Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Started by Evald,

460 hp i nya mustang 0-100 under 4 sec ............ FASTER THAN YOU CAN READ THIS HEADLINE: NEW MUSTANG GT CAN GO 0-TO-60 MPH IN LESS THAN FOUR SECONDS 2018 Mustang GT in Drag Strip mode can reach 60 mph in under four seconds – faster than a Porsche 911 and setting a new standard as the fastest Mustang GT ever Redesigned 5.0-liter V8 with all-new available 10-speed SelectShift® automatic sees power increased to 460 horsepower and 420 lb.-ft. of torque Drag Strip mode optimizes torque, transmission and newly available custom-designed Michelin Pilot Sport 4 S tires to deliver maximum acceleration and performance in straight-line driving …

2. Started by juzzi,

Hej är intresserad veta vad får ni betala 2000 mil servicen.Och vad detta innebär ,vilka saker man byter /kontrollerar samt vilket miltal kommer det "stora" service. Ni som har haft bilen lite längre vet säkert mer :)

3. Started by Foose,

Hej, hur många har beställt en ny bil och vad blev det för något? Jag beställde en Magnetic GT cab 26/6, hoppas få den till våren men har inte hört något om den, borde väl tillverkas under hösten.

4. Started by Razvan,

Jag körde i helgen till Göteborg från Skåne och märkte konstiga vibrationer i hastigheter runt 90-110 km/h. Jag har testat och frikopplat med vibrationerna finns där ändå. När jag körde 130-140 då minskade vibrationerna men de var kvar. Någon annan som har känt likadant och hur har ni löst problemet. Bilen har gått i skrivande stund 300 mil och dessa vibrationer har inte varit där tidigare. Har inte kört på trottoarkanter eller liknade.

5. Started by Monticello,

Har monterat ett Steeda axle back system. Låter lite mulligare nu [emoji3]

• Like
    • 49 svar
    • 13,3k visningar
  6. Started by Per Berglund,

Trodde ni ja!!!! Men kanske snart? Rykten och koncept bilder på när och hur den kommer se ut är i full gång....så varför inte "ryckta" vidare här? Tänkte vi röstar lite här och börjar med 3st jag själv gillar......Jag kan fylla på med fler här vad det lider!! Klicka på röst knapparna ovan!! Kan ju inte sticka under stol med att jag är lite åt Euro Audi looken på bild 2! Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4

7. Started by Daniel Linde,

EcoBoost från 320 500kr GT från 366 500kr (automat från 384 500kr) Plockade ihop en GT manuell kupé med allt hamnade på 396 800kr.

8. Started by kanske mustang,

En svart bil med skinnsäten och så mycket utrustning man kan få och även automat, blir det att försöka finna lite senare. helst under 1000 mil. Startade min egen tråd istället för att ta över den andra tråden med ämne som inte hör dit. Som rubriken säger vad är tillåten optimering får man sätta ljuse bakom emblem i grillen och därbak så det lyser ? Är det lagligt att byta avgasrör till något med bättre ljud ? heter de spacers för att få ut ljulen, är de lagliga ? Hur har ni löst det med saker som inte är ok enligt besiktningen som att få fler hästar ? håller bilen för trim ? Roush verkar kunna ge en hel del hästar i olika steg första steget är väl runt 700 hästar ? …

• Like
    • 64 svar
    • 11,4k visningar
  9. Motoralternativ: V8 5.0L 3,7L V6 2,3L EcoBoost Dubbelturbo Övrig kuriosa Push to start button Källa: http://www.ford.com/cars/mustang/2015/

10. Started by Corvette,

Någon som sett några bra bilder på nya Mussen? Hittade denna som antyder om 4x4 på den nya Mussen https://www.drivingline.com/articles/spy-photos-new-2023-s650-ford-mustang-gt/

