Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 594 topics in this forum
-
jag söker en obd1 felcodlasare till mustang -94 var kan man hitta en sådan som läser av alla fel har två felcoder lampor som lyser antilock och airbag vill släcka dem och kolla vad som är fel
-
- 3 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej igen!! På bilen jag kikade på märkte jag att cabben var osynkad i starten när den skulle fällas upp (tak upp), är detta nått att hänga upp sig på och vad kan det bero på.
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Mustang Cobra 1998 4.6L V8. Ett konstigt ljud från motor har uppstått efter att oljenivån blivit rejält låg. Det kommer över 2k varv och låter som ett knackande eller rasslande ljud. Finns det någon som hört det innan eller som har nån aning om vad det kan vara???? Bif film
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Jag har funderat på att kanske köpa ett trimchip på ebay, men undrar om det bara är en bluff eller om det faktiskt fungerar? Någon som har erfarenhet av detta? kolla länken för att se chippet. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 8010384328
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hoppas på hjälp igen / Kristina Får 5 korta sedan 2 längre blinkningar på lampan som indikerar airbag, lampan som indikerar Anti-Lock har även börjat lysa Hoppas på svar ?
-
- 1 svar
- 970 visningar
-
-
-
Nu har man ägt bilen ett tag och börjat fundera på lite modifieringar CAI är beställt tanken var att byta till ett annat helsystem, men längtan efter mer muller är för hög för att vänta till vintern och byta headers så det blir ny mitten pipa (x eller H) som skall passa på org grenrör, sedan efter det blir det nytt catback system med. men funderingar, går det att byta mitten delen rakt av utan strul med givare osv eller måste man göra nått mer, måste man skaffa en tune eller så , tips mottages snarast, med eller utan katalysatorer, sitter ju för sjutton 6 st nu. bilen är flyttgods, klarar man en besiktning utan kattar så just nu denna sommar är mer muller o lite hk prio …
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
- 1 follower
-
-
Hej!! Jag har varit och kikat på min första Musse, en GT cabbe 04 och har nu några frågor som nybörjare:confused: Jag tror visserligen att bilen är mycket ärlig men man kan aldrig vara för noggran. - Vad bör man kolla upp innan köp? Har läst några timmar på forumet och känner mig lite vilsen. - Bilen är intagen som flyttgods, vad innebär det för mig som ägare (possitivt :clap:eller negativt)?
-
- 6 svar
- 1,9k visningar
-
-
V6:a-01 har gått som en klocka men plötsligt började den gå väldigt ojämnt.spottar och hoppar i motorn,trögt att få upp varvet.ses-lampan blinkade till ett par gånger.kan luftmassen vara igensatt eller kan det va så enkelt som stiften. Tacksam för svar.
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
Har problem hissa fönster vänster fram . Fönstret går inte ända upp utan det verkar slira ( hacka sista biten) Har haft bort dörrsidan och smörjt alla leder ? Kan dra fönstret för hand både upp och ned utan hjälp av motorn ? Finnes det någon åtgärd jag kan göra eller måste jag byta hela enheten ? Tacksam för tips / Kristina
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
-
-
Har precis köpt en sådan och den skall enligt tidigare ägare ha lite modifieringar, men han visste inte exakt vad. Det skall sitta en racelåda samt race avgassystem på den samt vara chipad. Går det på något sätt att hitta igen vad det kan vara för något. Så att man får något hum om vad som är gjort. bla så visar mätaren fel hastighet. ca 20+ i snitt bilen skall även ha varit ägd av någon på detta forum i Sundsvall så någon som vet av att någon ägt en svart Mustang GT v8 svart med silver stripes över sig. bilen är en import, vilken typ av import vet jag inte heller men vill gärna få info om hur man hittar igen det. är miles och km på mätaren
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej Har köpt ett nytt komplett öppet luftfilter till -99 GT V8 , 260 hk. Men jag får det inte att passa, är det någon som monterat detta och har någon bild hur det ska sitta ? Finns visst olika utföranden, köpt hos Grufman Mvh Tommy
-
- 1 svar
- 972 visningar
-
-
Är på g att bli med musse igen, hade en 68a, 65a modell med rak sexa o trepet låda i 15 år o var med och bildade klubben. Då hade vi satt gränsen till 1974 Vi hade en del diskussioner om det med dåvarande president Tord Jönsson. Nog om det , nu är jag intresserad av en 04a jubileum modellen Cab, testat den och lade märke till att den i kallt tillstånd hade lite svårt att hålla tomgång på ett varvtal, utan gick lite upp o ner. Är det vanligt? Generatorn var helt ny. Caben var fin, förutom att den hade släppt eller spruckit i ytskiktet ca 1 cm på varsin sida om där den viks. Gått 9000, priset för den 79000:- är det ett" bra" pris? Något mer jag bör tänka på? Vill gärna…
-
- 2 svar
- 897 visningar
-
-
någon som vet var man kan köpa vindavvisare till 1994 års cab
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hejsan. Jag har letat som en tok på forum worldwide och inte hittat svar på vad som felar... Jag har en -99 cab och på a-stolpen på höger sidan så ligger inte "trimmet" an mot bilen som på andra sidan. På utsidan alltså. Jag har tagit bort hela plast-sjoket och kollat. Det är ett hål högst upp som det antagligen ska sitta någon sorts fäste i. Men jag har inte hittat något, är det någon som vet vad som ska vara där, gärna artikelnummer oxå I plasten är det som en liten ficka där jag antar att det som ska sitta i hålet passar. (Jag vågar inte ta bort den andra då jag är rädd att den ska bli lika...) Tackar på förhand. Mvh Marcus
-
- 0 svar
- 831 visningar
-
-
Hej,har nyligen köpt en helt orörd trippelsvart 94:a cab,trevlig bil,men orörd är inte alltid bara bra.... Även tänddelarna var original,det stod stämplat "ford 1994" på tändkablar och lock,som numera är nya grejer.. Till frågan,får felmeddelande i form av blinkande lampor på instrumentet .indikerar 84 vilket innebär crash sensor right front.Hur kommer jag åt den? Behöver jag ta ner kofångaren för detta?? //Robban
-
- 2 svar
- 939 visningar
-
-
Hej Tänkte byta strålkastarna på min 95:a. Är det nån som har ett bra tips var man köper dom. Weine
-
- 7 svar
- 2,4k visningar
-
-
Hej Var ute idag och tankade fullt, då började det att läcka vid röret som går in i tanken där man fyller i bensin. Det är en 95.a gt cab. Jag antal att det sitter ett stos där som ska täta, var köper man ett sådant? Tacksam för svar:D Weine
-
- 5 svar
- 1,7k visningar
-
-
Söker svart baksäte i skinn till 1994 års modell. /Kristina
-
- 0 svar
- 764 visningar
-
-
Instrumentbelysningen på min cobra 2004 har lagt av och det är ingen säkring som gått för jag har kollat samtliga säkringar. Jag har tagit bort allting men vart sitter lampan till belysningen? Kan det vara den röda? För den har jag tagit ur och den lyser ej. Och isåfall var får man tag på en sådan lampa för det går ej bara byta lampan för den är fastlödd på socklen.
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
- 1 follower
-
-
Hallåja, Jag har precis införskaffat en mustang gt -97. Det jag har uptäckt är att så fort man kommer över 120kmh så brörjar den pipa typ någon varningsfunktion eller något. någon som vet mer om detta som kan hjälpa mig att få tyst på de? För det är verkligen irriterande mvh Robin
-
- 2 svar
- 2,1k visningar
-