedala Bilparken AB reg BEK576 är det någon som känner till bakgrunden på den bilen. Mvh Roger
-
- 2 svar
- 868 visningar
-
-
Hej! Tack för tipsen. Jag har köpt en ny kontakt på VP Autopart och den läcker. Finns den att köpa någon annan stans? Hur hårt ska den dras fast. Hur vet jag om pinnen ligger på huvudcylindern? Tack än en gång. Vänliga hälsningar Jan
-
- 0 svar
- 463 visningar
-
-
Hej! Jag har bytt broms till bromsservo, bromsrör och ventil. När jag luftat systemet så får jag väldigt lite tryck. Kan det bero på att det kommer bromsvätska ur bromskontakten. Trycker jag ner bromspedalen för långt ner eller ? Någon som vet hur man ska göra vid luftning av systemet? Med vänliga hälsningar Jan
-
- 1 svar
- 616 visningar
-
-
Har en -66'a som haft 6'a från början. Nu sitter det ett 302-block i från -68 och 289-toppar från -66. Donorcar har varit en Granada (-78?) då bromsar, bakaxel och alla styrleder härrör från Granada. Motorn är nu urtagen för kontroll/renovering och upptäckte då att hela motorfästearrangemanget är nåt härligt vedbomeck. Antagligen också Granada-prylar som svetsats om för att passa. Nån har ju uppenbart gått bananas med svetsen! Så vill man ju inte ha det så jag har tittat på nya detaljer. Det finns dock en del att välja på där ute. Någon som har koll på bra motorkuddar/fästen?
-
- 14 svar
- 1,3k visningar
- 1 follower
-
-
Någon som monterat på era pärlor. Vad har ni för erfarenhet?
-
- 6 svar
- 2k visningar
-
-
Hej! Funderar på att byta ratt då ratten vi har dels är glapp i signalringen eller vad det heter, så tutan funkar inte. Dessutom är ratten som sitter där nu lite trasig (söm som släppt) och ful. Se bild. Min fråga är, är det mycket svårt att byta om man inte är supervan att meka? Behöver man en rattavkrängare (heter det så?) ? Och min sista fråga, vet någon om denna ratt kan vara okej att beställa? Har sökt runt men inte hittat en sån jag vill ha förutom denna. Se länk.. Tipsa gärna om ni vet något annat ställe att beställa en liknande som denna. https://www.ebay.com/itm/NEW-1965-1969-Mustang-Black-Steering-Wheel-Grant-13-1-2-with-chrome-spokes-/12…
-
-
- 14 svar
- 2k visningar
-
-
Hej! Vi har nyligen rivit ner de kromade listerna runt dörrarna. Några av skruvarna satt så jä-ligt att de fick förstöras och borras ut. Nu har vi sökt efter nya hos "Ullman" och "Tony's" utan nämnvärt resultat. Att skicka efter dessa från USA blir dyrt och ses som sista utväg. Känner någon till lämpliga alternativ till dessa artiklar som kan hittas hemma i Sverige eller känner ni till andra leverantörer som har dessa hemma? Skruv: https://www.cjponyparts.com/roofrail-weatherstrip-channel-screw-set-mustang-coupe-1965-1967-fastback-1967/p/HW766/ Foam: https://www.cjponyparts.com/roofrail-foam-adhesive-backed-12-1965-1973/p/RF/ Alla förslag, tips och idé…
-
- 3 svar
- 658 visningar
-
-
-
Hur åtgärdar jag detta ? Smörja är inte ett alternativ har jag märkt 🤔 ska något eller hela detaljen ersättas med ny? Gäller HT-66 //BennyP 0F40B642-91CF-4015-8630-5475FC248AA9.mov
-
- 0 svar
- 493 visningar
-
-
Sidorutan blir inte uppe,det är mycket glapp i veven, vad behöver jag byta ut, 66 cab.
-
- 0 svar
- 452 visningar
-