Mustang 1964½-1973
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.
5 582 topics in this forum
-
Hej vi har ärvt en mustang 68- cab (ägaren som gick bort var medlem här) där motorn är i behov av renovering/lagning men han hade köpt en till mustang som reservdelsbil... men nu är vi i behov av någon som kan/vill kika på denna motor och ev åta sig att fixa detta eller tips på vart man kan vända sig (vanlig verkstad inte intressant) Tack på förhand
-
- 12 svar
- 1,9k visningar
-
-
hur lossar man på vajern vid instrumenpanelen är en vit clips jag är rädd att jag bryter sönder den om jag gör fel mach1-73
-
- 2 svar
- 811 visningar
-
-
Oljenivån i min C4 automat är nu nere på lägsta nivån. Nu är bilen inställd för vintern men till våren är det dags att fylla upp den med ATF-F olja. Hittade i ett skåp i garaget denna burk, som jag införskaffat vid något tillfälle. Den säger att om man får problem med läckande packningar, slirningar eller hugg vid växling, skall man hälla i detta. Min automatlåda har inga av dessa problem. Är det då någon vits med att hälla i detta i så att säga förebyggande syfte? Är generellt emot dessa tillsatser av olika slag, men det vore intressant att höra era synpunkter.
-
-
- 2 svar
- 805 visningar
-
-
Tjena allesammans! ny här på forumet 🙂 köpte mig en Mustang från 71 och har lite problem med att det läcker ut bensin lite här och där ur förgasaren och ska därför montera ner och rengöra men skulle vilja veta vilket år den är ifrån samt modell för är lite sugen på att kanske köpa en ny och montera dit. googlade och youtubade men blev inte klok på siffrorna då det är bokstäver med vilket dom inte säger något om på google. sätter in en bild på siffrorna antar att LIST numret är modellen mvh Roger 🙂
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
Försöker lista ut vad för sorts bakaxel som sitter på bilen. Har tittat på en drös med bilder på nätet men vet ffr inte vad jag har. Axeln ska ev bort i vinter för kontroll och målning men det hade ju vart trevligt att redan nu veta vad det är för modell. Bifogar några bilder om någon vänlig själ har någon info att delge.
-
- 15 svar
- 2,1k visningar
-
-
Jag har min -65 cab i tusen bitar och ska handla skoningslöst mycket delar nu i det närmaste. Slutsumman blir ju minst sagt kännbar så det blir en rejäl slant för varje procent man kan få ned priserna. Så, var/hur brukar ni handla för att få vettiga priser och dessutom hyfsad kvalitet på delarna? Att beställa direkt från USA är ju frestande, men kommer man inte undan alla skatter och frakter så blir ju de Svenska handlarna konkurrenskraftiga. Det pratas ibland om att man kan skicka delar med bilar som ska hit och man kan slippa undan avgifter, är det en myt eller funkar det? Finns det någon vits med att slå sig ihop några stycken och göra sambeställningar, el…
-
- 8 svar
- 1,3k visningar
-
-
-
Tjena Tror mina bakre hjullager börjar va dåliga. När man tar i hjulet på varsin sida så kan man vicka det å känna att det glappar. Känns som de är dags å byta eller är det normalt med spel på dessa äldre jänkare?
-
- 8 svar
- 1,2k visningar
-
-
Har fått en ny stötfångare bak monterad på verkstad efter ett försäkringsjobb. Den är välvd i mitten och går upp mot tanklocket. Det är så pass att tanklocket tar i när jag öppnar det. Har googlat runt lite huruvida den ska vara det välvd eller ej men blir inte klokare Kofångarn i sig är nog monterad lite för högt så det är en issue som skall årgärdas. Men jag kan tycka att den borde vara helt plan i överkant, skulle vara intressant och veta hur era ser ut som har samma årsmodell. Med vänlig hälsning, Tomas
-
- 6 svar
- 1,2k visningar
- 1 follower
-
-
Hej: När jag skulle åka till besiktningen började det ryka om bakbromsarna.Besiktningsmannen sa att de tog ojämnt.Handbromsen tog också dåligt. Har monterat nya backar efter en bild jag fick här. Kan jag ha missat något som inte syns på bilden? Med vänlig hälsning, Jan Odhner
-
- 1 svar
- 611 visningar
-
-
Körde min 66:a med 289 för några dagar sedan, gick som en klocka. Men nu startar den inte, gnista saknas. Idé om vad som kan hänt när bilen stått stilla? För att kolla tändspolen mäter man resistensen? och vad ska värdet ligga på? Kör brytarlöst Pentronics, går denna att mäta? Tacksam för all hjälp.
