Mustang 1964½-1973
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.
5 582 topics in this forum
-
Hej Jag jagar efter min fars gamla Mustang som vi tyvärr inte har regnummer på. Den ska ha varit en 65a coupe med 289a och manuell låda. Den ska ha varit vit med röd inredning. Den har ägts av min far Anders Gabrielsson ifrån Borås i slutet av 60-talet ca mellan 66 och 69. Den kan ha haft ett regnr då som var i närheten av P74386 (hittade detta på en faktura efter en leackering av bilen men lackeraren har skrivit fel eftersom detta varit två olika Opels och aldrig en Mustang)... Är det någon av er som har ägarhistorik på sin bil och som kan kolla om den ägts av min far så vore jag mycket tacksam. Eller om ni vet hur man får reda på detta från annat håll. …
-
- 0 svar
- 677 visningar
-
-
Hej! Är det någon som har ett svänghjul med 157 kuggar startkrans till 65 Mustang?
-
- 0 svar
- 400 visningar
-
-
Plötsligt ramlade gaspedalen ner i golvet och stannade där igår 😞 Kollar och ser snabbt att gaslänkaget är "isär". Som tur är har jag några straps så det gick att panikfixa så jag kom hem, som ni ser på bilden. Nu undrar jag om nån vet var man kan handla detta? VP, har men tillfälligt slut och med tanke på att säsongen snart är slut, och leveranstider högst osäkra, vill jag utnyttja det lilla som är kvar. https://vp-autoparts.se/sv/artiklar/monteringssats-stag-gaslankage-ford-65-68-sb.html
-
- 4 svar
- 669 visningar
-
-
Hur funkar det för oss med äldre motorer? Något att tänka på? Tex byte av bränsleslangar, metanol är tufft mot vissa gummilegeringar...om jag fattat saken rätt? Och med tanke på lägre energiinnehåll, kanske måste man ställa om tändningen?
-
-
- 18 svar
- 2,4k visningar
- 1 follower
-
-
Hej. Har en krånglande förardörr på vår -67a. Den har gått i baklås de tre senaste gångerna vi har låst dörren med nyckeln. Har som tur är till slut lyckats låsa upp den. Nu har även själva handtagen både på utsidan och insidan börjat jäklas. Det blir inget motstånd och dörren går inte att öppna. Har tagit bort innerpanelen och stuckit in armen för att kunna fippla med låsmekanismen/låskistan. TROR vi har identifierat felet, som beskrivs i denna video, spola fram till 6 minuter. Frågan är hur vi ska göra för att få ut själva låskistan, behöver vi riva mer eller är det bara att sticka in armen i dörren och ta lös den. Men hur sjutton får vi tillbaka allt rätt sen?…
-
-
- 6 svar
- 712 visningar
-
-
Hej! Jag är försäkrad i Folksams entusiast försäkring & behöver snarast byta min framruta. Vet någon om en seriös glasmästare som kan åta sig jobbet i Stockholmstrakten? (Eller möjligen i Kramforstrakten?) Det måste vara en tjock ”original ruta” som fyller ut listen (c:a 8 mm?). Isf maila mig på; skona69@gmail.com Mvh, Peter
-
- 0 svar
- 444 visningar
-
-
Har nyligen köpt en cab -65 med 289. Antar att jag måste använda blyersättningsmedel i bensinen? Tacksam för synpunkter. /Claes
-
- 2 svar
- 811 visningar
-
-
Räcker det med att skruva bort alla skruvarna för att demontera instrumenthuset på en 68 ?
-
- 0 svar
- 383 visningar
-
-
-
Glapp i styrstången mellan ratt och styrsnäcka, vad kan det bero på?