11. Som gammal dragracer så kan jag inte hålla mig från att försöka få bra mycket bättre drag under galoscherna än vad vad min 2018 5.0GT, A10, har som standard. Sen var tomten så snäll så han kom med dom här grejorna :-). Det kommer ta en del tid att både få grejorna och installera dom, räknar inte med att ha installerat före tidig sommar. Men tänkte dela lite erfarenheter här om det kan vara av intresse. Jag är också intresserad av era erfarenheter från liknande installationer, gärna Whipple, men även kompressor kit i allmänhet. Vad har gått bra, mindre bra, vilken effekt har ni fått ut, vem är snabbast i Sverige, hur har det gått med besiktning, har ni gjort avi…

• Thanks
      • Like
    • 79 svar
    • 10,1k visningar
  12. Started by Daniel Linde,

Så vad tycker ni gott folk? Är det något ni bara längtar efter att få springa till Ford och klämma på, eller är det helt fel? Rösta här ovan!

13. Started by kanske mustang,

Tips på styling och på var man får tag i det tack för att få bilen snyggare gillar de här fälgarna och att det står Mustang på den lite överallt vad kan man mer göra för snyggt annat än dekaler ? https://www.blocket.se/goteborg/Ford_Mustang_GT_V8_5_0_AUT_77627697.htm?ca=21&w=3

• Like
      • Haha
      • Thanks
    • 72 svar
    • 10k visningar
  14. Started by Jordshultamossen,

Medlemmar 9 27 inlägg Rapportera inlägg Vet inte hur det var för er andra men när jag köpte min nya Ford Mustang i maj 2018 så blev jag erbjuden en riktigt bra prova på försäkring via Ford försäkring. Säljaren bokade denna försäkring utan mitt medgivande och informerade mig först när jag hämtade ut bilen att den var försäkrad via Ford försäkring. Då jag fick villkoren samt faktura så kändes det som en riktigt bra deal. Då jag sedan 20 år haft tjänstebil så har jag inte behövt fundera över detta. Våra privata bilar där nu Mustange…

• Like
    • 48 svar
    • 9,8k visningar
  15. Started by Streiff,

Tjenare. Har en -17 GT manuell som ju likt alla européer inte har fjäderbensstag trots PP. Ser att Ford säljer GT350-staget i aluminium för riktpris 3200 (fick förslag på 3900kr igår - magstarkt) medan man från CJ Ponyparts kan beställa det svarta i stål för 175 USD. Dock hamnar det på ca 2800kr med frakt och tull. I seten ingår ju det bakre staget också, mot torpedväggen, men det sitter väl monterat redan med europeisk PP?? Har inte tillgång till min bil på ett par v så kan inte kolla, men vill beställa hem stag så det är redo när jag kommer åt bilen... Känns dumt att betala massa jädra pengar för ett stag som redan finns monterat så nästa fråga är om man inte…

• Like
      • Haha
      • Thanks
    • 106 svar
    • 9,4k visningar
  16. Started by Per Berglund,

Nu har jag fått veta att det är klart att Bilia kommer ha Mustang 2015 i sitt program. Första kärrorna dimper ner i Oktober vad jag fått höra.

17. Started by Corvette,

Bara plocka fram plånboken då 🤓 https://www.blocket.se/annons/halland/ford_mustang_mach_1_fastback_v8_460hk_a10__bestallning_/92914324

• Haha
      • Sad
      • Thanks
      • Like
    • 96 svar
    • 8,5k visningar
  18. Kunde läsa på en USA sida att första bilen kommit till Tyskland och ägaren varit och fotat den hos återförsäljaren. Jag väntar nu på min som "kanske" levereras i slutet av augusti. Fastback köpare kan få sina i mitten på augusti.