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har ett problem med att vatten samlas på golvet på passagerarsidan när det har regnat eller har tvättat. Misstänker att det kommer via friskluftsintagen framför vindrutan, har jag missat någon dränering vid renoveringen?
-
- 2 svar
- 1k visningar
- 1 follower
-
-
Hej Har en mustang mach 1 - 72 med en 460 under huven som nu har börjat tjuvstanna utan förvarning. Det började med att vi var på cruising och när vi skulle börja åka hem tänkte jag tanka upp fullt inför nästa körning men då tvärdog bilen precis vid pumpen så jag tankade och startade om den och skulle ut från macken men då dog den igen. Felsökte lite men hittade inget konstigt så vi startade igen och kom ca 20m innan den dog än en gång. Startade igen och lyckades köra ca 1km innan den dog. Satt och funderade en stund innan jag startade igen och lyckades köra dom 2km hem. Efter det har bilen stått ca 2 veckor men så skulle jag prova starta och backa ut ur garage…
-
- 14 svar
- 1,7k visningar
-
-
Svårt att hitta något vettigt och uppdaterat... Dela gärna med er här gällande verkstäder som är duktiga på muskelbilar/mustanger. glöm inte att skriva vart dom ligger i vårt avlånga land samt gärna en länk eller kontakt info. Även lackerare är av intresse för alla tror jag.
-
- 0 svar
- 538 visningar
-
-
Hej När jag har växel i (automat) och gasar så skramlar det som något vore löst . Inte när man varvar motorn i friläge. Har varit under och fäst allt som kan ge det ljudet. Dum och svår fråga men förstör körningen. Mvh Lejfa
-
- 2 svar
- 699 visningar
-
-
Har börjat få ganska dålig bromsverkan (får trycka hårt på pedalen) och misstänker att det kan vara läckage i vacuumslangen till servoklockan. Var kan jag hitta rätt slang med rätt innerdiameter? Bilen är en Mustang 1970 med original bromsar, skivor fram och trummor bak och vacuumstyrd bromsservo.
-
- 1 svar
- 818 visningar
-
-
Jag har bytt bromsbackar, bromstrummor bak och wire. Har även bytt cylinder. Varför tar inte handbromsen bra? Någon som vet hur jag ska göra?
-
- 3 svar
- 988 visningar
-
-
Hej Ny medlem, precis köpt en pärla från 1970, men skulle behöva ett reservhjul (205/70/r14) innan jag vågar bege mig ut på roadtrips (eller åtminstone en fälg). Försöker leta på nätet med dåligt resultat. Någon som har tips? Tack på förhand
-
-
- 14 svar
- 1,6k visningar
-
-
Vad menar du med förspänningen och hur spänner man den? Jag har en Mustang 1969.
-
- 0 svar
- 534 visningar
-
-
Hej hej, Helt ny här och kan inte så mycket alls! Fick problem med bromsarna i helgen under körning. När jag trampade hårt på bromsen tappades bromsverkan helt ! Hjulcylindern (som nyligen var bytt) hade gått sönder, kolven har gått ut för långt ser det ut som och det blev läckage. Se bilderna! Har beställt en ny hjulcylinder och vi ska försöka fixa detta själv. När vi beställde ny cylinder fick vi höra att detta inte ska kunna ske! Är det någon som har några tankar på vad som hände? Vi fick hjälp att byta hjulcylindrar samt backar av en kunnig kille, han har en teori om att kanske självjusteringen på backarna inte funkar, så därför har kolven åkt så långt ut. …
-
-
- 26 svar
- 2,9k visningar
-
-
Hej! Jag köpte mig en vakuummätare för att se om jag kan justera in förgasaren. Motorn vandrar på tomgång och går inte helt rent. När jag kopplar in mätaren på den vänstra porten på min edelbrock 600 (timed vacuum?) Så får jag inget utslag på mätaren på tomgång. Om jag gasar lite så ligger den mellan 10in/hg och 15in/hg och hoppar. När jag kopplar den på den högra porten (manifold) så får jag ca 10in/hg men det fladdrar en del där också. Jag klippte till en bit slang att ha mot örat och den andra änden mot motorn för att lyssna om jag kan höra att det pyser tjyvluft, visst pyser det lite här och var men det är svårt att avgöra om det är tjyvluft eller nåt an…
-
- 1 svar
- 752 visningar
-
-
tänkte göra det lätt för mig... Vart har ni dragit kablarna genom torpedväggen? väggarna... vill helst slippa borra... mustang 1970
-
-
- 12 svar
- 1,7k visningar
-