-
- 0 svar
- 398 visningar
-
-
Har nyligen köpt en cab -65 med 289. Antar att jag måste använda blyersättningsmedel i bensinen? Tacksam för synpunkter. /Claes
-
- 0 svar
- 562 visningar
-
-
Tios på att byta mötartavla till km/h på en 68:a
-
- 2 svar
- 707 visningar
- 1 follower
-
-
Har en brytarlös fördelare på min 6-cyl 65:a. Efter kallstart (sommarkall!)tjuvstartar den gärna, kräver choke. När den är varm händer det ibland att den tänder ”emot” . Kompression är bra. Ny fabriksrenoverad, förgasare är monterad, Kräver lite gaspådrag för att gå någorlunda jämnt. Inställningsmarkeringar på vevaxelns renskriva stämmer inte alls. Motorn går ö.h.t. inte om jag försöker ställa in efter markering. Kan remskivan vrida dej på vevaxeln? Den sitter väl med kil? Har provat att montera system med nya brytarspetsar och kondensator men då startar den inte alls! ….. men det är ett annat problem!
-
- 2 svar
- 661 visningar
-
-
Hello, någon som har färgat om golv mattorna alltså den som täcker hela golvet jag har en tråkig orange färg gul bil vit inredning några förslag?
-
- 7 svar
- 851 visningar
-
-
Är det nån som har ett växel länkage till en 4 växlad mustang låda 66a
-
- 0 svar
- 504 visningar
- 1 follower
-
-
Vet någon vart man kan få tag på en burka av nedan färg? Dark ivy green metallic, Ford 3323-A https://paintref.com/cgi-bin/colorcodedisplaym.cgi?wtcode=M3323 http://paintref.com/cgi-bin/colorcodedisplay.cgi?color=Dark Ivy Green&tditzler=2146&rows=50 https://paintref.com/cgi-bin/colorcodedisplay.cgi?type=sample&ditzler=2146&syear=1970&smanuf=Ford&smodel=Mustang&sname=Dark Ivy Green&name=1970_00119_01
-
- 1 svar
- 614 visningar
-
-
Jag har ibland problem att stänga av tändningen på bilen efter färd. Det händer ingenting när jag vrider om nyckeln.Bilen är en mustang från 1970 med automat. Några tips vad det kan vara!
-
-
- 28 svar
- 3,5k visningar
-
-
Hello! Finns det mittarmstöd till en 66a att köpa har 2 stolar skulle vara sjyst att ha ett med förvaring o mugghållare
-
- 1 svar
- 426 visningar
-
-
Hello jag igen med risk bli idiot förklarad så kör jag endå.jag har haft bilen i 3 veckor idag så kom jag på att jag har kört på fel växel finns tydligen 3 st drive lägen tyckte den varvade lite väl mycket🙄👈
-
- 5 svar
- 735 visningar
-
-
Tjena ! Någon som vet va det va för dimension på däcken orginal på en 66a?
-
- 2 svar
- 573 visningar
-
-
Måste man plocka bort instrumentenheten helt för att kunna byta ljusknappen, alltså lossa alla sladdar och hatighetsvajer. Gäller Mustang 66.
-
- 2 svar
- 570 visningar
-
-
Hej! Jag undrar om man kan montera brytarelöst system på en 289:a ?
-
- 1 svar
- 561 visningar
-
-
Letar heeders till min Mustang 66a på Ebay och det står passar inte aod transmission, vad betyder det? har en C4 automat
-
- 3 svar
- 746 visningar
-
-
Jag har problem med att få av främre fästet till bladfjädrarna! Olyckligtvis har jag placerat pallbocken så att hållare ligger mot bladfjädern, så jag undra om jag kan lyfta bilen i det markerade fältet, så jag kan flytta pallbocken! (bild 1) Sen går det inte att få ur bulten, kanske ligger det i spänn pga ovanstående problem? (bild 2) Om inte det är skälet...hur gör jag då?
-
-
- 11 svar
- 1,4k visningar
- 1 follower
-
-
Har problem med ljuset på min 66, folk blinkade på mig ute på vägen, när jag kom hem och stod mot väggen så såg jag att ljuset slocknade och kom tillbaka,är det någon som vet ?
-
- 2 svar
- 573 visningar
-