19. Started by pools,

I mitten av instrumenten finns en liten skärm, mellan varvräknare och hastighetsmätare. Om man väljer att visa "bränsleekonomi" visas ju en stapel i grönt, och längst upp finns ett streck där det står 30. Är det max förbrukning, 3 liter per mil, eller? /P-O

20. Started by rottis,

passar fälgar ifrån gen 5 på gen 6. någon som vet

• Thanks
      • Like
    • 41 svar
    • 7,9k visningar
  21. Started by Robbson,

Hej på er alla mustangare, ny på forumet och förhoppningsvis snart nybliven mustangägare. Skulle vilja ha lite köpråd/tips. vad jag tittar på främst är att köpa en GT och framförallt nu innan bonus/malus träder i kraft i juli. Helst vill jag ha en 2018 års modell med tanke uppdateringarna bilen har jämfört med 17. Digital panel, fyra utblås, skönare ljud etc. Fördelar/nackdelarmed att köpa ny 2018 Fördelar/nackdelar med att köpa en begagnad 2017? Skulle någon av er överväga att köpa en ecoboost? hur skulle ni gjort? Luften är fri 😊

• Thanks
      • Like
    • 50 svar
    • 7,8k visningar
  22. Started by Kapten Telge,

Hej. Har skrivit innan att jag tänker köpa en Mustang GT Fast back runt 15+ Nu ser jag på filmer på Youtube flera incidenter,där bilen toksvänger, och olyckor uppkommer. Är detta pga. att det burnas ? Bör jag vara orolig,att köpa en automat GT, där tanken INTE är att burna Vänligen förklara för mej varför dessa olyckor händer. Är det pga, av tok körningen med redan driftande bakvagn ? Kan det hända mej om jag gillar att acca efter ett rödlyse tex. eller på motorväg ? Att bränna däck är inget för mej. Gillar att trycka till på raksträckor, och kanske på motorväg, ( om ingen polis syns till ) Men generellt håller jag hastighetsbegränsningen , nästan 😉 …

23. Started by BigShadow,

Jag säger som Gert Fylking: ÄNTLIGEN! Ford har idag officiellt lanserat GT500 på Detroit-mässan: https://www.mustang6g.com/forums/threads/official-2020-shelby-gt500-mustang-press-release-specifications-photos-videos.115819/ Processen har ju pågått så länge att man började misströsta och tro att Ford skulle hoppa över GT500:an och istället satsa på en nyare teknikplattform. +700 kompressormatade hästar ska ge 0-100 på 3,5 sekunder (hur man nu ska undvika hjulspinn). Nu har man lite nytt att drömma om, mörka vinterdagar! Ska börja skriva till tomten redan nu...

24. Ni som har Mustanger från 2018 och senare med manuell eller automatväxellåda, har ni känt några vibrationer från kardanaxeln? Ford har annat artikelnummer på 2018 - kardanen, men de ser ganska lika ut mot 2015 - 2017 (?). Kanske har de löst problemet med en ny kardan (som kanske är den gamla men tillverkad med bättre kvalitetskontroll och nytt artikelnummer?). På Mustanger 2015 - 2017 förekommer vibrationer från kardanaxeln på vissa bilar. Vibrationerna verkar inte vara orsakade av obalans utan av att kardanaxlarna är feltillverkade då de inte blev raka när de tillverkades. På några enstaka bilar så var det pinjongen på bakaxelklumpen som kastade, men då ska det…

25. Som rubriken lyder. Är nog mer än jag som funderar på detta. Äger idag en GT 2007. Kan bara säga att jag är sjukt nöjd med kärran men någon gång vill man ju byta upp sig. :) Gillar verkligen utseendet på den nya Mustangen och funderar lite på vad den kommer kosta år 2020? Förmodligen har väl de flesta rullat runt 4000 mil och uppåt. Tror att värdet på V6:an kommer sjunka snabbare än V8:an, men bara en tanke. Vad tror ni inbitna entusiaster? Kollar man på 5 år gamla mustanger idag så håller dem verkligen priset bra. O andra sidan om man kollar på blocket så tror ju många att man kan få hur mycket som helst för en bara för att det är en jänkare.

• Like
    • 34 svar
    • 6,6k visningar